CINTA SI EGO - COMPLETED !! ✔

By chiecaaa

163K 3.3K 127

Kayla Imani seorang gadis ceria manja dan periang , namun tidak mudah untuk jatuh cinta kepada sesiapa. Hidup... More

Bab 1
Bab 2
Bab 3
Bab 4
Bab 5
Bab 6
Bab 7
Bab 8
Bab 9
Bab 10
Bab 11
Bab 12
Bab 13
Bab 14
Bab 15
Bab 16
Bab 17
Bab 18
Bab 19
Bab 20
Bab 21
Bab 22
Bab 23
Bab 24
Bab 25
Bab 26
Bab 27
Bab 28
Bab 29
Bab 30
Bab 31
Bab 32
Bab 33
Bab 34
Bab 35
Bab 36
Bab 37
Bab 38
Bab 39
Bab 40
Bab 41
Bab 42
Bab 43
Bab 44
Bab 45
Bab 46
For Readers 💕
Bab 47
Bab 48
Bab 49
Bab 50
Bab 51
Bab 52
Bab 53
Bab 55
Bab 56
Bab 57
Bab 58
Readers 💛

Bab 54

2.1K 45 0
By chiecaaa

Apabila berada di dalam kereta Kayla yang terlalu penat terus terlelap di dalam kereta. Zafran terus memandu dan singgah di kedai makanan atau fast food mcd. Dia memesan 1 burger spicy chicken mc deluxe set dan 1 burger fillet o fish set untuk Kayla. Setelah memesan makanan dan telah dibayar, kereta BMW yang dipandu terus ke stesen seterusnya dan mengambil makanan yang telah diorder.

Masuk sahaja ke dalam kereta Kayla tersedar kerana terbau makanan. Terbit rasa kasihan Zafran kepada sang isteri kerana menahan lapar selepas waktu bekerja. Dengan penuh kasih sayang Zafran mencapai tangan Kayla dan mengucupnya manja. 

" Saya dah belikan awak punya burger nanti dah sampai rumah makan ya" kata Zafran manja.

Kayla yang mamai tetap gagah bangun dan terus mencapai telefon bimbitnya di dalam beg. Tiba-tiba dia teringat daddy dan mummy nya serta abang kesayangannya. Tanpa menunggu masa yang lama tangannya terus mendail nombor yang terdapat pada telefon dan dilekapkan ke telinga.

Beberapa minit selepas deringan ke 5 , pemanggil di telefon menyahut dengan sapaan salam .

" assalamualaikum anak mummy Kayla Imani . rindunya mummy dekat Kayla"
" waalaikummusalam mummy, Kayla rindu mummy juga . mummy sihat?"
" sihat alhamdulillah , semua sihat . Kayla macammana ? sihat ?"
" sihat mummy. semua sihat . Zafran memandu ni dia takboleh bercakap"
" heh takpelah mummy tahu kamu berdua sibuk. Nanti ada masa meh la kerumah mummy . Semua rindukan Kayla ni." 
" insyaallah nanti kitaorang singgah rumah mummy dengan daddy. Mummy jaga kesihatan dengan daddy. Jaga pemakanan dan semua tau"
"insya allah mummy jaga. awak pun jaga!! jangan kerja teruk teruk nanti sakit mummy carik Zafran haa kenapa tak jaga anak mummy ni"
kata mummy sambil gelak di corong telefon.

Zafran yang mendengar apabila Kayla membuka loud speaker tersenyum apabila membawa kereta di atas jalan raya.

" okayla nanti datang tau rumah mummy, kita borak panjang lagi tauu. jaga diri Kayla tau mummy kene letak ni sebab nak siapkan makan malam. Makan jangan lupa Kayla Imani" kata Puan Amalina kepada anak perempuannya itu. 

" okay mummy insya allah . mummy kirim salam daddy dengan abang ye! kata Kayla rindu semua. Nanti Kayla balik rumah dan jangan lupa kiss kan diorang untuk Kayla ya mummy " kata Kayla ceria dan sedikit bertenaga selepas menelefon mummynya.

Selepas salam diberi kepada kedua belah pihak , Kayla terus meletakkan telefon di dalam beg tangannya . Bertapa dia rindukan kedua ibu bapa nya . Untung ada abangnya boleh menjaga ibu bapanya semasa ketiadaan dia . 

Zafran disebelah tersenyum melihat manja Kayla bersama dengan mummynya . Dengan tidak semena dia terus menuju ke rumah ayahnda dan ibunda nya kerana lama tidak berjumpa dengan mereka.

" Sayang , kita singgah rumah ibunda boleh? abang rindu dengan diorang la. nak tengok ayahnda sihat ke tak "
" boleh je sayang. saya tak kisah . lagipun saya dah terlelap sekejap dalam kereta heheh. Boleh je saya temankan awak. should not be a problem baby"
sambil mengenyitkan mata manja nya kepada Zafran.

Tertelan air liur Zafran melihat Kayla manja kerana biasanya dia tidak suka bermanja tapi entah kenapa sejak dua menjak ni Zafran melihat perubahan daripada isterinya yang suka bermanja dengannya . 


Continue Reading

You'll Also Like

175K 12.8K 70
Mengisahkan tentang seorang gadis yang bernama Adellea Zayra. Dia merupakan anak yatim piatu dan mengusahakan bisnes kecilnya. Dia seorang yang tegas...
8K 310 2
Cerita pendek yang readers and followers boleh baca di kala I busy tak sempat update Once Again. Bagilah support juga story ni yea. Jangan pening se...
8.9K 420 13
Bagi Song Ji Hyo, Kim Jong Kook tidak ubah seperti sebuah nasib malang bagi dirinya. Namun sangkaan buruknya meleset apabila mereka berdua dipertemuk...
4K 293 23
Ryuhanies seorang pelajar di sebuah institusi pengajian tinggi. Hidupnya sebagai remaja sekolah normal saja sehinggalah dia memasuki alam universiti...