Zesendertigste Hoofsdtuk : 36th Chapter

3.9K 342 29
                                    

SILA LOAD GIF/IMAGES YANG ADA DI CHAPTER INI DAN KE ATAS UNTUK MEMBANTU MEMAHAMI SITUASI ZED.

DAY 8
Shah angkat kedua-dua belah tangan ke mukanya, untuk lindung muka dan kepala. (Tengok gif kat atas). Tumbukan dilepaskan oleh seorang lelaki berbadan tegap ke arah kepala Shah, Shah hanya block dan block. Tumbukan seterusnya mendarat di perut milik Shah. Bergelodak perut Shah yang berisi lemak itu walaupun bukan slow motion.

Dengan satu tumbukan yang pantas ke kepala Shah, lelaki itu terus hulurkan kaki dan selit kaki Shah. Shah jatuh terduduk dan lelaki itu terus duduk di atas Shah, menumbuk muka Shah tanpa henti.

Shah hanya kekalkan tangan dia di muka, mengelakkan kecederaan di kepala.

Lelaki itu terus tumbuk dah tumbuk sehinggalah Referee bunyikan wisel dan hentikan perlawanan, tetapi lelaki itu masih terus menumbuk Shah. Lelaki itu ditarik pergi oleh John dan Miles tarik Shah. Shah dan lawannya berdiri dan lelaki itu dinobatkan juara pada pusingan pertama itu.

Shah hanya lepas ke pusingan pertama dan terus kalah. Kalah dan kalah. Sejak dari hari pertama dia disini. Shah tidak pernah menang, hence layanan teruk yang dia hadapi setiap hari bersama Zed sebelum ni.

Shah dan lawan dia diiring keluar dari gelanggang yang hanya berlapikkan foam besar berbentuk segi empat. Tiada ring atau apa-apa pun. Orang-orang muda, lelaki dan perempuan, berbilang bangsa, berbilang kaum, berbilang kerakyatan, kebanyakkannya orang berada, berkumpul di tiga sisi gelanggang itu. Inilah semangat Satu Malaysia yang kita mahu. Masing-masing memegang segelas minuman keras pelbagai jenis. Wine, Champagne, Whiskey, Vodka, Bloody Mary, Beer. Cakap sahaja. Semua jenis air kencing setan ada disitu.

Satu sisi lagi ekslusif untuk King dan rakan-rakan rapat dia. Duduk selesa di atas sofa besar yang mewah dan semestinya mahal. Perempuan berbaju seksi di kiri dan kanan King, sedia untuk melayan Aliff jika diminta. Anything for money. Hamba duit.

Referee yang berada di tengah gelanggang kemudiannya umumkan sesuatu menerusi microphone yang melekat di pipinya, macam retis pakai tu. "We have a new contender today!!!!!!!" Begitu bersemangat si Referee berkata. Macam hos WWE dah gaya. "This new contender would have a one-on-one fight with our all time winner, Jake the Jaws!!!!!!"

Jake, the Jaws, a.k.a lelaki yang baru sahaja mengalahkan Shah tadi, berdiri dan mengetuk dada sendiri. Menunjukkan kekuatan tanpa diminta. Bangga akan pencapaian dia.

"Please welcome............." Referee ingin baca nama yang tertera pada kad yang dia terima tadi, tapi tak percaya yang itu adalah nama pencabar seterusnya. Lampu yang terang benderang dimalapkan sedikit. Hanya lampu direct dari atas gelanggang yang terpasang, membuatkan semua penonton tertumpu pada gelanggang yang dilimpahi cahaya. "Candyyyyy!!!!!!!"

Hanya Referee sahaja yang seronok mengumumkan ketibaan 'Candy', beria-ria, penonton tidak bersorak. Kalau lah gudang ni duduk dekat hutan, boleh dengar dah bunyi cengkerik. Krik krik.

Pencabar seterusnya, Candy, seorang wanita, melangkah ke tengah gelanggang. Dengan seluar pendek paras lutut berwarna pink, dan t-shirt tanpa lengan hitam yang longgar di atas singlet fit putih, berkaki ayam, Candy berdiri disitu, menunggu Jaws. Rambut purple di sebelah kanan dan dark teal di sebelah kiri dengan gaya twin ponytail membuatkan Candy lebih feminin dan kebudak-budakan. Dah la kulit Candy putih lain macam.

 Dah la kulit Candy putih lain macam

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

(This is my artwork)

"Oi, salah masuk pertandingan ke?" Suara sumbang entah siapa memecahkan kesunyian tiba-tiba ini, dan penonton disitu tergelak sendiri.

"And now, we call in, JJJJAAAAAAWWWWSSSSS!!!!" Referee terus memanggil Jaws untuk masuk ke gelanggang. Penonton bersorak. Memanggil nama Jaws, jelas sekali menyokong Jaws, lelaki berbadan tegap yang dah menang entah berapa puluh fights, instead of Candy, perempuan yang entah dari mana datangnya, tinggi dan berbadan fit, dengan seluar pink dan rambut purple-teal yang kelihatan agak ridiculous.

What a nice debut hairstyle.

"I'm gonna destroy that pretty face of yours." Jaws hulurkan tangan tidak bersarung apa-apa jenis glove kepada Candy. Mata Candy ditenung dan Jaws tersengih sinis. "And that eyes too."

Candy sambut huluran tangan Jaws dengan berjabat tangan. Candy hanya memakai open thumb gloves. Senyuman sinis diberikan sebelum Candy menjawab. "I can give you a nice bone structure makeover. Seems like you need one badly."

Jaws membalas dengan senyuman. "We'll see."

Mata biru dan purple Candy masih merenung muka Jaws sebelum dia pun tersenyum. Macam budak kecik tersenyum dekat orang dewasa vibe dia. Walaupun Candy sebenarnya sama tinggi dengan Jaws ni.

Candy dan Jaws ambil tempat di gelanggang. Para penonton menyokong Jaws instead of Candy. Referee terus mulakan perlawanan, Candy serta Jaws terus jaga stance. Stance sedia untuk attack and defense.

"What's wrong, cutie? Afraid of this bare-knuckled fist?" Jaws provoke Candy. Kedua-dua buku limanya berada dalam posisi untuk menyerang, mengikut seni pertahanan diri Boxing/Tinju. Walaupun sebenarnya boxing perlu pakai glove 18oz untuk cushion impact tumbukan yang boleh membawa maut. So kalau tak pakai, orang yang kena tumbuk directly di tempat yang betul boleh terus K.O and masuk Emergency Room.

"King!" Candy memanggil King, menghentikan perlawanan seketika. Referee pun pergi ke arah Candy. Suasana jadi senyap seketika.

"What are the rules for this fight?" Candy pandang King, menunggu jawapan. King turunkan segelas wain yang baru hendak disisip.

"There is only one rule in my Palace." King menjawab. "No rules allowed!!" King angkat gelas champagne ke atas dan mereka semua bersorak gembira.

Jaws pun bersorak juga.

Candy hanya terdiam. "Well then." Open thumb glove dibuka, meninggalkan hanya bandages berbalut di tapak tangan dan buku lima. "I don't really want to ruin my beautiful hands."

Jaws menapak mendekati Candy, sedia untuk melepaskan tumbukan. Mata Jaws tepat memandang tangan Candy, cuba mengagak di mana Candy hendak serang dia. Tak sempat Jaws hendak pandang muka Candy buat kali terakhir sebelum dia rosakkan muka Candy, pandangan Jaws tiba-tiba berpusing sebelum ia menjadi gelap.

Candy telah lompat, berpusing dan sepak Jaws, tepat di temple, sehingga Jaws tertolak ke tepi, jatuh terjelepuk, tidak sedarkan diri. Candy mendarat dengan smooth, rambut twin ponytail Candy melantun, seperti dia hanya melompat sedikit sahaja. "Who do you take me for?"

"I am not Dutch's taekwondo queen for nothing

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"I am not Dutch's taekwondo queen for nothing." Candy berdiri disitu. Segala bunyi seperti hilang dari pendengaran Candy, adrenaline semakin banyak dipam ke salur darah Candy. John and Miles masuk ke gelanggang untuk tarik keluar Jaws.

Referee terus bergegas masuk ke gelanggang dan pegang tangan Candy. Tangan Candy diangkat. "With a one-hit K.O spinning heel kick, the winner of this round is........ CANDYYYY!!!!!!!!"

💓💓💓💓💓💓💓

HETEROCHROMIAWhere stories live. Discover now