Xander's Mine: Queen For Him

By imoutt

68.9K 4.9K 369

Disebabkan satu kejadian hitam yang berlaku dirinya hilang separuh nyawa, air mata sering menjadi teman di ka... More

XM: prolog
XM:1
XM:2
XM:3
XM:4
XM:5
XM:6
XM:7
XM:8
XM:9
XM:10
XM:11
XM:12
XM:13
XM:14
XM:15
XM:16
XM:17
XM:18
XM:20
XM:21
XM:22
XM:23
XM:24
XM:25
XM:26
XM:27
XM:28
XM:29
XM:30
XM:31
XM: 32
XM:33
XM:34
XM:35
XM:36
XM:37
XM:38
XM:39
XM:40
XM:41
XM:42
XM:43
XM:44
XM:45
XM:46
XM:47
XM:48
XM:49
XM:50
XM:51
XM:52
XM:53
XM:54
XM:55
XM:56
XM:57
XM:58
XM:59
XM:60

XM:19

1K 79 2
By imoutt


Wajah Alesya dan Mel di pandang silih berganti sebelum kepala dianggukkan perlahan. "are you sure?  Kau nak stay kat sini?  Kau tak nak ikut kitoramg pergi France?! like seroiusly Zyra Walther model international tak nak pergi kota fashion? Aku tak percaya! Unbelievable!" suara Alesya yang nyaring di balas dengan gelengan.

"like seriously Alesya Hawkin?!  Ton suara kau macam nak buat satu apartment ni tahu dia ni tak nak ikut kita" wajah Mel yang tajam memandang Alesya membuatkan dirinya tergelak kecil mendengar pergaduhan mereka berdua. Kepala segera di halakan ke arah Aleysa yang tersengih sambil menutup mulutnya apabila di marahi Melinda.

"aku bukan tak nak join korang, tapi aku ada event untuk aku settlekan dulu, and aku kena jumpa seseorang" usai berkata mata segera menangkap wajah Mel dan Alesya yang berkerut dahi memandang dirinya. Kenangan bersama Jovian kembali terulang sebelum nafas di hela perlahan.

Dirinya seakan tidak tenang apabila memikirkan malam yang akan menjadi sejarah buat pertama kalinya dia bakal bertemu dengan keluarga Jovian. "kau nak jumpa siapa? " suara Mel yang menyapa dirinya membuatkan lamunan tentang pertemuan dirinya bersama Jovian segera terhenti.

"kawan aku" pandangan Mel yang seakan curiga memandang ke arah dirinya hanya di balas dengan senyuman, belum tiba masanya untuk memperkenalkan Jovian kepada mereka berdua. Helaan nafas berat dari Mel hanya di pandang sekilas sebelum tangan yang sibuk menyusun keperluan Alesya di letakkan ke dalam beg beroda yang berada di sisi.

"ok, done!  Aku dah tolong pack barang kau." beg hitam segera di tutup sebelum di alihkan ke bawah. "thanks, tapi kau betul ke tak nak join kitorang ni?" kepala segera di gelengkan perlahan sebagai jawapan kepada Alesya yang masih bercekak pinggang di hadapannya. "aku akan join korang jugak sebab aku ada hal kat situ, tapi lambat sikit dari tarikh korang. so kalau aku sempat settlekan kerja aku, nanti aku call korang"

Mata Alesya yang terbuntang mendengar penjelasan darinya hanya di balas dengan senyuman, sebelum mata di halakan ke arah Mel yang menggelengkan kepala sambil melihat ke arahnya. "oh gosh! Zyra! Aku ingat kau takkan join kitorang. Nasib baik aku tak paksa kau ikut sekali.  Sia-sia je aku tanya dekat kau" wajah  Alesya yang menyampah memandangnya hanya di pandang sekilas.

"tapi kenapa kau tak ikut kitorang sekali je, kalau betul kau ada urusan dekat situ jugak? Aku boleh tolong book ticket untuk kita" usai mendengar bicara dari Mel, kepala segera di gelengkan laju sebagai jawapan. "Er,  sebenarnya aku tunggu 'kawan' aku balik dari outstation dulu, sebab dia tak ada kat sini" kepala segera di garu perlahan apabila perkataan 'kawan' sengaja di tekankan ke arah mereka berdua.

"so, bila kau nak kenalkan 'kawan' kau tu dengan kitorang? " wajah Mel yang tepat memandang ke arah dirinya membuatkan dia segera tertunduk memandang lantai. "aku belum bersedia lagi nak kenalkan dia dengan korang" tanpa memandang ke arah Mel dan Alesya dirinya hanya kekal statik memandang ke bawah sebelum terdengar keluhan si gadis yang berada di hadapan.

"fine, tapi aku nak kau bawa dia jumpa kitorang bila kau dah ready nanti" jawapan dari Mel membuatkan dirinya segera memandang ke arah Mel bersama senyuman.  "tapi ingat!  Jangan buat macam ni lagi. Aku tak nak kau terlibat dalam masalah,  and aku tak nak kau dapat susah bila sesuatu terjadi dekat kau" kepala segera dianggukkan laju sebelum tubuh segera memeluk erat Mel.

"apa ni?!  Tak peluk aku pun? " suara Alesya yang nyaring sambil meluru ke arah mereka membuatkan dirinya tergelak kecil dengan sikap Alesya. "stop! Kalau kita just macam ni sampai esok pagi, silap tarikh nanti kau dengan aku boleh terlepas flight tau" tubuh segera di alihkan dari memeluk Mel dan Alesya sebelum beg yang berada di hadapan segera di tarik perlahan menuju ke arah pintu.

"make sure korang tak tertinggal benda penting" wajah Alesya dan Mel di pandang silih berganti sebelum mata ralit memandang Mel yang menapak perlahan ke arah beg yang berada di hadapan bilik Alesya. "aku rasa semua dah ada dalam beg aku,  kau Sya? " pandangan mata segera di halakan ke arah Alesya sebelum menerima anggukan daripada si gadis.

"kitorang gerak dulu,  and jangan lupa bila kau dah sampai dekat france nanti bagitahu aku dengan Sya." kepala segera dianggukkan perlahan sebagai jawapan sebelum mengekori langkah kedua rakannya ke arah pintu rumah. "take care Zyra, kalau kau nak pergi mana-mana pastikan Felix ada dengan kau, aku dah suruh dia untuk jaga kau sepanjang aku tak ada kat sini, and make sure-"

"tak jalan sendirian tanpa Felix dan Avio" wajah bosan segera di halakan ke arah Mel,  bosan dengan ayat yang sama jika mereka bertiga berpisah. "good" setelah yakin dengan jawapan yang di berikan rakannya,  tubuh ssgera menapak perlahan kearah pintu bersama beg yang berada di sisi.

Tubuh Mel dan Alesya yang semakin hilang di sebalik pintu membuatkan dirinya segera berpaling menuju ke arah ruang tamu, sebelum bunyi deringan telefon membuatkan dirinya menapak ke arah bilik. Nama yang tertera di atas skrin membuatkan dirinya mengukirkan senyuman, panggilan yang berdering sejak tadi segera dijawab. "morning honey"

Suara lembut yang menyapa dirinya membuatkan dia tergelak kecil mendengar suara si jejaka. "dah sampai ke? " jam yang terletak cantik di atas meja di kerling sekilas melihat angka yang tertera. "absolutely yes, but i'm still waiting" suara perlahan si jejaka yang menyapa, membuatkan dirinya berkerut dahi mendengar bicara si jejaka yang seakan hampa.

"waiting for what?" tubuh segera di hempaskan ke atas katil bersaiz queen sambil mendengar bicara si jejaka. "waiting for the beautiful angel, came and give me a hug went I'm already here" suara Jovian yang mengharap membuatkan dirinya tergelak kecil melihat perilaku manja si jejaka. 

Sepanjang dirinya bersama si jejaka,  hatinya sentiasa berasa tenang dengan layanan serta perilaku si jejaka yang berusaha membuatkan dirinya berasa bahagia meskipun hati masih enggan untuk menerima si jejaka. Namun jika benar si jejaka sanggup menanti dirinya, dia akan berusaha untuk membuatkan hati yang sentiasa menolak si jejaka menerima dengan rela kehadiran cinta yang baru buat dirinya.

"you dekat mana sekarang ni? " tubuh segera di dudukkan sambil melihat pantulan diri. "i masih dekat airport tunggu angle i sambut and peluk i" usai mendengar bicara si jejaka sekali lagi dirinya tergelak kecil. Dirinya berfikir sejenak sebelum tersenyum riang.  Tas tangan yang berada di sisi katil di capai,  tubuh di rapikan sebelum menapak perlahan keluar dari rumah. 

"i tanya you,  you main-main pulak? " punat lift di tekan sambil menanti bicara si jejaka. "i serious lah, i'm still waiting for my angle" nafas di hela perlahan ssbum menapak perlahan ke dalam lift. " orang you tak ambik you ke? " sekilas nombor lift yang tertera di lihat sebelum menapak keluar.

Wajah Felix yang menapak perlahan ke arahnya, membuatkan dirinya segera mengangkat gugusan kunci sebelum menerima anggukan dari si jejaka yang berbadan sasa seakan faham bahawa dirinya menginginkan privasi. "i tak suruh diorang ambik i sebab i ingat angle i akan sambut i,  tapi macam yang you tahu sekarang i kena cari jalan untuk balik lah" kepala di gelengkan perlahan mendengar bicara Jovian, yang masih tidak berhenti membicarakan tentang 'angle' gelaran bagi dirinya.

"i'm sorry, but i tengah on the way untuk pergi photoshoot ni" enjin kereta di hidupkan sebelum kereta bmw m3 berwarna hitam yang di berikan Mel meluncur laju membelah jalan sambil diekori kereta Felix yang berada di belakang. Sepanjang dirinya berpisah dengan Mel dan Alesya, Felix mahupun Avio merupakan bodyguard yang di tugaskan Mel untuk menjaganya. 

Meskipun Felix telah mengenali Jovian namun, dirinya tidak pernah membocorkan rahsia kepada Mel tentang kehadiran si jejaka pada hidupnya. Kelajuan di tambah agar segera sampai ke destinasi yang dituju. Kenangan apabila dirinya di paksa Mel untuk belajar memandu segera terlayar sebelum lamunan segera terhenti mendengar bicara si jejaka.

"ok lah kalau you dah cakap macam tu,  i nak pergi breakfast dulu. I tak sempat nak makan apa-apa lagi ni. Bye" belum sempat dirinya berbicara, si jejaka dengan pantas mematikan talian. tahulah dirinya bahawa si jejaka sedang melancarkan perang merajuk ke atas dirinya. Kepala di geleng perlahan sebelum kereta yang di pandu di parkir disisi sebuah kereta sambil diikuti Felix.

Tas tangan ssgera di capai sebelum keluar dari kereta dan menapak perlahan ke arah lapangan terbang yang berada di hadapan.  Senyuman di leretkan perlahan,  mask dipakai untuk melindungi dirinya dari perhatian orang ramai. Mata ralit melihat kafe yang berada di hadapan, sebelum mata tertumpu kepada susuk tubuh sasa yang membelakanginya.

Tubuh di dudukkan ke atas sebuah kerusi yang tidak jauh dari kafe sambil di awasi Felix.  Usai melihat susuk tubuh yang seakan ingin beredar dari kafe membuatkan dirinya segera bersembunyi jauh dari pandangan si jejaka.  Kaki menapak perlahan melihat tingkah laku si jejaka yang sibuk dengan telefon yang berada di tangan bersama luggage yang berada di sisi.

Terdengar sayup-sayup suara si jejaka yang berbicara dengan seseorang yang berada di dalam talian, sebelum dirinya menapak perlahan dan berdiri di sebelah si jejaka yang masih leka merenung telefonnya. Mask dibuka sambil menjeling sekilas ke arah si jejaka, "panaskan dekat sini? " tanpa melihat dirinya Jovian segera mengangguk perlahan. Bibir di ketap perlahan melihat reaksi si jejaka yang masih sibuk dengan telefonnya, "makin panas bila orang yang kita tunggu tak sambut kita, and bila dah kena sambut, boleh pulak tak kena layan. Ke manusia semua memang macam tu Mr Jovian Lupert?"

Usai dirinya berbicara si jejaka yang berada di sisi segera melihat ke sisi.  Mata Jovian yang terbuntang luas melihat dirinya di pandang sekilas sebelum sebuah pelukan erat diberikan ke arahnya. "oh gosh dear! How?  I really miss you my angle" suara riang si jejaka yang masih erat memeluk dirinya membuatkan dia tergelak kecil sebelum pelukan si jejaka turut di balas. 

"sampai hati tipu i, i sikit lagi nak merajuk dengan you tau! " pelukan yang kian terlerai membuatkan dirinya tersenyum manis ke arah si jejaka, usapan pada pipi dari si jejaka membuatkan dirinya tertunduk malu. "i bukan nak tipu you. Tapi i kesian dekat orang yang nak balik tapi tak bersambut ni. Sebab tu i ambik keputusan untuk datang sini"

Usapan pada kepala membuatkan dirinya segera mendongak melihat senyuman manis si jejaka. "sampai hati buat i macam ni kan? I punyalah happy nak tunggu you sambut i. Tapi bila dapat tahu you ada photoshoot buat hati i sedih je,  dah lah berpisah nak dekat tiga hari. Lepastu boleh pulak gelakkan i bila i mengadu nak jumpa dia"

Dirinya tergelak kecil sambil sedaya upaya menyembunyikan diri dari pandangan orang ramai yang memerhatikan 'drama' meraka,  takut dirinya dan Jovian akan menjadi topik utama perbualan media sosial jika dirinya terus menerus menampilkan diri. "tapi tu semua dah tak pentingkan?  I dah sambut you pun" pandangan mata di halakan ke arah wajah tampan si jejaka sebelum menerima anggukan kecil. 

"yup!" usai berkata sekali lagi dirinya menerima pelukan erat si jejaka sebelum tubuh di leraikan dari terus di peluk.  " you cakap dengan siapa tadi?  Macam serious je sampai i berdiri dekat sebelah you pun, you tak perasan" tangan yang berada di sisi di genggam si jejaka sebelum tubuh menapak perlahan ke arah kereta. " i cakap dengan cousin i, dia kata dia pun nak jumpa you jugak.  Nak tengok perempuan mana yang dapat buat sepupu dia yang nakal ni jatuh cinta"

Mata memandang tingkah laku si jejaka sebelum tubuh di alihkan ke arah kerusi penumpang atas arahan Jovian. "dia nak jumpa i?  Dekat fashion week tu nanti? " wajah Jovian yang tersenyum sambil memandu keluar dari kawasan lapangan terbang di pandang sekilas. "yes,  dia nak jumpa you. And i dah bagitahu my mum and also her, untuk hadiri fashion week tu." dengan tidak semena dirinya berasa gentar kerana akan bertemu dengan keluarga lelaki yang berada di sisinya.

"kawan i pun ada cakap yang diorang nak kenal dengan you" usai berkata Jovian yang berada di sisi segera tergelak kecil. "sure!  Lagipun i betul-betul nak tengok kawan yang selama ni tolong jaga girlfriend i ni dengan baik" terasa usapan halus pada kepala dari si jejaka sebelum tangan di genggam erat.  "and i nak berterima kasih dekat diorang sebab tolong bantu i jaga you, my mum cakap dia dah tak sabar nak kenal you.  Sebab i tak bagitahu lagi you siapa dekat diorang. I just cakap kita jumpa dekat fashion week tu"

Kepala hanya dapat dianggukan perlahan,sebelum suasana di dalam kerata hanya di temani dengan suara Jovian yang rancak berbicara dengan dirinya. Meskipun dirinya terlihat tenang namun hati tetap bergetar kuat menanti hari bersejarah.

"pertemuan yang akan membuka sejarah baru,  ataupun membuka keperitan yang terpendam sekian lama"

Continue Reading

You'll Also Like

130K 8.8K 32
Adam Hirdy | Azalea
1.4M 65.1K 62
ℕ𝕒𝕚𝕝𝕒𝕙 𝕁𝕒𝕟𝕟𝕒𝕙 𝕃𝕖𝕗𝕥𝕖𝕟𝕒𝕟 𝕂𝕠𝕞𝕒𝕟𝕕𝕖𝕣 𝕌𝕥𝕙𝕞𝕒𝕟 𝔽𝕚𝕣𝕕𝕒𝕦𝕤 𝑲𝒂𝒓𝒚𝒂 𝒊𝒏𝒊 𝒉𝒂𝒏𝒚𝒂𝒍𝒂𝒉 𝒓𝒆𝒌𝒂𝒂𝒏 𝒅𝒂𝒏 𝒉𝒂𝒔�...
337K 6.9K 55
( 1st story ) Tengku Zhafril Irfan vs Anisa Sofea Dia, anak yang dibuang oleh keluarga. Kecantikannya terserlah. Bertubuh kecil molek dan berlesung p...
40.5K 594 11
Mengisahkan hidup seorang isteri yang belum mempunyai cahayamata, sering ditinggalkan suami kerana terlalu sibuk berkerja..mencari kemewahan hidup. N...