DIFFERENT ENDING[remake See Y...

By dhyia_ekynofficial

38.1K 5K 314

Sejarah telah ditakdirkan untuk tidak berubah, tetapi lain pula dengan cerita song ji hyo di mana dia cuba me... More

SINOPSIS
✘CHAPTER 1✘
✘CHAPTER 2✘
✘CHAPTER 3✘
✘CHAPTER 4✘
✘CHAPTER 5✘
✘CHAPTER 6✘
✘CHAPTER 7✘
✘CHAPTER 8✘
✘CHAPTER 9✘
✘CHAPTER 10✘
✘CHAPTER 11✘
✘CHAPTER 12✘
✘CHAPTER 13✘
✘CHAPTER 14✘
✘CHAPTER 15✘
✘CHAPTER 16✘
✘CHAPTER 17✘
✘CHAPTER 18✘
✘CHAPTER 19✘
✘CHAPTER 20✘
✘CHAPTER 21✘
✘CHAPTER 22✘
✘CHAPTER 23✘
✘CHAPTER 24✘
✘CHAPTER 25✘
✘CHAPTER 27✘
✘CHAPTER 28✘
✘CHAPTER 29✘
✘CHAPTER 30✘
✘CHAPTER 31✘
✘CHAPTER 32✘
✘CHAPTER 33✘
✘CHAPTER 34✘
✘CHAPTER 35✘
✘CHAPTER 36✘
✘CHAPTER 37✘
✘CHAPTER 38✘
✘CHAPTER 39✘
✘CHAPTER 40✘
✘CHAPTER 41✘
✘CHAPTER 42✘
✘CHAPTER 43✘
✘CHAPTER 44✘
✘CHAPTER 45✘
✘CHAPTER 46✘
✘CHAPTER 47✘
✘CHAPTER 48✘
✘CHAPTER 49✘
✘CHAPTER 50✘
✘CHAPTER 51✘
✘CHAPTER 52✘
✘CHAPTER 53✘
✘CHAPTER 54✘
✘CHAPTER 55✘
✘CHAPTER 56✘
✘CHAPTER 57✘
✘CHAPTER 58 ✘
✘CHAPTER 59✘
✘CHAPTER 60(FINAL)✘

✘CHAPTER 26✘

580 86 10
By dhyia_ekynofficial

Sebelum sebelah kaki ji hyo melangkah dia berpaling melihat lay yang masih di tempat duduknya.
"Oppa.. Ji hyo nak tanya satu soalan boleh? "Soal ji hyo mukanya serius bermakna jawapan yang mahu diterimanya juga serius.
Lay diam dia memandang muka ji hyo yang kusam dia tidak menjawab sebaliknya dia hanya melihat muka ji hyo lama.
"Kalau oppa dipaksa untuk jatuh cinta pada orang yang oppa langsung tak cinta.. Adakah oppa memilih untuk berpura-pura atau berterus-terang? "Soal ji hyo lagi anak matanya memandang anak mata lay.
Lay mengeluh perlahan.
"Oppa akan terus berpura-pura jika itu yang terpaksa oppa buat"
"Walaupun dengan cara itu buat hati oppa bengkak dan seterusnya menanah.. Oppa sanggup? "Soal ji hyo masih tidak berpuas hati dengan jawapan lay.
Lay mengangguk..
Ji hyo diam dia dah dapat jawapan bagi hubungannya dengan baekhyun dan kata-kata itu mengingatkannya pada kewujudannya disini..

Perlahan ji hyo keluar dari kereta lay namun baru saja dia mahu melangkah suara lay menghentikannya.
"Lepas practice oppa bawa ji hyo jumpa baek.. Settle kan hal korang.. Oppa tak nak semua ni effect kerjaya exo.. Arreso"arah lay dia anggap ji hyo mendengar kata-katanya bila yeoja itu pergi tanpa menjawab.

Lay menghantui kepalanya perlahan di stereng kereta.. Dadanya ditepuk kasar..
"Lay kau tak patut ada perasaan ni.. Kau gila ke lay? Kesian baekhyun ada kawan macam kau"lay memarahi dirinya sendiri kerana senang-senang jatuh cinta pada yeoja yang tak jelas identitinya.
Kertas yang tertulis lirik yang ditulisnya tadi direnyukkan bila dia teringat yang lirik itu ditujukan untuk ji hyo.. Dia tak boleh dan tak mungkin jatuh cinta pada yeoja itu. Ya! Dia tahu hatinya yang suka melihat keindahan seorang yeoja dan dia pasti tak lama lagi dia akan melupakan semuanya.

Lay memberi semangat untuk dirinya sendiri sebelum dia keluar dari kereta dan berjalan pantas menuju ke bilik latihan...
Tiba di depan lif dia melihat ji hyo yang sedang menunggu lif untuk naik ke tingkat atas....
Tiba-tiba keadaan jadi janggal bila mereka hanya diam sampailah pintu lif terbuka..
Ji hyo masuk kemudiannya lay menyusul.. Lay membelakangi ji hyo dia tak nak tengok muka ji hyo dia rasa bersalah pada baekhyun jika dia betul-betul jatuh hati pada yeoja yang sudah bergelar tunangan sahabat baiknya sendiri.

Ji hyo melihat lay yang membelakanginya tanpa sedar kakinya melangkah dan dia memeluk tubuh lay dari belakang.. Namja itu langsung tidak menolak pelukannya..

Lay terdiam bila ji hyo memeluknya dari belakang jantungnya berdegup laju.. Terasa belakang bajunya basah mungkin ji hyo sedang menangis..
Lay memusingkan badannya dan dia memeluk tubuh ji hyo erat..
Kepala ji hyo diusap perlahan...

☆☆☆☆☆

Setibanya mereka di hadapan bilik latihan kedengaran suara guru vokalnya menjerit mengarahkan sesuatu dan diselang selikan dengan suara nyanyian.
Ji hyo melihat muka lay yang nampak tenang sambil menolak pintu bilik latihan..

Ji hyo dan lay sama-sama melangkah masuk belum sempat mereka berbuat apa-apa mereka di sapan tae joon.
"Korang lambat dan korang tahu kan apa akibatnya lambat datang masa latihan"pada awalnya nada suara tae joon rendah tapi kemudiannya menaik dan membingitkan telinga mereka.
Ji hyo pula ralit melihat ahli exo berlari mengelilingi bilik latihan sambil menyanyi, ji hyo tidak pasti apa yang terjadi memandangkan dia baru saja masuk ke bilik latihan, tapi bila melihat muka sehun yang bermandikan peluh dan wajahnya yang muram pasti mereka di denda lagi..

"Woi! Kau naik atas penimbang sekarang aku nak tengok berat badan kau"tengking tae joon bila dia melihat song ji hyo termenung.

Ji hyo sedikit pun tidak berganjak malah dia menikam anak mata hitam milik tae joon sumpah tiada gentar langsung bila dia melihat muka tae joon yang bengis.

"Boleh cakap elok-elokkan perlu ke menengking"bantah lay bila dia melihat tae joon terlalu berlebihan dalam memberi arahan.

"Kau diam.. Sekarang kau ikut member kau yang lain berlari sambil menyanyi.. Aku nak settle kan hal aku dengan budak kenit ni.. Pergi aku cakap"arah tae joon dia tahu lay akan menurut kehendaknya...
Sekarang sudah terbukti bila lay menyertai dan seterusnya menurut kehendaknya..

Tae joon mendekati ji hyo dia berdiri sambil merenung wajah ji hyo lama.. Wajahnya cantik, tubuh badannya sempurna sayangnya dia memilih baekhyun kalau tidak dia tak kan melayan ji hyo seteruk ini.

Tae joon terus terusan melawan panahan mata ji hyo.
"Wae.. Kau nak lawan aku ke? Apa sangat yang kau boleh buat.. Naik atas penimbang atau... "Ugut tae joon..

Dan ji hyo tetap sama diam tidak berkutik tetapi dadanya berombak penumbuknya dikepal.. Matanya merah sekali lagi si tae joon bersuaran dia tak tahu apa akan jadi seterusnya..


"Kalau aku tak nak kau nak buat apa?"berani song ji hyo menentang dan menengking tae joon malah bilik latihan yang tadinya bising kini senyap sunyi..

Suho yang melihat ketegangan antara pengurus mereka dan ji hyo bertindak berdiri ditengah mereka kerana dia tahu perangai keduanya dia tak mahu pertengkaran mereka berdua berlarutan sampai ke pengetahuan ceo mereka.

Suho memegang tangan ji hyo cuba untuk meredakan kemarahan ji hyo tetapi yeoja itu menepis tanganya..
"Kau perempuan buat cara perempuan.. Apa sangatlah kau boleh buat dengan aku"kata-kata berbentuk cabaran itu berjaya menaikkan darah ji hyo.

Tubuh suho ditolak kasar dia meluru ke arah tae joon.. Dengan kekuatan yang dia ada berkat suka bertapa di gym dia berjaya menghimpit tubuh tae joon ke dinding. Tangan tae joon dicengkam kuat menggunakan tangan kirinya.. Manakala tangan kanannya mencengkam dagu tae joon.. Tae joon terdiam dia langsung tidak mampu melepaskan tangannya dari cengkaman yeoja yang di cabarnya tadi.

"Aku memang kelihatan lemah tapi aku tak selemah yang kau sangka.. Kau ingat aku dengan exo kuli batak kau ke apa? Kau ingat kami ni patung.. Kau herdik kami, kau denda kami tanpa sebab, kau layan kami macam hamba abdi, kau buat mulut kami diam dengan perbuatan kau yang jauh dari tugas kau sebagai pengurus kami.. Kau ingat aku nak diam.. "..

"Ji hyo sudahlah ji hyo jangan macam ni"pujuk suho di mengoncang bahu ji hyo... Dengan harapan yeoja itu menurut tapi sayang yeoja itu tetap berdegil.

Dia menguatkan cengkamannya sampaikan muka tae joon bertukar warna akibat menahan sakit..

Lay yang melihat adegan antara tae joon dan ji hyo mula mengambil langkah mendekati mereka. Tiba di hadapan mereka Lay meleraikan satu persatu jari ji hyo yang mencengkam tangan tae joon sangkaannya jauh meleset dia ingatkan ji hyo akan berkeras tetapi nampaknya yeoja itu sudah berlembut.
Bila tae joon dilepaskan lay mengarahkan sehun untuk bawa ji hyo keluar.

"Thanks.. Lay.. Than.... "Belum sempat tae joon menghabiskan rantaian terima kasihnya penumbuk kelahiran changsa itu melekat di muka tae joon.
"Aku dah lama nak buat ni tapi aku sabar.. Terima kasihlah pada ji hyo sebab dia tak cuba nak bunuh kau tadi.. "Selesai bercakap lay keluar dari bilik latihan.

Suho yang tadinya membangkang amarah ji hyo kini mula setuju dengan kata-kata ji hyo dia mendekati tae joon yang terduduk.
"Kalau nak saman samanlah.. Aku banyak duit nak bayar cakap je berapa... Tapi kau kena ingat kalau benda ini dibesarkan syarikat appa kau yang rugi bukan kami.. Arreso"tambah suho kemudiannya dia mengarahkan mereka yang lain keluar dari bilik latihan..

☆☆☆☆☆

Kereta yang dipandu sehun berhenti di atas jambatan sungai han. Kereta diletakkan ketepi.. Dia memandang ji hyo yang termenung jauh..
"Jom keluar release tension kau.. "Tali pinggang keselamatan ji hyo dilepaskan bila yeoja itu langsung tak berkutik..
Pintu dibuka dan di memaksa ji hyo keluar dari kereta.
Tangan sahabatnya itu dipimpin mendekati pagar dimana kita boleh melihat keindahan sungai han di waktu malam.

"Song ji hyo kau memang terbaik"jerit sehun tiba-tiba menyentakkan lamunan ji hyo.
"Try luahkan aku yakin dapat bantu fikiran kau yang berselirat tu"
Ji hyo melihat muka sehun dia tersenyum nipis..
"I hate you tae joon.. I want to kill you... "Jerit ji hyo berulang kali sampaikan sehun terpaksa tutup mulut ji hyo menggunakan tangannya..

"Kau kalau polis dengar tak pasal-pasal kita masuk ke dalam"bebel sehun dia memanjat keretanya dan duduk bersila di atas bumbung kereta mujurlah kereta tidak banyak kalau tak habislah dia dan ji hyo diserbu peminat.

"Serius aku dah rasa lapang sekarang thanks.. Sehun "dia juga turut memanjat dan duduk di bersebelahan sehun.
"Jom buat kerja gila.. "Cadang sehun..
"Kerja gila? Dengar macam menarik... "Ji hyo mengebil-ngebilkan matanya sambil melihat sehun.

Telefon bimbitnya dikeluarkan lantas app music ditekan lagu shake it dari sistar buat ji hyo jadi bersemangat...
Mereka berdua berdiri sambil menari ikut sedap tanpa step mereka menari melompat macam orang gila di malam buta disaat orang sedang lenyak tidur...

Ji hyo ralit menari tambahan lagi dia sedang menari dengan dancing king apa lagi mengilalah jawabnya..mereka menari biar pun lagu itu diulang sepuluh kali mereka tetap menari.. Sampai bergoyang kereta bila mereka tidak habis-habis melompat..

Jam sudah pun menunjukkan 2 pagi tapi mereka masih di sini berbaring di atas bumbung kereta sambil melihat Bintang dilangit.
"Thanks ji hyo sebab jadi wakil dari exo"luah sehun baginya tak ada yang salah dengan tindakan ji hyo dia menyokong apa yang ji hyo buat.
"Kau rasa apa akan jadi lepas ni"soal ji hyo perlahan.
"Lantaklah nak jadi apa.. Walau apa pun jadi kita orang ada dekat belakang kau.. Jangan risau... We are one"
"We are one we are exo"laung ji hyo perlahan sambil tersenyum...

“I used to dream about escaping my ordinary life, but my life was never ordinary. I had simply failed to notice how extraordinary it was. Likewise, I never imagined that home might be something I would miss.” monolog ji hyo dalam hati dia sudah mula merindui rumahnya, bebelan mama lisa, karenah abang tirinya, dan tekanan di universiti dan bila dia kembali ke dunia dimana dia berada dia akan terima jalan yang telah ditetapkan untuknya.. Mama lisa tak sejahat mama baekhyun..
Melayan abang tirinya tak sesusah mana kalau nak dibandingkan dia terpaksa bangun seawal dua pagi untuk berlatih..
Dan tekanan di universiti tak seterus mana jika dibandingkan dia terpaksa belajar bermain alat muzik dan menghafal segala note.

semuanya nampak sempurna bila dia berada di posisi fangirl tetapi bila dia berada di posisi exo dia rasakan banyak yang exo tempuhi dan tak semudah yang peminat sangkakan..
Tapi ini semua takdir yang terpaksa dia lalui seperti kata taehyung jalani takdirmu.. Dan kini dia sedang berusaha kearah itu diharapkan supaya esok ada pelangi untuk mereka.

Continue Reading

You'll Also Like

110K 3.3K 20
Special Edition Faizul x Hafiz Hafiz Zafrin lari dari Zafrin Family sebab taknak uruskan syarikat family hey!aku masih 19 tahun kot!aku nk happy2 t...
398K 18.6K 47
Zawana ialah gadis berumur 22 tahun. Cubalah teka. Dia tersuka dekat abang kawan dia, Akmal. Akmal ni pulak abang sulong daripada 3 orang adik beradi...
634 38 8
2 tahun sudah berlalu, Adeeb Naufal bekerja sebagai seorang cikgu mengaji di kampungnya. Adeeb juga bekas penceramah di masjid atau surau kampung hal...
1.6K 160 11
Dani Inayat X Fareehal Dahlia