Chapter 47

15.1K 624 12
                                    

"Hoi!" Sergah Mike dari belakang. Ace yang tadinya ralit menonton televisyen pantas mengacukan pistol pada Mike yang sedang tersengih macam kerang tak berapa wangi.

"Hish,kau ni! Nasib baik aku tak tarik trigger ni lagi. Kalau tak..." Tiba-tiba kepala Ace mencucuk. Ace mengerutkan dahinya menahan sakit.

"Kalau tak ap...eh.. Ace? Kau okey tak ni?!" Mike gelabah sedikit. Pantas dia berlari kedapur. Botol pil tidur diambil dan kembali semula pada Ace.

"Ouch!" Memori lalu menerpa mindanya. Mike? Dia dah lama kenal ke? Laki aku? Nak balik rumah laki aku?

"Ace! Telan ubat ni!" Arah Mike tegas. Ace menggeleng kepalanya pantas.

"Tak nak! Aku tak mahu memori yang datang menerpa hilang balik sejurus selepas aku makan ubat tu!" Tegas Ace. Benar. Setiap kali secebis memori menerpa,dia akan makan ubat tu. Hasilnya,memori yang datang akan hilang kembali sejurus selepas dia bangun dari lelapnya.

"Jangan degil! Telan sekarang!" Mike menyumbat ubat tersebut kedalam mulut Ace secara paksa. Ace tertelan ubat tersebut semasa bergelut dengan Mike yang menekup mulutnya. Mata Ace mulai memberat.

"Damn you." Ace berkata sebelum kegelapan mengambil alih. Mike mengeluh kecil. Dia terus teringat akan memori lalu.

"Aku nak balik rumah laki aku la. Aku tak nak ambil risiko tidur serumah dengan lelaki macam korang. Tak boleh percaya."

"Mungkin sebab itu dia teringat akan Fayyadh." Keluhan kesekian kalinya terlepas daripada mulut Mike. Wajah Ace dipandang lama. Mereka bukan ke apartment yang dulu. Mereka kini berada disebuah apartment lain yang berdekatan dengan Ibu kota. Jauh dari apartment yang dulu.

"Salah tindakkan aku bawa kau pulang kesini,Dahlia. Sangat salah." Hati Mike sebak apabila memanggil Ace dengan nama sebenarnya. Sudah lama rasanya dia tidak memanggil Ace dengan gelaran 'Dahlia'.

"After six years,I still remember your real name. Dahlia. You're as beautiful as that flower. Nope. Dahlia was very attractive flowers. Same goes to u. You're so attractive, Dahlia Ariana. You really do." Mike mendekati Ace. Dia mendekatkan mukanya ke muka Ace yang sedang tertidur perlahan-lahan. Semakin hampir. Matanya dipejam.

"Stop,Mike!" Mike terasa dirinya ditolak kasar oleh seseorang. Pantas dia memandang lelaki yang menolaknya dengan pandangan maut.

"Damn it,Lee!" Marah Mime pada Lee. Lee menggelengkan kepalanya. Nasib baik dia tiba awal. Jika tak,mungkin bibir Mike sudah menyapa bibir mulus Ace.

"You are not suppose to do that! Dia masih isteri orang,tahu?!"

"I mula terfikir,Lee." Senyuman sinis terukir dibibir Mike.

"What? Fikir apa?" Tanya Lee pelik.

"Are u also in love towards Ace?" Sebelah kening Mike terangkat.

"What? Nonsense! Kenapa u cakap macam tu? No! I'm not in love towards her! I sayangkan dia macam adik I! Plus, I tahu dia tak cintakan u." Tegas Lee.

"F**k off! I'll Make her in love with me! Just wait and see." Mike mengorak langkah keluar daripada apartment tersebut. Pintu dihempas dengan kuat. Lee memandangnya tak percaya. Kepala digelengkan. Wajah Ace yang sedang nyenyak tidur diperhati. Sejujurnya,Lee juga pernah mencintai Ace suatu ketika dahulu. Siapa yang boleh tahan daripada wanita seperti Ace? Cantik, bijak, menarik dan dianugerahkan dengan pelbagai kelebihan. Ace pandai juga memasak, menjahit serta menenun. Layak untuk dicintai dan bergelar isteri yang sempurna. Kenangan lalu mula menerpa.

#1 Masih Mahu Berahsia?|✔|Where stories live. Discover now