Zesde Hoofdstuk : 6th Chapter

6.2K 420 22
                                    

ZYE, Zuki dan Kal melepak bersama lagi pada waktu break untuk breakfast, pada jam 10 pagi

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

ZYE, Zuki dan Kal melepak bersama lagi pada waktu break untuk breakfast, pada jam 10 pagi. Mereka ditemani Hana dan Dila, lab member si Kal. Segalanya normal.

Sehinggalah Zed melangkah masuk

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Sehinggalah Zed melangkah masuk.

Nampak professional dengan baju kemeja berwarna teal dengan stripe halus berwarna putih. Tuck in ke dalam seluar slack charcoal grey.

"Tu ha awek kau dah sampai." Zuki gesture ke arah Zed yang telah mengambil tempat di meja kecil untuk 2 orang berhampiran dengan penjuru cafe yang tidak begitu dikerumuni pelanggan. Alisa duduk di kerusi belakang Zed, tidak berada di meja yang sama.

"Tu ke? Taste kau dah drop macam ni sekali ke?" Kal menyoal seakan-akan tidak percaya. Sekali sekala memandang ke arah Zed yang ralit bermain dengan Samsung Galaxy Edge setelah dia order makanan di kaunter sebelum duduk tadi.

"Kau tengok dari jauh memang la. Cuba buat close up inspection. Taraf model kau tahu. Dah la bijak." Zye bersungguh-sungguh mempertahankan taste dia, dan juga Zed.

"Setuju." Zuki mengangguk.

"Sebagai kawan kau, aku akan test dia dulu." Kal menepuk perlahan bahu Zye. "Aku tak nak kau kecewa."

Kal beria-ia meyakinkan Zye. Mungkin kerana dia mempunyai status buaya darat laut angkasa awan bawah tanah dan galian. Dan memang pandai mengayat. Dia nak tengok level si Zed ni.

"Good luck." Zuki melambai Kal yang telah memulakan perjalanan ke meja dihuni Zed dengan membawa bersama secawan Espresso.

"Hai." Kal memulakan bicara. Kerusi kosong dihadapan Zed ditarik. "Kosong ke?"

"Ada orang ke situ?" Zed membalas tanpa mengangkat mukanya dari menghadap phone.

Kal pursed his lip."Boleh duduk?"

"Ada sign board tulis 'Dilarang duduk' ke?" Tambah Zed, semakin sedap kosa katanya.

Kal masih tersenyum. Bahagian dalam bibir digigit sedikit. Geram. Tetapi dia tetap duduk di situ. Geram tetap geram. Tapi suara Zed n macam familiar. Tapi gaya dia lain.

HETEROCHROMIAWhere stories live. Discover now