✘CHAPTER 51✘

383 65 7
                                    

Ji hyo berdiri tegak tangan kanannya memegang pinggan berisi dua biji pau berinti kacang, manakala tangan kirinya memegang segelas susu panas untuk ahli yang paling tua dalam exo iaitu xiumin. Selepas perdebatan mereka beberapa minggu lalu inilah kali pertama dia mahu berbual berdua dengan xiumin.. Dia ambil begitu banyak masa untuk bercakap dengan xiumun bukan takut tapi dia mahu xiumin juga dalam keadaan tenang dia tak mahu xiumin terus membencinya jadi dia yang akan memulakan langkah tak salahkan?. Tapi sekarang masalahnya pintu bilik xiumin lagi menarik perhatiannya berbanding masuk ke dalam dan berborak dengan xiumin.

Ji hyo memejamkan matanya dia mengetuk pintu bilik belajar xiumin oppa dengan menghantukkan kepalanya perlahan di permukaan pintu.

"Masuk"satu perkara yang dia faham tentang xiumin ialah dia sangat komited dengan tugasan menyiapkan tesis untuk jurusan kedoktorannya. Jadi kalau nada xiumin perlahan dan tegas bermakna namja itu sedang sibuk tapi hanya ini masa yang dia ada untuk berborak dengan xiumin kalau bukan sekarang bila lagi. ?

Perlahan-lahan pintu dibuka dia melihat xiumin yang langsung tidak memandangnya dia begitu kusyuk dengan laptopnya.
Ji hyo meletakkan piring dan segelas susu di sebelah laptop xiumin dia berdiri tegak menanti xiumin menyapanya. Tapi hampa bila namja itu langsung tidak mengendahkannya.

"Ehem.. "Deheman kecil ji hyo juga tidak diendahkan xiumin.
"Keluar sekarang kalau ji hyo hanya tercegat disitu.. Oppa banyak kerja"tegas dan dingin tapi sumpah di langsung tak berniat mahu memanjangkan rajuknya dia hanya mahu melihat kesungguhan si maknae memujuknya.

Ji hyo sedikit pun tidak terasa dia tetap berdiri dan memandng xiumin kali ini namja itu memandangnya.
"Oppa mianhae... Ji hyo janji akan dengar cakap oppa lepas ni, ji hyo janji akan bergantung dengan oppa, ji hyo akan dengar semua kata-kata oppa, ji hyo janji akan biarkan oppa bela ji hyo bila ji hyo dihina atau di tindas, ji hyo janji akan jadi maknae yang paling comel dan mendengar kata......"
"Guemanhae(hentikan).."xiumin bangun ditutup laptopnya dan berdiri di depan ji hyo yang sedang berdiri tegak sambil tangan kanannya diangkat tinggi tanda berikrar janji.
Xiumin tersenyum.... Dia menurunkan tangan ji hyo dan memeluk tubuh ji hyo erat.
"Sorry... After putting people first for the longest time and being disappointed i deserve your promise... Dan satu lagi ji hyo kena janji dengan semua oppa"pinta xiumin.
"Apa dia? "
"Setia disisi kami"jawaban xiumin buat dia tergamam setia disisi mereka itu perkara yang mustahil.. Dia akan gantikan perkataan itu dengan  melihat mereka dari jauh dan bergembira untuk mereka kerana mungkin dia tak kan selalu berada disisi exo selamanya dan begitu juga exo kerana bila tiba masanya.mereka semua akan punya keluarga dan kehidupan sendiri begitu juga dengan exo l . Sementara perkara itu belum terjadi dia akan lakukan yang terbaik untuk sokong exo sampai ke akhirnya. Rasanya itu perkataan yang sesuai untuknya atau pun mungkin untuk semua exo l diluar sana.

Ji hyo mengangguk perlahan dan dia tersenyum bila xiumin mengusap kepalanya perlahan.......

☆☆☆☆☆

2 BULAN KEMUDIAN

Sambil menghirup kopi ais mata lay meliar mencari wajah sipemilik hati... Hampir 2 bulan sejak mereka mengumumkan status hubungan mereka secara terbuka dan nampaknya hubungan mereka seperti sudah direstui peminat mungkin sebab dia bukanlah sepopular baekhyun atau pun kai sebab itu mereka tidak kisah tapi sedapkan hatinya sendiri mungkin peminat mahu memberi sedikit kebebasan untuk mereka siapa tahu?.

Lay melihat gambar yang diambil mereka ketika mereka bercuti ke pulau jeju minggu lepas... Hampir 100 gambar disimpan di dalam galera yang diberi nama 'my jiji'.. Sambil melihat gambar tanpa sedar pintu cafe yang selalu dikunjungi mereka di buka.
Lay mengangkat wajahnya bila bunyi loceng tanda pintu cafe dibuka pelanggan. Tapi sayangnya bukan sipemilik hatinya yang muncul..

DIFFERENT ENDING[remake See You Again]Where stories live. Discover now