NEW: Introducing Tap. Addictive chat stories for your 📲 Now in 10 languages
DOWNLOAD NOW!
Jodoh Sebelah Pintu

Jodoh Sebelah Pintu

48.7K Reads 1.4K Votes 15 Part Story
Dekna Lee By DeknaLee Updated Sep 09, 2015

Cerita ni diadaptasi ke drama lakonan Emma Maembong dan Kamal Adli.

Mona  Airawani  bakal  dijodohkan  dengan  lelaki  yang  penuh  misteri  bergelar  Alang.  Mereka  berdua  sering  berhubung  melalui  telefon  tanpa  Mona  tahu  siapa  gerangannya.  

“Kalau  saya  bagitahu  awak  nama  penuh  saya,  awak  boleh  janji  sesuatu  tak?”  ~Encik  Tunang  Tubi.

“Janji  apa?”  ~Mona

“Janji  yang  awak  gantikan  tempat  saya  bila  akad  nikah  nanti?  Awak  jabat  tangan  dengan  tok  kadi  dan  biar  saya  yang  ambil  tempat  awak.  Bersimpuh  di  belakang.”  ~Encik  Tunang  Tubi.  

Selepas  kata-kata  itulah,  Mona  tidak  lagi  mahu  mengambil  tahu  tentang  identiti  bakal  tunangnya  sehinggalah  mereka  bertunang.  Mereka  merancang  mengadakan  pertemuan  pertama  namun  Mona  terpaksa  membatalkannya  apabila  terserempak  dengan  kedua-dua  jirannya  yang  berperangai  hantu  di  tempat  yang  sepatutnya  dia  dengan  tunangnya  berjumpa.  Irfan  dan  Badrul! 

Pulang  sahaja  ke  rumah,  Mona  mendapat  tahu  bahawa  tunangnya  merupakan  jiran  di  sebelah  pintunya  sahaja!  Adakah  tunangannya  itu  Badrul  Syah?  Lelaki  yang  suka  mencari  gaduh  dengannya?

“Ganasnya  akak.  Tutup  pintu  guna  kepala  lutut.”  ~Bad

“Nak  tutupkan  mata  orang  dengan  kepala  lutut  ni  pun  boleh.”  ~Mona.

Atau  tunangannya  itu  sebenarnya  Amirul  Irfan...?

“Ala,  Mona,  bolehlah...  tadi  tengok  macam  tak  best.  Bila  tengok  lidah  Mona  yang  cute  rasa  aiskrim  tu,  automatik  abang  rasa...”  pap!!  Tak  sempat  dia  sambung,  sudah  terpacak  aiskrim  kon  di  atas  kepala  dia.  

“Automatik  rasa  sejuk  kat  atas  kepala,  kan?” ~Mona

Semenjak  mengetahui  siapa  tunangannya,  hidup  Mona  mulai  kusut  dibelenggu  rasa  bersalah  kerana  pernah  melayan  tunangnya  dengan  buruk.  Hubungan  mereka  juga  sering  diganggu  pihak  ketiga.  Berjayakah  Mona  dan  tunangnya  mengatasi  masalah  itu?  Dan,  siapa  seb

efaa_simple efaa_simple Sep 25, 2016
Bila nk update ni..i really2 miss this story..pleasee update