BAD

By rainyrnbow

1.6M 61.6K 3K

[LIT ROMANCE BOOK FLAMEAWARDS] 『❁ Apa kau rasa bila sedar sahaja kau berada di tempat lain? Kemudian, lelaki... More

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
UMAIRAH (tengok!)
29
30
31
32
33
❤️
34
😊
35
36
37
38
39
40
41
42
43
Sorry
44
45
46
47
48
WS
49
50
51
52
53
54
55
56
57
Soalan
59
60
61
62
💜❤️
NEW BOOK
DOWN
NEW BOOK
Hiiii

58

13.9K 644 86
By rainyrnbow

"Alex!" Jeritan Umairah bergema di bilik tersebut. Bilik yang amat menakutkan baginya. Manakan tidak, bilik itu dipenuhi dengan alat alat senjata api dari kecil sehingga yang besar.

Di sebelah kanannya, terdapat alat alat seperti alat pembedahan yang selalu dilihat di dalam kaca tv. Umairah cemas apabila melihat barang barang tersebut.

Dia meronta untuk melepaskan diri daripada ikatan di kerusi baring tersebut. Dipandang lagi sekali bilik barunya itu. Tidak ubah seperti bilik pembedahan.

"Aku nak keluarlahh!" Jerit Umairah lagi.

Dia menarik tali yang mengikat badannya serta kerusi baring yang digabungkan tetapi apa yang dia dapat hanyalah sakit di setiap tubuh badannya. Kesakitan itu sedikit demi sedikit menjalar ke arah perutnya dan terus Umairah berhenti meronta.

Risau dengan keadaan bayi di dalam perutnya.

Dia menyandarkan kepalanya di kerusi tersebut dengan tercungap cungap. Dipandang lama keadaannya yang sebegitu rupa.

Di dalam fikirannya, sudah terbayang wajah Adonis yang penuh kerisauan setiap kali perutnya sakit. Tapi kini, tiada wajah Adonis yang muncul di hadapannya.

Bibirnya perlahan lahan menguntumkan senyuman supaya dirinya dapat bertahan untuk bayinya serta Adonis. Tapi senyuman itu tidak dapat bertahan lama apabila Umairah tiba tiba sahaja menangis di situ.

"Abangg...tskkkk tolonglahhh...baby sakitt..tskk" rintih Umairah perlahan.

"Kau menangis pun...suami kau tu tak datanglah!" Umairah tersentak apabila suara Alex tiba tiba sahaja bergema di bilik tersebut.

Umairah cuba untuk tenangkan dirinya daripada menangis lagi. Dia mengigit bibirnya sebentar dan memandang Alex yang sudah berada 100m di hadapannya.

Alex mendekati Umairah dengan muka yang tenang. Dia memerhatikan Umairah yang masih terikat di atas kerusi baring itu.

"Tak selesa baring atas ni?" Tanya Alex lembut secara tiba tiba. Umairah diam dan tidak mahu bersuara.

"Aku tanya...jawab" kata Alex lagi.

"Tak" jawab Umairah.

Apabila mendengar kata Alex tadi terus dia teringat Adonis.

Siblings..are same

Alex diam dan memerhatikan Umairah lagi. Umairah mengalihkan pandangannya ke arah pintu yang tertutup rapat. Tidak mahu bertentang mata dengan Alex.

"Kenapa..kau culik aku? Apa motif kau?" Akhirnya soalan itu terkeluar dari mulut Umairah. Sedikit terkejut apabila dia dengan tiba tiba menanyakan hal tersebut tapi ditenangkan dirinya supaya Alex tidak tahu yang dia tidak cemas dengan soalan tersebut.

Alex terdiam seribu bahasa.

Umairah menunggu dengan penuh kesabaran untuk mendengar jawapan Alex.

Tapi tiada.

"Kau tahu"

Umairah tersentak apabila Alex menyentuh perutnya yang membulat. Dia sendiri cemas apabila Alex menyentuh perutnya.

Umairah sedikit tenang apabila Alex hanya menyentuh dan memandang lama perut Umairah yang membawa nyawa. Ada sedikit perasaan gementar apabila Alex bertindak begitu.

Alex pula hanya memandang perut Umairah dengan perasaan yang bercampur aduk. Tidak tahu bagaimana mahu katakan kerana dia sendiri tidak tahu apa masalahnya.

Yang dia tahu, dia suka.

Dia suka.

"Aku dulu rapat dengan kau dan Ziqri sebab aku cuba baiki diri aku supaya aku berubah" Umairah memalingkan sedikit mukanya dan memandang Alex yang masih menyentuh perutnya.

"Aku tak boleh tapi aku cuba. Sebab mama aku cuba tapi masih tak boleh. Aku pun tak tahu kenapa" terang Alex dan dia berhenti lagi.

Alex sendiri tidak sedar yang dia sedang meluahkan perasaannya kepada Umairah. Yang dia tahu, dia terasa tenang menyentuh perut Umairah yang membawa bayi di dalamnya.

"Abang aku, selalu intip aku. Aku tahu dia menyamar jadi tukang kebun kat sekolah. Semata mata untuk memerhatikan aku dan aku sedih..sebab bagi aku itu bermaksud mereka langsung tak percayakan aku"

Umairah diam daripada bersuara. Dia hanya membiarkan Alex meluahkan apa yang dirasa selama ini.

"Tapi satu hari, dia macam kurang intip aku dan aku keliru tapi pada masa yang sama aku gembira. Mungkin, abang mula percaya pada aku tapi rupa rupanya...dia bersembang dengan kau dekat taman bunga. Dan itu buat aku marah sebenarnya, sebab apa? Sebab abang aku hilang fokus pada aku hanya kerana seorang perempuan" jelas Alex dengan nada yang seperti bergetar.

"Balik sekolah aku badmood. Abang aku cuba untuk tanya tapi aku elak. Aku masuk dalam bilik dan menangis sampailah aku sendiri tak boleh menangis"

"Masa kita masih rapat, aku cuba untuk bergaul dengan budak jahat yang lain ketika kau dan Ziqri leka. Aku marah bila kau punca abang aku nak ke sekolah dan masih menyamar sebagai tukang kebun. Dia bukan pergi sekolah untuk aku dan itu menyakitkan aku"

Umairah mengerutkan dahinya sebentar.

'Kenapa Alex begitu marah..hanya kerana Adonis..mungkin sebab dia sayang Abang dia..'

"Bila aku dah berjaya masuk dalam geng tersebut aku mula membuat macam macam rancangan supaya kau pergi dari sekolah tu. Macam macam aku cuba tapi kau masih duduk kat sekolah tu. Kau tahu, akulah yang letak buku kau dalam tong sampah, aku yang baling cat dekat baju kau dari tingkat atas dan aku yang upah orang untuk buli kau"

Umairah diam lagi.

Umairah tahu semua tu.

Ziqri sudah beritahu padanya.

"Aku fikir dalam dalam..kenapa kau langsung tak pindah walaupun aku dah buat benda macam tu...kemudian aku nampak kau dengan abang aku lagi. Gelak sama sama dan aku nampak abang aku macam mula minat dengan kau. Dari situ aku membuat andaian aku sendiri mungkin kau taknak pindah sebab Abang aku...kau taknak jauh dari dia dan dia pun taknak jauh dari kau"

"Satu hari, aku terfikir nak buat satu rancangan..mungkin rancangan aku tu boleh buat kau pergi dari sekolah tu. Dan kau sendiri tahu rancangan yang mana"

Umairah mengangguk dalam diam.

"Tepat juga waktu tu, Ziqri dan kau bergaduh dan kawan kawan aku cabar aku untuk buat rancangan yang sama. Cepat cepat aku terima sebab aku nak kau pergi"

"Aku puas tengok kau merayu, menangis dengan muka ketakutan kau tu" dia senyap.

"Tiba tiba, Abang aku datang dengan tercungap cungap. Dia pukul aku sebab aku sentuh kau tapi masa tu kau dah khayal kan... aku gaduh dengan abang aku sampai dia ambil keputusan untuk ambil kau. Aku sakit hati! Sepatutnya aku yang buat! Sebab aku nak kau terseksa. Aku nak kau mengandung sebab aku ada rancangan jahat aku lagi"

'Rancangan apa?' Bisik hati Umairah.

"Macam kau nampak, kita kat Russia. Kat sini markas utama aku. Aku buat senjata api, dadah, arak. Aku culik kau sebab aku nak bayi dalam perut tu. Bukan anak aku tapi itu bayi abang aku kan? Jadi aku nak"

"Kenapa?" Tanya Umairah keliru.

"Aku nak ugut abang aku...aku nak dia tinggal dengan aku"

"Tapi kau boleh duduk dengan kitaorang Alex.." balas Umairah.

"Tak sama Mai..tak sama. Pendapat kita berbeza. Kau fikir lain, aku fikir lain. Aku nak dia tinggal dengan aku tanpa kau. Kau faham?"

"Kenapa?" Umairah ulang lagi.

"Sebab aku cintakan dia" terus terbuntang mata Umairah.

"Aku tahu kau terkejut. Tapi itulah hakikatnya, sebab tu aku keluar dari keluarga tu. Sebab persepsi diaorang" kata Alex lagi.

"Aku lelaki, dia lelaki, dia abang aku, aku adik dia. Menarik kan?" Tanya Alex.

Umairah terdiam seribu bahasa. Tidak tahu apa yang patut dikatakan lagi. Perkara itu cukup membuatkan Umairah terkedu.

Apa jenis masalah yang Alex sebenarnya hidap.

Abangnya sendiri.

Darah dagingnya sendiri.

"Enough with that bullshit story. I just want to give you a warning. Whether you like it or not, I Alexander Zackary will take the baby in your tummy" dia menekan sedikit perut Umairah.

"And I will make my brother leave you..for me and the baby"

Umairah menahan perasaan gementarnya.

"He your brother"

"Like I care" Alex bergerak menuju ke arah dinding yang dipenuhi dengan alat pembedahan. Umairah sudah mula berasa cemas apabila Alex seolah olah mencari peralatan di situ. Bukan sekadar melihat.

"I think the baby is already 8 months because you already with me almost 2 months now"

Umairah diam.

"How can I didn't do anything to you for these 2 months..I should have kill you and take the baby. But I don't have the courage to do that yet" kata Alex dan dia tersenyum sinis.

"Sekarang, aku rasa macam nak buat. Bersiap sedia Qastilla"

Umairah berselawat dan berdoa sebanyak yang mungkin apabila Alex khusyuk memandang alatan tersebut.

'Bantulah hambamu ini Ya Allah'

—————

"Ad" panggil Ziqri.

Adonis berlari anak menuju ke Ziqri yang sedang duduk di atas kerusi kerjanya.

"Kenapa? Kau ada jumpa apa apa ke?" Tanya Adonis.

Ziqri mengangguk dan memusingkan laptop supaya Adonis dapat melihat maklumat tersebut.

Ini nama-nama tempat yang Alex selalu pergi. Hasil bantuan daripada penyiasat di Russia. Aku dapat semua lokasi tempat tersebut. Sekarang ni, kita kena betul betul fokus...yang mana satu markas utama Alex"

"Lepas tu kita dapat jumpa Umairah dan selamatkan dia" sambung Adonis dan Ziqri mengangguk.

Dalam hati Adonis beribu ayat Alhamdullilah diucapkan. Menunjukkan betapa bersyukurnya dia.

"Tapi" Adonis bersuara lemah.

"Kau rasa ada harapan ke? Dah dekat 2 bulan Ziqri. 2 bulan tu bukan sekejap" jelas Adonis lagi.

Ziqri melepaskan keluhan kasar

"Kau nak bini kau mati?" Tanya Ziqri.

"Kau mulut asal celupar sangat?!" Nada Adonis naik seoktaf.

"Kau yang fikir macam tu" balas Ziqri lagi.

Adonis terdiam.

Dia duduk di sebelah Ziqri dan meramas kasar rambutnya.

"A-aku cuma risau. Alex tu bahaya"

"Doa yang baik baik. Fikir yang baik baik" kata Ziqri lembut.

Sorry for the late late late late update 😂😩

Continue Reading

You'll Also Like

3.9M 160K 67
[Completed] Highest rank #1 in teen fiction (25 june 2018) Start~16 january 2018 , end~12 march 2018. TIARA DANEESYA seorang gadis cantik yang diperl...
939K 30.4K 62
Pertemuan yang tidak disengajakan antara Damian dan Kaisara telah merubah hidup mereka berdua. "Do i look like a murderer to you?" Soal Damian. "To...
1.7M 91.9K 60
-"Mungkin kau bukan yang sempurna. Tapi kau lah yang teristimewa"- ---- IQBAL Fahim. Diantara kawan - kawannya, dia lah yang paling...
574K 19.8K 69
( In editing process...) 𝐀𝐑 - 𝐑𝐀𝐘𝐘𝐀𝐍 - "I'm looking for the right one, Nadra. Then, I'll straight off to propose her, marry her and treat her...