Driëenviftigste Hoofsdtuk : 53rd Chapter

4K 330 47
                                    

Extra long, 2

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Extra long, 2.8k words, so no update next Thursday.

0825
"Hi, Zed. Awalnya sampai." Zye sengaja mulakan bicara selepas dia masuk ke dalam lab dan dapati Zed ada disitu, sedang menaip sesuatu di laptop.

"Hi." Ringkas sahaja jawapan dari Zed, malah kedengaran cold lagi.

"Ada laluan rahsia ke?" Zye cuba memancing jawapan lagi.

"Yes." Zed jawab tanpa alihkan pandangan dari skrin laptop. Sebab Zed nampak di penjuru mata dia yang Alisa sedang memerhatikan apa yang dia lakukan. "And can you please leave me alone?" Pinta Zed. Dia tidak mahu ada apa-apa adegan filem aksi berlaku di lab ni.

"Okay." Sayu sahaja suara Zye selepas dia disuruh untuk pergi. Zye pun melangkah ke meja dia semula di mana Alisa sudah sedia untuk menerima arahan dari Zye.

0946
Zed hentikan pergerakan jari dia dan lihat jam. Tak lama lagi nak ada breakfast break dah. So dia kena bergerak sekarang. Zed bangkit dari duduk dia dan bergerak ke meja Zuki dan Zye, tetapi dia berhenti di sebelah Zuki. "Zuki, can I look at yours and his results?"

Zuki yang bersendirian melakukan experiment sedari tadi terkejut sedikit. Sebab tiba-tiba Zed datang ke dia, and bukan ke Zye seperti kebiasaannya. "Oh, ada kat situ. Ambik la." Balas Zuki, merujuk kepada beberapa helaian kertas di penjuru meja.

Zye yang tanpa sengaja tercuri dengar perbualan ringkas diantara Zed dan Zuki membuatkan tanda tanya yang besar dan tidak boleh dielak muncul di dalam fikiran Zye. 'Aku ada buat salah apa-apa ke?'

Serta merta fikiran Zye dihurung segala pemikiran dan idea negatif. Tidak dia ambil tahu pasal kewujudan Alisa di depan dia ni. Apa yang ada di dalam kepala dia adalah kenapa Zed berkelakuan macam tu. Baru 2 hari lepas mereka berbalas whatsapp dan video call, tidak ada apa-apa masalah pun. Tapi kenapa hari ni jadi macam ni?

"Oh, and I won't be eating today." Umum Zed selepas dia ucapkan terima kasih kepada Zuki. Zed terus kembali ke tempat dia dan sambung kerja. Earphone dipakai tanpa membuka apa-apa lagu.

1307
"Aku nak tanya ni. Pasal perempuan." Zye buka cerita sebaik sahaja Alisa, Zuki, dan Amy duduk dengan makanan mereka di meja.

'Mesti pasal Zed.' Zuki macam tahu-tahu je apa yang nak ditanya Zye ni.

'Mesti pasal bitch tu.' Alisa pun pandai dah sekarang, fikir pasal perasaan orang lain. Sebelum ni fikir pasal perasaan sendiri je.

Jual ikan la katakan.

Amy sahaja yang masih clueless dan betul-betul pasang telinga nak dengar apa yang Zye nak tanya. "Haa, kenapa? Awek kau merajuk ke?"

Hampir terbuntang mata Alisa bila Amy sebut 'awek', yang juga membawa masuk Zed ialah ceweknya Zye. Ngerti?

"Eh, aku mana ada awek." Zye tahan diri sendiri dari tersenyum sendiri memikirkan betapa seronoknya hidup dia bila Zed jadi girlfriend dia. 'Belum lagi at least.' Masalah sebenar dibawa masuk ke dalam kepala dia balik. "Kenapa perempuan yang selalu biasa-biasa je, tiba-tiba senyap and elak someone without that someone buat apa-apa pun?"

HETEROCHROMIAWhere stories live. Discover now