✘CHAPTER 44✘

416 68 13
                                    

Lay diam biar pun suara ji hyo mula bergetar dia tahu yeoja itu sedang menangis... Dan dia juga sedang menangis.....menangis terhadap kesungguhan song ji hyo melalui semua benda buruk hanya kerana mahukan exo kembali seperti dulu.. Menangis sebab dia malu kerana dia tak mampu melindungi exo-l seperti mana exo-l melindugi exo.. Mereka tabur janji dan exo-l percayakan mereka walaupun mereka tidak dapat apa-apa daripada mempercayai mereka... Akaun mereka penuh dengan duit,mereka dituai dengan kemewahan dan populariti tapi exo-l hanya ada mereka.. Dan mereka percaya bulat-bulat apa yang exo janji.. Mereka janji akan berbahagia walaupun mereka kehilangan tiga orang penting dalam exo.. Mereka menipu exo-l mengatakan mereka tak apa-apa tapi dibalik tirai mereka turut bersedih.

Dan song ji hyo bukti cinta exo dan exo-l dulu dia yakin exo-l sayangkan mereka tapi kini dia pasti... Kerana keberadaan song ji hyo sudah mampu membuktikan segalanya..

Tanpa sedar lay menangis tersedu-sedu berdiri membelakangi ji hyo.. Tangan kanannya mengaru belakang kepalanya... Dia malu.. Kalau boleh dia tidak mahu tunjukkan muka dia depan song ji hyo... Dia rasa bersalah..

"Oppa...... "Panggil ji hyo lagi dia mendekati lay belakang badan lay diurut perlahan bila dia dengar tangisan lay yang semakin kuat.. Tangisan beserta teriakan membuatkan malam mereka menjadi sangat suram dan pedih.

"I keep see you again and again.. Dan oppa terfikir kenapa? Dan siapa yang menganggu fikiran oppa hampir setiap malam. Oppa jadi orang sasau semua orang tak percaya oppa.. Mereka cakap itu hanya ilusi.. Otak oppa jadi tak betul lepas kris dan luhan tinggalkan exo... Tapi oppa sentiasa yakin dengan hati oppa... Yeoja dalam mimpi itu wujud.. Yeoja itu adalah song ji hyo... Oppa semakin yakin setelah oppa tahu semuanya perjalanan dan pengorbanan ji hyo... Oppa pilih untuk percayakan song ji hyo.. Sebab itu saja yang oppa boleh bagi untuk exo-l..terima kasih...walaupun oppa tahu terima kasih saja tak mencukupi"Akhirnya lay bersuara biar pun dia tidak memandang ji hyo.

"Baby don’t cry tonight

当黑夜再次亮起来
dang hei ye zai ci liang qi lai
When the dark night lights up again

Baby don’t cry tonight

就当作没发生过一样
jiu dang zuo mei fa sheng guo yi yang
Just pretend that it didn’t happen

你永远都不会化成像泡抹一样
ni yong yuan dou bu hui hua cheng xiang pao mo yi yang
You will never turn into sea foam

难道你不知道吗
nan dao ni bu zhi dao ma
Did you not know?

So baby don’t cry, cry

我的爱守护你不分开
wo de ai shou hu ni bu fen kai
My love will protect you and won’t leave you"

Nyanyian tanpa iringan muzik 100% dari suara song ji hyo pelajar jurusan penulisan tanpa nada tanpa alunanan dalam lagu.dan menyanyi bersama iringan tangisan menambahkan lagi rasa kesedihan di hati lay..

Telinganya terdengar lagu yang sangat indah yang dinyanyikan seorang exo-l.. Nyanyian ikhlas dan suci membuatkan lagu itu sangat bermakna.. Tak perlu muzik iringan yang gah.. Pentas yang mewah.. Baju yang berkerlipan... Sudah buat dia terbuai dan hatinya sedikit terpujuk..

DIFFERENT ENDING[remake See You Again]Where stories live. Discover now