✘CHAPTER 55✘

329 66 8
                                    

Selepas mendengar semua cerita dari mulut pembantu peribadi kris ji hyo terus terdiam... Dia berjumpa dengan xia lai ketika dia mengunjungi apartment kris tapi sayangnya namja itu sudah pun berada di studio di mana kris akan bersiaran di corong radio malam ini.

"Saya tahu apa yang saya cakap tadi buat cik ji hyo kurang selesa. Tapi saya kena cerita juga emosi kris tak stabil saya tak nak sesuatu yang buruk terjadi pada cik ji hyo... "Akhirnya ini lah kata-kata yang keluar dari mulut xia lai setelah hampir 1 jam masing-masing berdiam diri.

Ji hyo mengeluh di pandang pemandu teksi yang sedang kusyuk memandu dia harap pemandu teksi itu tidak ambil pusing tentang kata-kata mereka.

"Entah la xia lai saya pun tak tahu nak cakap apa... Semuanya salah saya kalau la saya tak biadap dulu pasti kris tak seteruk ini... "Jawab ji hyo berdasarkan apa yang xia lai cerita kris menaruh hati padanya dan bertambah rumit bila kris keluar dari exo di sebabkannya. Dan untuk memujuk kris pasti satu cabaran yang bedar buatnya.

Xia lai bercakap sesuatu pada pemandu teksi itu dan teksi yang mereka naiki berhenti di hadapan bangunan pencakar langit yang berada di tengah-tengah kesesakan kota Kanada.

Xia lai dan ji hyo keluar mereka sama-sama masuk ke bangunan itu untuk berjumpa dengan kris.

☆☆☆☆☆

Lagi 5 minit siaran langsung diradio akan ditamatkan dan kris hanya duduk dikerusi dan mendengar lagu terakhir yang mereka putarkan sebelum mereka menamatkan temubual eksklusif bersamanya.

Selesai lagu di putar dj radio bernama karen itu mula memandang kris seorang jejaka tinggi lampai dan mempunyai rupa yang sangat tampan membuatkan dia sedih untuk menamatkan temubual mereka tapi dah di namakan tugasan dia terpaksa juga mengajukan soalan terakhir yang bukan saja dia tertanya tetapi peminat di luar sana.

"Ok kris soalan terakhir sebelum kami melabuhkan tirai pada malam ini..... Ia berbunyi Agak sensitif.. Kris wu tak kisah ke kalau kami ajukan soalan ini? "Soal karen kerana padanya soalan ini terlalu peribadi.

Kris ketawa dia fikir mungkin dj karen hanya mahu bertanya tentang kehidupan peribadinya kalau tentang itu dia dah bersedia. Dia akan jawab semuanya tanpa selindung.

Karen teragak-agak untuk membuka mulut tapi bila melihat kris tersenyum padanya dia cekalkan hatinya demi pekerjaannya.
"Hampir setahun kris tinggalkan exo.. Adakah kris masih berhubung dengan mereka...? "

Soalan yang diajukan karen buat kris terus bangun tangannya mengigil dadanya berombak menahan marah dia merenung karen dan seluruh kru produksi yang juga sedang memandangnya di antara celahan kru kris terlihat wajah seseorang yang buat dia bertindak bodoh apa yeoja itu buat disini...

Karen bagun di tutup mikrofonnya dan kris dia mendekati kris dan meminta maaf tapi jejaka itu hanya diam membatu.
Headfone dikepala dicabut dan dipatahkan lantas dibaling di atas meja. Dia meluru ke arah pintu namun kata-kata ji hyo buat dia berhenti.

"Kenapa marah? Soalan mereka tak menyentuh sensitiviti langsung.. Kenapa perlu memberontak sedangkan oppa pernah cakap exo tak pernah wujud dalam hati oppa... Kenapa keras hati sangat nak terima hakikat yang oppa masih sayangkan kami. "Ji hyo berdiri betul-betul dibelakang kris dia dapat rasakan kemarahan kris.

Kris ketawa terbahak-bahak sampaikan ketawanya itu buat kru produksi jadi seram..

"Owh!! Ni ke kata-kata yang kau susun semata-mata nak pujuk aku kembali pada exo

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Owh!! Ni ke kata-kata yang kau susun semata-mata nak pujuk aku kembali pada exo.. Maaf itu langsung tak berkesan aku bukan macam dulu.. Aku bukan kris exo aku kris wu yifan.. Kalau luhan dengan tao boleh la kau guna ayat tu..
Ayat Dah lapuk la... "Jawab kris dia keluar dari konti dan merampas jaketnya yang dipegang staff.

Ji hyo berlari mengekori kris tangan kris ditarik sebelum namja itu jauh darinya.
Ji hyo melutut dan kepalanya didongak memandang kris.. Kedua tangannya memegang kaki kanan kris.
"Oppa tolonglah kembali pada exo kami perlukan oppa tolonglah... Tolong ji hyo... "Rayu ji hyo air mukanya langsung dia tidak hirau biar pun banyak pasang mata sedang melihat perilakunya.

Kris tidak hirau langsung dengan rayuan ji hyo dia meneruskan perjalanan biar pun dia mengheret ji hyo sekali. Pintu dibuka belum sempat kris melangkah keluar penumbuk yang datang dari hadapan buat badannya terhuyung-hayang.

Lay mengangkat ji hyo dan dia meluru ke arah kris dan menghadiahkan penumbuk kedua pada kris namja yang makin lama makin biadap.

Kris terdiam dia menjeling lutut ji hyo yang berdarah simpatinya tumpah sumpah dia tiada niat langsung nak mencederakan ji hyo.. Dia hanya mahu ji hyo memujuknya lebih gigih lagi itu saja.
Ji hyo memeluk tubuh lay dia tak mahu namja itu mencederkan kris.

"Kalau kau nak marah sekali pun marahkan kami bukan ji hyo dia yeoja... Dia yeoja la kris... Dia bukan pengemis.... "Tengking lay patutlah sejak di lapangan terbang lagi dia tidak sedap hati meninggalkan ji hyo di sini rupa-rupanya begini layanan yang ji hyo dapat.. Dia malu kerana ini yang exo-l dapat setelah mereka menyokong exo.

Kris tersenyum sinis egonya tercabar dengan kata-kata lay.
"Baik... Aku akan kembali pada exo dengan syarat kau.... "Jari telunjuknya diarah pada ji hyo.
"Beritahu pada dunia yang kita akan berkahwin.. Dan aku janji akan kembali pada exo"sambung kris lagi.

Bukan ji hyo saja terdiam lay juga terdiam dengan permintaan kris. Dia memandang ji hyo dia harap ji hyo menolak.
"Baiklah ji hyo setuju... Puas hati"jawapan ji hyo buat kris pula terdiam dia tak sangka ji hyo setuju dengan kata-katanya.
"Ji hyo setuju sebab ji hyo letakkan persahabatan lebih dari segala-galanya. Dan ji hyo nak pulang itu saja. "Jawab ji hyo dia menepis tangan lay dan keluar dari bangunan pencakar langit itu.

☆☆☆☆☆

Langkah dicepatkan dia tak tahu ke mana arah yang dia mahu tuju kerana tempat itu terlalu asing baginya dan akhirnya ji hyo terduduk ditembok tempat pancuran air yang menjadi daya tarikan pelancong disitu. Dan disitulah dia tersedu-sedan.

Lay berdiri di hadapan ji hyo yang sedang menunduk.
"Dah gila.. Ke? Siapa zhang yixing dalam hidup ji hyo.. Siapa? "Tengking lay dia tidak peduli bila pengunjung disitu mula menjauhi mereka akibat tengkingan lay.

Ji hyo mendongak matanya merah dia memandang lay lama.
"Do you love me? "Soal ji hyo perlahan.. Dia meraih kedua tangan lay.
Lay lemah dengan pertanyaan ji hyo mana mungkin dia berkata tidak.
"Yes! I really really love you.. Oppa cintakan ji hyo you have me "jawab lay yakin.
"Kalau betul oppa cintakan ji hyo sedalam itu pasti oppa dah bersedia lebih awal untuk lepaskan ji hyo pergi.. Ji hyo terseksa hidup di dunia oppa... Ji hyo terkurung.. Ya! Disini Ji hyo kaya, ji hyo dikenali, setiap hari bila ji hyo buka handfone berlambak mesej dari peminat memuji kemerduan suara ji hyo kecantikan yang ji hyo miliki.. Ji hyo dilimpahi harta yang berlimpah ji hyo hanya perlu celikan mata dan semuanya sudah tersedia seperti kisah dongeng yang ji hyo selalu dengar dari mulut appa.. Tapi itu semua tak membahagiakan ji hyo.. Ji hyo nak hidup ji hyo yang dulu.. Ji hyo yang kecil, ji hyo yang berusaha untuk cita-citanya, ji hyo yang serba cukup biar pun hidup dihimpit kesusahan.. Ji hyo yang lebih rela makan roti sandwish basi.. Dari meminta makanan daripada sesiapa. Semua itu kedengaran Agak gila semuanya mahu kedudukan ji hyo yang sekarang tapi hakikatnya ji hyo tak bahagia. Ji hyo tak suka hidup diatur dan dikongkong ji hyo paling benci bila ji hyo dipaksa makan hanya seketul ubi keledek untuk satu hari.. Ji hyo benci bila ji hyo hanya dapat tidur dua jam sehari dan selebihnya dihabiskan dengan latihan yang tiada kesudahan, Ji hyo bencikan kehidupan persis robot segalanya diatur dan disusun,ji hyo benci bila provasi ji hyo tidak dihormati sampaikan dalam toilet pun ji hyo rasa terancam. Hanya satu yang buat ji hyo bahagia iaitu dengan hadirnya seorang zhang yixing dalam hidup ji hyo.ji hyo hanya mahu pulang ji hyo harap oppa faham. Ji hyo tak sekuat dan setabah exo.. Ji hyo tak sama macam mereka.. Ji hyo rapuh maafkan ji hyo sebab berterus-terang dan sudah bersedia untuk tinggalkan segalanya... Ji hyo hanya mahu bahagia dan di sini bukan tempat ji hyo. "Panjang lebar ji hyo meluahkan segalanya.

Lay menangis sekuat hatinya mendengar luahan ikhlas dari ji hyo jika ji hyo sudah bersedia untuk tinggalkannya dia sebaliknya... Tapi demi kebahagiaan ji hyo dia mengangguk laju tubuh teman wanitanya dirangkul kemas dia cuba menahan air matanya dari keluar tapi gagal empangan air matanya pecah tanpa sempat berbuat apa-apa. Ji hyo tersenyum kerana air mata benar-benar sudah kering.

DIFFERENT ENDING[remake See You Again]Where stories live. Discover now