Bab 03 :: Running Man

1.9K 205 31
                                    

TAEHYUNG POV

" Oi, senyap sikit orang nak tidur! " tawa kami terhenti selepas terdengar jeritan itu. Masing-masing sudah mula meremang.

" Mana datang suara tu? " tanya Jimin.

" Kau pandang mata aku. " aku berkata. Jimin pun memandang wajahku dengan penuh persoalan.

" Kau rasa aku tahu tak? " aku menjawab. Dia menggeleng dan tersengih.

" Takda pape kot. Jomlah tidur. Esok hari yang penting tau. " Seokjin berkata. Kami menurut dan berjalan masuk ke dalam bilik masing-masing.

●●●●

Third Person POV

" Dul Set, Bangtan! Annyeonghaseyo Bangtansonyeondan imnida. " laung BTS yang diketuai oleh Kim Namjoon sambil memandang kamera-kamera yang penuh dihadapan mereka.

" Hari ni kita ada tetamu istimewa iaitu BTS! Tetapi malangnya Jihyo dan Sukjin tak dapat datang hari ini kerana ada masalah. " kata Yoo Jaesuk selaku MC bagi rancangan Running Man.

" Okey, misi utama kita hari ni ialah 'Back to Student Life'. Sebelum tu kita akan agihkan kumpulan melalui permainan nasib. Semua pilih chopstick sorang satu, siapa dapat yang patah satu group dan sebaliknya. " terang PD Nim. Mereka mengganguk dan memulakan pengagihan.

" Group Run diketuai oleh Yoo Jaesuk dan diikuti oleh RM, Jungkook, Jimin, Jhope dan Gary. " kata PD Nim.

" Manakala Group Bang ketuanya ialah Kim Jongkook dan membernya Jin, V, Suga, Haha dan Kwangsoo. "

" Sekarang misi pertama kita ialah ke Seoul National University... "

AINUL POV

" Okey dah siap! " kataku selepas siap mengisi borang maklumat pelajar. Aku tersengih gembira memandang kertas itu. Kerani itu memberikan tag pelajar dan jadual kelas kepada kami.

Esok baru kami mulakan sesi pembelajaran. Jadi kami putuskan untuk membuat lawatan sambil belajar di universiti ni.

Tiba-tiba ramai pelajar berkumpul di pagar utama universiti tersebut sambil terpekik-terlolong seperti terkena histeria. Apa nak jadilah dengan budak zaman sekarang ni. Aku terjengket-jengket di belakang. Apesal lah aku ni pendek sangat? 150 cm.

Penat aku berjengket, aku pun berputus asa. Kemudian, aku menarik lengan Anom untuk pergi dari situ. Kami pun berjalan-jalan sambil mengusha mamat Korea di sekitar taman dekat dengan padang.

" Ainul, aku nak gi tandas jap. Nanti aku call. Emergency sangat ni. " Belum sempat aku menjawab, budak Anom itu terus lesap. Aku mengeluh perlahan. Kemudian, aku ternampak kerusi kosong di bawah sebatang pokok. Apa lagi, duduklah.

Kemudian...

" Sorry, awak ada masa tak? " suatu suara menyapa aku yang sedang bermain telefon. Aku mengangkat kepalaku dan ternampak..

" Eo? " seorang lelaki berdiri di hadapan aku sambil tersenyum kotak. Aku cuba untuk menyembunyikan sifat fangirling aku. Hampir sahaja aku tak mampu kawal selepas melihat wajah pemilik suara itu.

" Oh, a-ada. Kenapa ya? " tergagap-gagap aku bertanya.

" Kami sedang membuat rakaman Running Man dan kumpulan kami kena cari perempuan yang pakai hijab, jadi sudi tak awak masuk group kami? " Jin menerangkan kepadaku ringkas.

" Tapi, awak kena buat mission ni dulu. " Suga menambah lagi. Aku mengangkat keningku dan menanyakan apakah misi itu.

" Awak kena nyanyi satu lagu kami. " dia memberitahu. Macam mana ni? Malunya. Dah lah mak aku tengok nanti.

" nan sumswigo sipeo i bami sirheo
ijen kkaego sipeo kkumsogi sirheo
nae ane gathyeoseo nan jugeoisseo
don't wanna be lonely
Just wanna be yours "

Aku menyanyikan serangkap daripada lagu mereka iaitu Save Me. Taehyung membuat thumbs up, Jin terangguk-angguk dan Suga muka takda perasaan.

" Great, awak diterima! Nama awak apa? " kata Kim Jongkook yang tiba-tiba muncul di situ. Aku menutup mulutku sebab terlalu terkejut dengan situasi sekarang.

" Ainul imnida. " jawabku.

TAEHYUNG POV

" Tu ada yang pakai tudung. " aku menunjuk ke arah seorang perempuan yang sedang duduk di atas bangku sambil bermain telefonnya. Kami pun berlari ke arahnya.

" Sorry, awak ada masa tak? " aku bertanya. Perempuan itu mengangkat mukanya. Eh, diakan perempuan yang aku nampak dekat kedai semalam.

Flashback

Aku masuk ke dalam 7Eleven bersama Jungkook disebabkan hyung di rumah tu sudah kebulur dan hanya tinggal nyawa-nyawa ikan. Okey, tipu.

Aku ternampak seorang perempuan yang agak pelik kerana dari atas kepala hingga bawah bertutup. Jarang nak nampak perempuan macam tu dekat sini.

Aku mengekorinya yang sedang memilih makanan. Teliti betul dia pilih. Dia mengambil sebungkus kimbab dan menletakannya semula.

Selepas dia pilih, aku pun tengok balik dekat rak tu. Dia ambil kimbab yang paling besar, paling murah dan ada logo masjid dengan tulisan jawi (halal).

Bagus perempuan ni, macam baik je tuannya. Sehinggalah kejadian Jungkook terjatuh tu. Aku nampak dia gelak, comel je.

End Flashback


❀【B E R S A M B U N G】✿

Mr Bangtan's Guardians 방탄씨 보호자 Where stories live. Discover now