✘CHAPTER 26✘

580 86 10
                                    

Sebelum sebelah kaki ji hyo melangkah dia berpaling melihat lay yang masih di tempat duduknya.
"Oppa.. Ji hyo nak tanya satu soalan boleh? "Soal ji hyo mukanya serius bermakna jawapan yang mahu diterimanya juga serius.
Lay diam dia memandang muka ji hyo yang kusam dia tidak menjawab sebaliknya dia hanya melihat muka ji hyo lama.
"Kalau oppa dipaksa untuk jatuh cinta pada orang yang oppa langsung tak cinta.. Adakah oppa memilih untuk berpura-pura atau berterus-terang? "Soal ji hyo lagi anak matanya memandang anak mata lay.
Lay mengeluh perlahan.
"Oppa akan terus berpura-pura jika itu yang terpaksa oppa buat"
"Walaupun dengan cara itu buat hati oppa bengkak dan seterusnya menanah.. Oppa sanggup? "Soal ji hyo masih tidak berpuas hati dengan jawapan lay.
Lay mengangguk..
Ji hyo diam dia dah dapat jawapan bagi hubungannya dengan baekhyun dan kata-kata itu mengingatkannya pada kewujudannya disini..

Perlahan ji hyo keluar dari kereta lay namun baru saja dia mahu melangkah suara lay menghentikannya.
"Lepas practice oppa bawa ji hyo jumpa baek.. Settle kan hal korang.. Oppa tak nak semua ni effect kerjaya exo.. Arreso"arah lay dia anggap ji hyo mendengar kata-katanya bila yeoja itu pergi tanpa menjawab.

Lay menghantui kepalanya perlahan di stereng kereta.. Dadanya ditepuk kasar..
"Lay kau tak patut ada perasaan ni.. Kau gila ke lay? Kesian baekhyun ada kawan macam kau"lay memarahi dirinya sendiri kerana senang-senang jatuh cinta pada yeoja yang tak jelas identitinya.
Kertas yang tertulis lirik yang ditulisnya tadi direnyukkan bila dia teringat yang lirik itu ditujukan untuk ji hyo.. Dia tak boleh dan tak mungkin jatuh cinta pada yeoja itu. Ya! Dia tahu hatinya yang suka melihat keindahan seorang yeoja dan dia pasti tak lama lagi dia akan melupakan semuanya.

Lay memberi semangat untuk dirinya sendiri sebelum dia keluar dari kereta dan berjalan pantas menuju ke bilik latihan...
Tiba di depan lif dia melihat ji hyo yang sedang menunggu lif untuk naik ke tingkat atas....
Tiba-tiba keadaan jadi janggal bila mereka hanya diam sampailah pintu lif terbuka..
Ji hyo masuk kemudiannya lay menyusul.. Lay membelakangi ji hyo dia tak nak tengok muka ji hyo dia rasa bersalah pada baekhyun jika dia betul-betul jatuh hati pada yeoja yang sudah bergelar tunangan sahabat baiknya sendiri.

Ji hyo melihat lay yang membelakanginya tanpa sedar kakinya melangkah dan dia memeluk tubuh lay dari belakang.. Namja itu langsung tidak menolak pelukannya..

Lay terdiam bila ji hyo memeluknya dari belakang jantungnya berdegup laju.. Terasa belakang bajunya basah mungkin ji hyo sedang menangis..
Lay memusingkan badannya dan dia memeluk tubuh ji hyo erat..
Kepala ji hyo diusap perlahan...

☆☆☆☆☆

Setibanya mereka di hadapan bilik latihan kedengaran suara guru vokalnya menjerit mengarahkan sesuatu dan diselang selikan dengan suara nyanyian.
Ji hyo melihat muka lay yang nampak tenang sambil menolak pintu bilik latihan..

Ji hyo dan lay sama-sama melangkah masuk belum sempat mereka berbuat apa-apa mereka di sapan tae joon.
"Korang lambat dan korang tahu kan apa akibatnya lambat datang masa latihan"pada awalnya nada suara tae joon rendah tapi kemudiannya menaik dan membingitkan telinga mereka.
Ji hyo pula ralit melihat ahli exo berlari mengelilingi bilik latihan sambil menyanyi, ji hyo tidak pasti apa yang terjadi memandangkan dia baru saja masuk ke bilik latihan, tapi bila melihat muka sehun yang bermandikan peluh dan wajahnya yang muram pasti mereka di denda lagi..

"Woi! Kau naik atas penimbang sekarang aku nak tengok berat badan kau"tengking tae joon bila dia melihat song ji hyo termenung.

Ji hyo sedikit pun tidak berganjak malah dia menikam anak mata hitam milik tae joon sumpah tiada gentar langsung bila dia melihat muka tae joon yang bengis.

DIFFERENT ENDING[remake See You Again]Where stories live. Discover now