Chapter 76

16.7K 604 20
                                    

Dahlia mendekati Doktor Izhar. Doktor yang dibayarnya untuk merawat anaknya,Farish.

"I nak u jaga mereka ni. I amanahkan u. Kalau ada apa-apa hal terjadi dan ia disebabkan oleh kecuaian u,I takkan teragak-agak memisahkan nyawa daripada jasad u." Tegas Dahlia memberi amaran. Doktor Izhar meneguk liurnya yang terasa kesat. Wajah jelita Dahlia dijeling sekilas sebelum wanita itu menaiki jet peribadinya bagi melihat anak-anaknya.

"Masakan orang sejelita itu mempunyai hati yang dingin dan kejam?" Bisiknya dengan tangan yang ligat memeriksa segala alatan perubatan yang dibawanya menaiki jet peribadi milik Dahlia.

"Gonna miss u,prince." Ujarnya sayu melihat Firash yang berada disamping Farish yang tertidur diatas katil yang berada didalam jet peribadinya.

"Gonna miss u too,Angel." Firash terus mencium pipi Dahlia. Dahlia tersenyum senang apabila diperlakukan sedemikian.

"Angel?" Panggil Farish lemah disisi Firash. Terus Dahlia mendekati anak sulungnya.

"Yes,Kim?" Tangan Dahlia mengusap lembut kepala Farish.

"We will meet again,right?" Tanya Farish. Dahlia terasa sebak mulai menguasai diri. Pantas dia mengangguk. Air matanya ditahan daripada tumpah. Dia tak mahu anaknya melihat diri yang lain lemah ini.

"Of course we will meet again. And in that moment,I promise u. We will going to my secret place." Ujar Dahlia seraya mengucup dahi anaknya.

"Love u,Angel." Kata Farish sebelum kembali melelapkan mata. Dahlia tersenyum senang.

"Love u more,my little prince." Dahlia bangkit dan melangkah keluar daripada jetnya yang bakal membawa anaknya ke England bagi mendapatkan rawatan disana.

"Tunggu!!!" Kedengaran seseorang menjerit daripada jauh. Fayyadh berlari sepantas mungkin mendekati jet Dahlia.

"Haidar?"

"Sampai hati awak tak beritahu saya anak-anak saya akan pergi jauh! Kejam gila,tahu?" Bebel Fayyadh. Dahlia menaikkan keningnya.

"Apa kena- mengena dengan awak?"

"Mestilah ada kaitannya. Saya bapa mereka!" Marah Fayyadh. Terus dia menaiki jet itu mendekati anak-anaknya.

"Papa!" Panggil Firash gembira. Terus dia berlari dan melompat kearah Fayyadh. Fayyadh segera menangkap tubuh genit Firash.

"Hish! Berlari pula dia. Nasib baik papa ada hati nak tangkap,tahu? Kalau tak,papa biarkan he Carl jatuh." Kata Fayyadh sebelum menjelirkan lidahnya. Firash pula memuncungkan bibirnya.

"Sampai hati papa. Tak mau kawan!" Katanya sambil berpeluk tubuh.

"Eleh. Tak mau kawan pun nak papa dukung juga." Sindir Fayyadh.

"Hehehe." Tawa Firash tersenyum kambing. Terus Firash diturunkan. Fayyadh mendekati Farish pula.

"Sleep tight,prince. Nanti kita jalan-jalan masa Kim dah sihat." Katanya seraya mengucup dahi anaknya. Dahlia yang mengintai daripada luar entah mengapa terasa bahagia melihat hubungan baik suaminya dengan anak-anaknya walaupun batu beberapa hari berjumpa. Mengkin itulah yang berkait dengan peribahasa 'air yang dicincang takkan putus'.

"Angel?" Panggil Firash. Fayyadh juga menoleh melihat Firash.

"Yes?"

"Nak Beretta 92, boleh?" Pintanya seraya menghulurkan tangan kecilnya. Dahlia tersenyum sebelum mengangguk. Segera Dahlia menyeluk belakang jeans yang dipakainya lalu mengeluarkan pistol yang dipinta Firash.

#1 Masih Mahu Berahsia?|✔|Where stories live. Discover now