✘CHAPTER 23✘

608 88 2
                                    

Hampir setengah jam song ji hyo di hadapan cermin sambil melihat deretan alat solek.. Hanya dua benda yang dia tahu gincu dan mascara yang lain dia langsung tak tahu apa kegunaannya.. Ya! Dia tahu dia seorang yang kolot dan tidak terlalu mengikut trend anak muda sekarang.. Sekurang-kurang dia tak cuba nak menipu diri sendiri.

Bunyi ketukan pintu mengalih perhatian ji hyo. Kelihatan chen sedang memandangnya didepan pintu.
"Wae? "Soal chen bila dia melihat ji hyo diam tidak berkutik di tempatnya perlahan-lahan dia menapak mendekati ji hyo. Dipandang wajah ji hyo melalui cermin.
"Wae? "Soal chen lagi bila ji hyo tidak menjawab soalannya.
"Oppa.. Mungkin ini kedengaran kolot tapi... "
"Ji hyo tak tahu apa nak dibuat dengan make up yang berselerak ni? "Tebak chen memotong sekaligus menyambung ayat ji hyo yang dipotong tadi.

Laju ji hyo mengangguk.
Chen ketawa perlahan lantas bahu ji hyo ditepuk perlahan.
"Ji hyo tetap nampak sweet tanpa make up.. "Puji chen.
Ji hyo menunduk malu yelah kena puji tak kan nak terlompat-lompat macam kera.
"Just letak foundation... "Foundation yang berada di atas meja diambil dan dititikan dimuka ji hyo, dia tahu serba sedikit pasal make up pun sebab dia sering memerhati stylist noona menyolek mukanya.
"Lepas tu ambil sponge ni... "Sponge diambil dan diusap dimuka ji hyo perlahan sampailah foundation dimuka ji hyo rata. Tanpa suara chen menyapu bedak dimuka ji hyo. Setelah selesai chen memeluk tubuhnya memerhatikan hasil karyanya..satu kejayaan baginya bila dia berjaya juga menyolek orang.

Ji hyo memerhatikan mukanya dicermin.. Ok! Tak nampak beza pun dari sebelum ni atau pun bedak yang chen sapu dimukanya terlalu nipis tapi tak pelah dia nampak ke ikhlasan diwajah chen.
Ibu jari ditunjukkan pada chen memberitahu yang kerja chen sangat Bagus..
"Ji hyo.. "Panggil chen perlahan sambil menyikat rambut ji hyo.. Buat begini dia rasa sangat rapat dengan ji hyo atau lebih rapat dipanggil adik perempuannya.
"Nae"jawab ji hyo.
"Maaf sebab oppa terlalu sibuk dekat bilik latihan sampaikan oppa tak beri perhatiaan pada kesihatan ji hyo"luah chen kesal kerana semuanya risaukan keadaan ji hyo sedangkan dia sibuk bertungkus lumus di bilik latihan.
"Oppa.. Kenchanayo.. Ji hyo tak nak oppa susah kerana ji hyo.. Oppa dah buktikan yang oppa betul-betul ambil berat pasal ji hyo.. Ji hyo tahu walaupun oppa tak jaga ji hyo. Oppa tetap mengikuti perkembangan ji hyo dan untuk itu... Gomawo"ji hyo menunduk hormat pada chen atas keikhlasan namja itu memohon maaf walaupun permohonan maafnya itu langsung tak berasas tak ada sebab untuk namja itu meminta maaf.

Chen menghadiahkan senyuman paling manis untuk ji hyo.
"Aigoo.. Uri ji hyo dah besarlah... Tumbuh menjadi anak yang manis ya!. "Pipi ji hyo dicubit perlahan sebelum ji hyo dibantu untuk bangun.

☆☆☆☆☆

LOTTE HOTEL WORLD yang terletak di jamsil menjadi destinasi wajib bagi exo untuk berhibur lain pula dengan ji hyo dia terlopong melihat kemewahan dan keindahan yang terhidang di depan mata. Jakunnya bertambah kerana buat pertama kalinya dia menjejakkan kaki ke hotel yang serba serbi exclusive tambahan pula exo adalah duta utama mereka.

D.o ketawa melihat muka jakun ji hyo.. Dia tahu ji hyo kehilangan ingatannya jadi mestilah yeoja itu nampak over excited bahu ji hyo ditepuk kasar.
"Ish!! Kau ni tahap hilang ingatan kau teruk gila sampai kau tak ingat tempat berhibur kita"tegur d.o
"Kita buat apa dekat sini? "Soal ji hyo masih lagi ralit melihat bangunan pencakar langit melalui cermin kereta yang masih bertutup.
"Parti time.. "Jerit chanyeol dan baekhyun serentak bergegar kereta bila dua orang happu virus terlalu aktif...
"Sebulan sekali kita mesti buat pool party dekat sini.. So.. Apa lagi let's go"jerit suho dia membuka pintu kereta.
"Eh!! Sekejap pool party tu apa? "Soalan ji hyo buat kesemua yang bernyawa di dalam mpv itu terdiam.
"Buat parti dekat kolam berenanglah... Pool.. Party... Tahu tak? "Soal kai.

Ji hyo mengeleng laju binatang apa yang disebutkan mereka ni.
"Ji hyo kena mandi sekali ke? "Soal ji hyo bila dia dapat menangkap maksud 'pool party'.
"Anni... Ji hyo dilarang berenang. Pertama sebab kaki ji hyo berbalut.. Kedua ada 5 orang fan namja 2 orang fan yeoja yang akan turut serta baek jeles sebab kemungkinan besar dua fan namja tu ambil kesempatan.. So.. Ji hyo hanya boleh sertai kami tanpa basahkan pakaian ji hyo arreso"jelas baekhyun.
"Habis tu ji hyo nak buat apa? Baik duduk rumah je..."rungutan juga bantahan ji hyo.. Yelah ingatkan dating yang mereka maksudkan pergi tengok wayang, karaoke dan sebagainya.. Tetapi jangkaannya salah bila exo mahu mengadakan party liar pula..
"Buat bodoh sudah.. Palli palli"sehun membantu ji hyo turun dari kereta dan mereka sama-sama masuk ke dalam bangunan pencakar langit yang dipenuhi dengan fan exo.. Ini bukan dating ni fanmeeting.

DIFFERENT ENDING[remake See You Again]Where stories live. Discover now