Mr.Cruel (BAKAL DIBUKUKAN ‼️)

By ReginaAkhira

1.2M 61.5K 2.9K

Segalanya adalah sebuah kebetulan.Takdir mereka telah pun bermula dengan pertemuan pertama tanpa sengaja anta... More

Description
PART 1
PART 2
PART 3
PART 4
PART 5
PART 6
PART 7
PART 8
PART 9
PART 10
PART 11
PART 12
PART 13
PART 14
PART 15
PART 16
PART 18
PART 19
PART 20
PART 21
PART 22
PART 23
PART 24
PART 25
PART 26
PART 27
PART 28
PART 29
PART 30
PART 31
PART 32
PART 33
PART 34
PART 35
PART 36
PART 37
PART 38
PART 39
PART 40
PART 41
PART 42
FOR BELOVED READERS
PART 43
PART 44
PART 45
PART 46
PART 47
PART 48
PART 49
PART 50
For beloved readers 🤍
PART 51
PART 52
PART 53
PART 54
PART 55
PART 56
DEAR READERS!!!
PART 57
PART 58
PART 59
PART 60
PART 61
PART 62
PART 63
PART 64
PART 65
PART 66
PART 67
PART 68
PART 69
FOR BELOVED READERS 🤍
PART 70
PART 71
PART 72
PART 73
PART 74
PART 75
PART 76
PART 77
PART 78
PART 79
PART 80
PART 81
DEAR READERS
PART 82
PART 83
PART 84
PART 85
PART 86
PART 87
PART 88
ATTENTION‼️
PART 89
PART 90
PART 91
PART 92
PART 93
PART 94
PART 95
DEAR READERS,
PART 96
PART 97
PART 98
PART 99
RAMADHAN KAREEM🥰
PART 100
PART 101
DEAR BELOVED READERS
PART 102
PART 103
PART 104
PART 105
PART 106
PART 107
PART 108
PART 109
PART 110
DEAR READERS
PART 111
PART 112
PART 113
Q&A 👀
PART 114
PART 115
PART 116
PART 117
PART 118
PART 119
DEAR READERS
PART 120

PART 17

12.1K 500 5
By ReginaAkhira

"Dua puluh satu! Tiga puluh dua! Tiga puluh lapan! Empat puluh enam!"  Seperti biasa, nombor akan disebut secara rawak oleh Bob. Peluh di dahi sudah menitik-nitik.

"SEMULA! AKU DENGAR! AKU TAK AMBIL PEKERJA YANG TAK SEKOLAH! MULA BALIK SAMPAI LIMA RATUS." Darren memberi arahan. Tubuh bersandar di balkoni dibaluti bathrobe yang  berwarna hitam. Sepasang mata miliknya memerhati Bob yang sedang pumping di tepi kolam renang bersebelahan kanan rumah.

"Bos! Saya dah penat! Tak nak dah! Maaflah Bos! Janji lain kali tak buat dah." Tubuh masih dalam keadaan menghadap bumi. Hanya kepala saja mendongak memandang Darren yang tengah berdiri di balkoni tingkat satu.

"Buat sampai lima ratus, baru boleh masuk rumah." Tegas suara Darren. Rambut yang masih lembab dibiarkan terjurai. Beralun-alun rambut berwarna caramel Brown hair miliknya ditiup angin.  

Bob muncung Bibir. Nak tak nak kena habiskan juga. Apakan daya, pikat perempuan pun kena denda. Dilihat langit yang langsung tiada bintang. Kilat pun dah mula sambar menyambar. Bob betulkan posisi.

"Kira perlahan je lah!" Getus Bob dan meneruskan pumping yang tergendala. Kali ini kiraan hanya dibuat dalam hati.

"KUAT! AKU NAK DENGAR! KAU SENYAP, AKU SURUH SNIPER DEKAT ATAS TU TEMBAK."  Revolver di tangan diletakkan bersebelahannya.

"Tiga puluh dua. Tiga puluh tiga! Tiga puluh empat!"

"KUAT LAGI!" Suara Darren naik seoktaf.

Bob meneruskan kiraan dengan lantang. Kalau bukan sebab ada bos dan sniper, sudah lama dia curi-curi masuk. Nak lari masuk sekarang pun, risau roh dulu yang masuk rumah, tubuh tertinggal di luar.

___________

"Ayrena!" Panggil Atheena. Tubuh dilabuhkan ke atas sofa. Mata memerhati Ayrena yang termenung dari tadi.

"Hurm?" Angkat wajah, dipandang Atheena yang duduk di sebelah.

"Kau kenapa ni? Sejak balik kerja tadi, macam lain je aku tengok!" Remote Tv dia ambil, ditukar channel tv daripada cerita Tamil kepada K drama.

"Ni memang sah berangan. Kalau tidak, takkan lah cerita Tamil ni dia tengok." Getus Atheena. Perlahan.

"Kenapa? Aku Nampak tak okay ke?" Diaju pula soalan kepada Atheena.

"Lah! Tanya aku balik! Tak lah, aku cuma tanya. Kau okay tak? Itu je!"

"Aku okay je. Cuma teringatkan apa yang jadi dekat cafe tadi. Ada something happen."  Tutur Ayrena.

"Something happen? Apa dia? Tak nak share? Kongsi lah dengan aku." Atheena betulkan duduk. Riak wajah berminat untuk tahu.

"Kau nak tahu? Okay! Cerita dia macam ni..."

Flashback

"Cik Ayrena dah okay? Tak berdebar-debar dah?" Soal Rita khawatir.

" Feeling better!" Jawab Ayrena. Cawan air Mocha diletakkan di dalam sinki. Shawl satin dibetulkan di satu cermin yang diletakkan di belakang pintu, sebelum ingin mengatur langkah ke hadapan.

"Rita, angkat ni bawa pergi depan!" Pinta kak Su seraya menunjukkan ke arah dua dulang. Satu dulang berisi croissant, dan satu lagi berisi bomboloni.

Terus, dicapai dulang Bomboloni itu dan dibawa penuh berhati-hati.

"It's okay! Yang ni Biar Ayrena bawa!" Halang Ayrena apabila Kak Su seperti mahu angkat Dulang yang masih tersisa. Kemudian dulang yang  berisi Croissant dia angkat mengikuti Rita yang sudah menuju ke hadapan cafe. 

"Cik Ayrena letak je dekat situ. Biar saya yang susun."  Terlihat Lily yang sedang mengangkat satu persatu Dulang yang sudah kosong dan diasingkan ke tepi.  Setiap menu sudah tersusun mengikut kategori masing-masing. Donut pelbagai saiz, Croissant, Bomboloni dan banyak lagi pencuci mulut.

Kini, bayangan Nadine dan Rita dia cari. Terlihat Rita yang sudah mulai menyiapkan tempahan Air dan Nadine yang tersenyum tipis di kaunter. Senyuman Nadine terlihat seperti senyum hambar. Dipandang Ayrena dan dikembang-kembangkan hidung mancung nya.

Ayrena yang perasan akan kembang kempis hidung Nadine angkat alis. Sesekali mulut menyoal tanpa keluarkan bunyi.

Nadine memberi Isyarat kepada Ayrena untuk mara ke kaunter. Terkapai-kapai tangan di sisi kaunter memanggil Ayrena.

Tanpa lengah, Ayrena buka langkah menuju ke arah Nadine. Mungkin si Nadine ni kena ganggu dengan pelanggan gatal lagi sampai meminta pertolongan.

"Encik semua dah order ya?" Soal Ayrena saat tiba di sebelah Nadine.

"That's our drinks!" Seorang lelaki yang terlihat gagah membalas, sambil menunjukkan ke arah Rita yang sedang menyiapkan minuman. Dilihat lelaki di sebelahnya yang berbadan sedikit gempal yang hanya mengangguk-angguk. Ayrena pamer senyum.

Namun, saat dua lelaki itu membuka sedikit ruang dari berdiri rapat, pantulan cahaya mentari di antara mereka menerobos ruang mata Ayrena. Dikedipkan mata berkali-kali. Terus, dipusingkan sedikit wajah ke penjuru kanan. Terlihat seorang lelaki yang sedang membuat panggilan. Tidak dapat dia melihat siapa gerangan tuan badan kerana lelaki itu berdiri membelakangkan dia. Tangan kiri sedang elok dimasukkan ke dalam poket seluar. Manakala tangan kanan pula memegang telefon dan dihala ke telinga.

Disebabkan keadaan cafe yang hanya tinggal tiga orang pelanggan membolehkan Ayrena mendengar dengan jelas suara maskulin lelaki itu. Tetapi yang pasti bahasa yang digunakan itu bukanlah bahasa Malaysia atau Inggeris.

Lansung dia tidak faham dengan bahasa yang digunakan, hanya sebaris kata yang terakhir dia dengar dengan jelas sebelum lelaki itu mematikan panggilan.

"Merci!"

"Merci? Macam bahasa france?" Soal Ayrena tertanya-tanya dalam hati. Dia tahu serba sedikit perkataan Perancis pun kerana Atheena sering bertutur dalam bahasa Perancis. Memandangkan ketika di Universiti, Atheena mengambil kelas berbahasa Perancis. Manakala dia pula ambil kelas bertutur dalam bahasa Itali.

Perkataan France yang dia tahu pun yang biasa saja seperti Thank you, how are you dan nice to meet you.

Saat lelaki itu berpaling dan mengorak langkah ke arah mereka, tidak semena tubuh Ayrena bagai terkena renjatan. Kini, bukan terdorong ke belakang malah jatuh terduduk. Lutut terasa lemah longlai.

"Itu lelaki yang dalam kereta tadi. Arghhh! Butterfly In my stomach." Bisik hati kecil Ayrena. Jejaka yang punyai mata Hazel yang membuatkan dia punya jantung seperti mahu meletup. Terus dia gagahkan diri dan bangkit berdiri tegak.

"Yes, sir? You want to order something?" Soal Ayrena. Reaksi muka, dia cover habis-habisan. Jari jemari jangan cakaplah, sudah terketar-ketar macam nak buat presentation masa zaman universiti dulu.

"It's okay! Saya dah order kan untuk bos saya." Seorang lelaki yang gagah tadi bersuara.

"Ouh! Pandai berbahasa Melayu!" Reaksi dia sama dengan Nadine meski sedikit hampa. Lain suara yang dia mahu dengar, lain pula suara yang membalas. 

"Saya pun pandai berbahasa Melayu!" Potong  Bob. Dia yang reti berbahasa melayu sejak azali tiada lansung yang kagum. Ickey juga yang mereka pandang. Mentang-mentang lah kulit  dia bukan seperti tepung gomak.

"Baiklah Encik yang pandai berbahasa melayu!" Balas Nadine. Lama betul si Rita ni buat Air. Takkan tak siap-siap dari tadi. Bibir dah hilang kata. Hanya kehadiran Rita dan tiga bungkusan air yang dia nantikan saat ini.

"Maknanya Encik pun pandai bahasa melayu lah ya?" Ditunjukkan ibu jari Lily ke Arah lelaki yang digelarkan bos. Suka dia mendengar orang berdarah kacukan menuturkan bahasa Melayu.

"Didn't understand! English only!" Darren memberi balasan.

Ickey yang mendengar sebaris kata Darren pusing tubuh. Dilihat Mata Darren yang sudah mencerlung tajam ke arahnya.

"Actually, bos saya tak faham bahasa melayu." Cover Ickey. Tipu sajalah. Pilihan apa lagi yang dia ada.

Terlihat Bob yang seakan mahu bersuara, lantas Revolver milik Darren melekap di belakang pinggang Bob. Bob yang merasakan sesuatu objek yang sejuk di pinggangnya menyebabkan dia pegun, tidak bergerak.

"Ini mesti macam dalam drama tu, kan?" Bicara Kak Su. Pada mulanya dia hanya ingin menghantar pengepit.  Namun, sekelip mata dia pun tersesat di situ. Entah aura apa yang menarik dia di sini. Setiap perbualan pun sudah dia dengari.

"Apa tu? Kak Su lupa lah! Alah, yang macam dalam drama tu. Yang sorang bos, sorang lagi pandai berbahasa lain. Macam-macam bahasa dia pandai." Jelas Kak Su. 

"Translator?" Soal Ayrena. Jari telunjuk di angkat. Puas difikir, apa drama yang Kak Su perkatakan.

"Haa! Translator!" Kak Su mengiyakan. Bahu Ayrena ditepuk sekali. Mujurlah ada yang ingat.

"Ouh, tanslator!" Sambung Rita yang mampir ke arah Kaunter membawa tiga bungkusan air.

"Yeah! Translator! Translator!" Ickey mengulang tanda setuju.

"Ini Air Encik!" Huluran Rita disambut oleh Ickey.

End Flashback

"And then? What happened?" Soal Atheena lagi.

"Lepastu dia keluar daripada cafe and then terus balik." Remote di tangan Atheena di ambil. Ditekan punat di remote tv satu persatu.

"Macam tu je? Kau tak kejar minta no ke, nama ke atau apa-apa?"  Lagi dan lagi soalan Atheena.

Ayrena geleng kepala.

"So, sekarang aku cuma berharap yang  dia dengan aku akan jumpa lagi." Penghabisan cerita Ayrena diakhiri dengan anggukan berkali-kali daripada Atheena.

Continue Reading

You'll Also Like

121K 6.1K 24
𝔗𝔥𝔢 𝔨𝔦𝔫𝔤𝔡𝔬𝔪𝔰 𝔬𝔣 𝔯𝔢𝔳𝔢𝔫𝔤𝔢 Start: 7 Jan 2024 End:
63.9K 2.8K 30
Aisy,Asher dan Axel ialah mafia justeru mereka bertiga membina kumpulan mafia tersendiri yang diberi nama Rose Blood sempena dengan nama ibu mereka,R...
3.5K 256 10
4th story 🍒 rules are meant to be broken Hara, 18 tahun. Plain. Secara ringkasnya. Sambung tingkatan enam sebab tak lepas UPU. Di SMKA Cheranting ...
278K 13.5K 61
(Cerita pertama yang mengandungi banyak KESALAHAN) Tengku Ghibran Adrean X Haura Ameena Konflik tk berat,story jenis yang chill Tengku Ghibran Adrean...