Xander's Mine: Queen For Him

imoutt द्वारा

68.9K 4.9K 369

Disebabkan satu kejadian hitam yang berlaku dirinya hilang separuh nyawa, air mata sering menjadi teman di ka... अधिक

XM: prolog
XM:1
XM:2
XM:3
XM:4
XM:5
XM:6
XM:7
XM:8
XM:9
XM:10
XM:11
XM:12
XM:13
XM:14
XM:15
XM:16
XM:17
XM:18
XM:19
XM:20
XM:21
XM:22
XM:23
XM:24
XM:25
XM:27
XM:28
XM:29
XM:30
XM:31
XM: 32
XM:33
XM:34
XM:35
XM:36
XM:37
XM:38
XM:39
XM:40
XM:41
XM:42
XM:43
XM:44
XM:45
XM:46
XM:47
XM:48
XM:49
XM:50
XM:51
XM:52
XM:53
XM:54
XM:55
XM:56
XM:57
XM:58
XM:59
XM:60

XM:26

1K 87 8
imoutt द्वारा


Tubuh yang di baluti blouse berwarna dusty pink menjadi pilihan sebelum rambut di biarkan lepas,terurai cantik tanpa sebarang ikatan. Langkah kaki di hayun perlahan ke arah cermin besar untuk melihat penampilan dirinya. Sebuah senyuman kecil menghiasi wajah sebelum nafas di hela perlahan. 'you can do it Vy! Just calm down'

Sedang dirinya ralit memerhatikan biasan diri yang berada di hadapan, bunyi notification membuatkan dirinya segera mencapai telephone yang berada di atas meja kecil. Setelah melihat nama si pengirim ,dengan tidak semena sekali lagi biasan tubuh pada cermin di perhatikan. Nafas di hela perlahan sebelum pintu di buka dan menapak perlahan keluar dari bilik beradunya.

Pandangan mata di hiasi dengan pintu hitam yang berada di hadapan, dirinya segera mengalihkan pandangan daripada terus merenung pintu tersebut sebelum derapan tapak kaki yang semakin menghampiri membuatkan dirinya mengalihkan tubuh melihat gerangan yang semakin hampir ke arahnya. Meskipun hati berdetak laju untuk melihat gerangan tersebut namun sedaya upaya dirinya cuba untuk menenangkan diri.

"honey, are you ok? Everyone is already in the ballroom" usai mendengar bicara yang menyapa, membuatkan dirinya menghembuskan nafas lega meskipun gerangan yang di tunggu bukanlah seperti yang di sangkakan,namun hatinya tetap berasa lega. 'belum tiba masanya untuk berjumpa dia,Vy'

"honey? Hey, are you okay? Sweetie" suara Jovian yang sekali lagi mengajukan soalan kepadanya membuatkan dirinya tersenyum manis sebagai jawapan. "i'm fine, just quiet of shock because i never thought that you will be in here, i think you already in the ballroom" sedaya upaya dirinya bereaksi selamba,meskipun terdapat sedikit cemas untuk bertemu ahli keluarga Zochovic yang lain.

" i will never let you to be alone, honey" usai mendengar bicara si jejaka, terasa tangan kanannya di genggam erat bersama senyuman yang mampu mencairkan mana-mana gadis yang melihat si jejaka, namun bukan dirinya. 'i hope one day, i can open my heart for you, Jovian. Kalau ini yang terbaik, aku akan cuba buka hati ni untuk kau'

"by the way, you look so stunning tonight. You make me fall in love over and over again. Just for you, my dear" tangan yang berada di dalam genggaman semakin dieratkan. Hanya senyuman yang menjadi balasan buat ucapan si jejaka. "come, semua dah tunggu kita kat ballroom. I think they will be shock"

Kening berkerut perlahan apabila mendengar bicara si jejaka, "i mean, they will be shock if they see a real of angle" tangan kiri segera di bawa menampar lembut lengan si jejaka. Hanya kedengaran ketawa kecil dari mereka berdua menghiasi ruangan kosong tersebut. "so are you ready? My dear"

Kepala diangguk perlahan sebelum kaki di atur perlahan mengikuti langkah Jovian menuju ke arah ballroom yang riuh dengan kehadiran keluarga yang lain.

Saat dirinya semakin menghampiri ruangan yang menempatkan mereka yang lain, denyutan jantung semakin berdetak laju seakan memahami perasaan dirinya yang cemas untuk berhadapan yang lain. "just calm down" usapan pada tangan yang di berikan Jovian tidak mampu menenangkan dirinya.

Saat pintu di buka buat mereka, pandangan mata di hiasi dengan beberapa susuk tubuh yang ralit melihat dirinya,seakan terpaku dengan kecantikan yang ada pada si gadis. Setiap derapan tapak kaki yang melangkah seakan menjadi ikutan bagi mata-mata yang ralit melihat dirinya.

Meskipun dirinya telah terlatih untuk menjadi tumpuan orang ramai, namun kini dirinya seakan kaku untuk menonjolkan diri. Sedaya upaya dirinya cuba untuk bereaksi tenang di hadapan yang lain. " Oh! My beautiful grandson, Zyra" suara yang menyapa mereka membuatkan dirinya tersenyum kecil. "abuela"

Tubuh segera di tarik menjauhi Jovian sebelum di bawa kearah para wanita yang rancak berborak di suatu sudut. " wow! Who is she abuela. She is look so familiar" sapaan dari seorang gadis yang manis mengenakan dress berwarna dark purple sambil terpegun melihat dirinya di balas dengan senyuman.

" like seriously Aura?! You didn't recognise her?! She is Zyra Walther, the beautiful angle from the modelling world" suara gadis yang menghampiri dirinya membuatkan yang lain mula menumpukan perhatian kepadanya.

Mel dan Alesya yang melihat sambil tertawa kecil hanya di berikan pandangan 'korang tunggu nasib korang' sebelum terasa tangan di tarik untuk duduk bersama yang lain.

"patutlah macam familiar, serious! She is more beautiful bila nampak dari depan macam ni, but wait! Kalau dia modelling terkenal tu, kenapa dia ada kat sini? Kalau betul dia kena invite, kenapa dia tak datang esok?"

soalan dari si gadis yang bernama Aura hanya di balas dengan tawa kecil darinya, sebelum susuk tubuh Mel yang datang menghampiri si gadis di pandang dengan dahi yang berkerut, seakan mempunyai muslihat dari pandangan mata si gadis.

"ouch! Why did you hit me?!" kepala diusap perlahan setelah menerima pukulan dari Mel yang selamba melabuhkan duduk di sebelahnya. "nampak sangat kau tak tahu apa-apa kan Aura?" senyuman sinis di hadiahkan kepada si gadis.

" apa yang tak tahu?" pandangan mata di bawa ke arah mereka yang lain,yang tersenyum kecil melihat dirinya. " Zyra ni gilfriend Jovian"

Kesemua mereka membuntangkan mata apabila menerima berita yang di bawa Mel. "what?!" semakin bingit suasana apabila menerima jawapan selamba daripada Mel yang bersahaja. "like seriously?! Model cantik ni girlfriend Jovian?" suara dari gadis yang berada di sisinya hanya di balas dengan anggukan.

"Weyra, stop with your 'like seriously' and like seriously she is!" jawapan dari Alesya di sambut gelak ketawa yang lain sebelum kesemuanya mula tertumpu ke arah dirinya.

"enough girl's, jangan buat dia takut dengan kamu semua" suara abuela yang menyapa membuatkan yang lain hanya tersengih perlahan. " it's okay abuela." senyuman kecil di berikan sebagai jawapan.

Saat dirinya ralit menjawab setiap soalan yang di ajukan mereka yang lain, terasa usapan lembut pada bahu membuatkan dirinya berpaling ke sisi. Senyuman manis di berikan pada para wanita yang menghampiri mereka. "Zyra sampai bila? Auntie tak tahu pun"

"Zyra baru sampai a couple of hours tadi, tapi tak sempat nak jumpa auntie. Abuela dah suruh kitorang get rest" senyuman yang di berikan di balas dengan senyuman manis darinya.

Saat diri mereka ralit berbicara, suasana beralih sunyi apabila pintu ballroom di buka luas sebelum menampakkan susuk tubuh seorang lelaki yang di kawal rapi beberapa pengawal bersama abuela dan sepasang suami isteri.

Kesemua tetamu hanya mampu mendiamkan diri, suasana yang hangat mula beransur dingin apabila menerima kemunculan lelaki tersebut. Seorang wanita yang kemas bersuit berdiri di hadapan yang lain.

" seperti yang kita sedia maklum perjumpaan kali ni adalah untuk sambutan buat cucu sulung keluarga Zochovic iaitu Mr.Xander, pertabalan sebagai perwaris sulung akan di jalankan pada esok hari."

Jantung berdegup kencang saat nama yang meniti di bibir wanita yang berada di hadapan membuatkan dirinya terkaku tanpa suara. " dan untuk makluman semua, seperti yang kita tahu, Mr Xander belum-"

ucapan segera terhenti apabila dengan tidak semena pintu masuk ballroom terbuka luas sebelum susuk tubuh seorang lelaki tanpa reaksi tampil ke hadapan.

Pandangan mata hitam yang pekat, aura gelap seorang ketua yang semakin mendinginkan suasana membuatkan yang lain terpaku melihat si jejaka.

Tanpa sebarang senyuman tubuh badan sasa yang sempurna melangkah perlahan. Kesemua mata seakan tertumpu ke arah dirinya yang segak mengenakan suit hitam yang menyerlahkan warna kulit dirinya.

Wajah tanpa senyuman, wangian maskulin serta panahan mata yang mampu mengoyahkan mana-mana gadis yang melihat diriya, menyempurnakan lagi fizikal yang ada pada si jejaka.

saat dirinya ralit memerhatikan si jejaka, mata bertemu mata. Seakan renjatan elektrik yang mengalir saat kedua mata saling bertembung tanpa mengalihkan pandangan antara satu sama lain.

Apabila dirinya terasa di perhatikan, pandangan mata segera terlerai , mata melihat Mel yang memucat di suatu sudut bersama Alesya yang turut terkaku. Diri seakan baru tersedar dengan tindakan yang di lakukannya.

Suhu yang dingin terasa semakin dingin sebelum susuk tubuh tersebut menapak perlahan ke arah mereka yang berada di hadapan.

Senyuman yang terukir pada wajah lelaki tua di sisi abuela hanya di balas dengan renungan sinis. "long time no see, my lovely grandson" hanya senyuman sinis di hadiahkan buat lelaki tersebut sebelum satu kucupan hangat di hadiahkan ke arah pipi abuela. "miss you my life"

" and i am back my lovely family" kesemua mata hanya mampu terkaku melihat wajah si jejaka yang tersenyum sinis. Ketiga-tiga gadis yang saling berpandangan hanya mampu menuturkan 'and we were dead' bersama diri yang terkaku di suatu sudut.

"dunia seakan terhenti, mampukah diri untuk berlari? Ataupun pasrah menanti yang bukan untuk dimiliki"


To my beloved readers
_._

Thanks to @nd_nurul sebab buat author rajin nak continued this story and also @rabiatull_

So guys? How? Korang rasa patut ke Xander kenal dengan Vy or kita biarkan Vy dengan Jovian?

Siapa team Xander and siapa team Jovian?

Don't forget to vote❤ disebabkan korang rajin nak vote nanti author akan cuba updated double chapter for XM❤

पढ़ना जारी रखें

आपको ये भी पसंदे आएँगी

921K 30K 62
Pertemuan yang tidak disengajakan antara Damian dan Kaisara telah merubah hidup mereka berdua. "Do i look like a murderer to you?" Soal Damian. "To...
300K 19.2K 44
[ ON- GOING] Dia... Leftenan Zar Uzair, pemegang amanah yang teragung, pada fikiranya ini jalan yang dipilih, tanggungjawab yang dipikul asbab mengap...
1.4M 65K 62
ℕ𝕒𝕚𝕝𝕒𝕙 𝕁𝕒𝕟𝕟𝕒𝕙 𝕃𝕖𝕗𝕥𝕖𝕟𝕒𝕟 𝕂𝕠𝕞𝕒𝕟𝕕𝕖𝕣 𝕌𝕥𝕙𝕞𝕒𝕟 𝔽𝕚𝕣𝕕𝕒𝕦𝕤 𝑲𝒂𝒓𝒚𝒂 𝒊𝒏𝒊 𝒉𝒂𝒏𝒚𝒂𝒍𝒂𝒉 𝒓𝒆𝒌𝒂𝒂𝒏 𝒅𝒂𝒏 𝒉𝒂𝒔�...
131K 11.9K 55
Dua pekerjaan yang sangat mencabar. Jika lalai seminit, banyak nyawa yang terkorban. "Tuan ingat muka Tuan kacak sangat?" Gaduh. Gaduh. Gaduh. Ada...