Xander's Mine: Queen For Him

By imoutt

68.9K 4.9K 369

Disebabkan satu kejadian hitam yang berlaku dirinya hilang separuh nyawa, air mata sering menjadi teman di ka... More

XM: prolog
XM:1
XM:2
XM:3
XM:4
XM:5
XM:6
XM:7
XM:8
XM:9
XM:10
XM:11
XM:12
XM:13
XM:14
XM:15
XM:16
XM:17
XM:18
XM:19
XM:20
XM:21
XM:22
XM:23
XM:24
XM:25
XM:26
XM:27
XM:28
XM:29
XM:30
XM:31
XM: 32
XM:33
XM:34
XM:35
XM:36
XM:37
XM:38
XM:39
XM:40
XM:41
XM:42
XM:43
XM:44
XM:45
XM:46
XM:47
XM:48
XM:49
XM:50
XM:51
XM:52
XM:53
XM:54
XM:55
XM:56
XM:58
XM:59
XM:60

XM:57

763 52 0
By imoutt

Kepala di halakan ke arah rumah yang di kawal ketat orang-orang Ray atau lebih di kenali sebagai Raymond Fabio. Perwaris tunggal keluarga yang telah lama menyimpan dendam dengan keluarganya. Gigi di ketap kuat saat teringat akan kejadian tiga hari yang lalu.

Tubuh yang menerpa ke arah mereka di pandang dengan tajam, susuk tubuh wanita yang di baluti gaun seksi tidak mampu membuang api kemarahan yang berkuasa di hatinya. "Kau buat apa dekat sini?" suara mendatar di ajukan kepada si gadis yang mula melangkah merapati mereka.

"i datang sebab i nak tolong you" tangan segera di silangkan ke dada sambil mata tidak lari dari memandang si gadis. "Aku tak perlukan pertolongan kau Jess. Balik sebelum aku buat sesuatu yang akan buat kau menyesal"

Suasana hening tanpa sebarang suara semakin membuatkan yang lain berasa gerun dengan tingkah laku Xander. Suara serta bahasa tubuh seakan bom randik yang akan meletup bila-bila masa sahaja jika di ganggu. Tubuh segera beralih sebelum bicara dari si gadis menghentikan perilakunya.

"Aku tahu siapa yang bawa isteri kau" tanpa sebarang bicara tubuh segera merapat ke arah si gadis, leher yang putih melepak di cengkam sambil mata tidak lari memerhatikan wajah Jessica yang memerah kerana cengkamannya.

"Xan! Mati perempuan ni nanti" tangan Damien dengan segera menahan lengannya dari terus mencekik si gadis. Wajah yang tercungap-cungap di pandang tanpa perasaan. "bagitahu aku siapa?!" jantung berdegup kencang menahan amarah yang sedari tadi di tahan.

"Fa-- Fabio, dia dalang semua ni. Dia yang rancang untuk culik isteri you. Tapi bukan dia seorang" Jessica yang gerun dengan tatapan mata helang Xander segera menundukkan wajah ke lantai. Takut dengan pandangan yang seakan mampu membelah wajahnya.

"Raymond Fabio?" Jessica yang mengangguk laju di perhatikan dengan gigi yang di ketap. Meja di tepuk kuat membuatkan yang lain terkejut dengan tindakannya. "Jangan hempas mejalah! Aku tengak rank ni!" Shadow yang sibuk bermain telefon tidak di hiraukan.

"Siapa lagi seorang?" Jessica yang menundukkan wajah sambil menggigil membuatkan dirinya meluru semula ke arah si gadis. "aku tanya Jess, siapa lagi seorang?" tangan yang cuba bertindak dengan pantas di tahan Damien. "Evie, Evie Amanda" mendengar nama yang di sebut si gadis membuatkan hati semakin membara.

"George sediakan kereta, aku nak kita-" belum sempat dirinya berbicara dengan pantas di potong si gadis. "Ada satu benda lagi yang kau perlu tahu, kau tak boleh serang diorang sekarang sebab Ray ada di mata-mata yang memerhati." wajah George yang setia memandangnya di balas sebelum sebuah pistol di suakan ke arahnya.

Senjata segera di acukan tepat ke arah Jessica yang mula menggigil hebat melihat dirinya. "Aku tak ada masa nak bermain. The time is ticking, kalau kau rasa aku bergurau, orang-orang yang ada dalam ni akan jadi saksi kepala kau terburai depan mata aku" belum sempat picu di tarik tangan yang menghala tepat ke arah Jessica di tahan si gadis.

"i tak tipu, i tahu dalam ni ada mata-mata dia cuma i tak tahu siapa. I bersumpah Xander" Jessica yang segera melutut di pandang tanpa perasaan, gerakkan mata si gadis seakan menghantar isyarat kepadamya.

Tubuh segera di bawa menunduk sebelum mata pistol di larikan ke arah dagu. "Baik, aku percayakan kau. Apa yang kau cuba nak bagitahu aku?"

"sebenarnya malam game kita dulu semua tu Evie yang rancang." mendengar bicara dari Jessica membuatkan dahinya berkerut. "maksud kau?" mata tidak lepas memandang yang lain sebelum memberikan isyarat kepada shadow dalam diam.

"Li-- lima tahun le--lepas, masa game dekat glass house tu. Memang i yang buat Vy sengaja jatuh dalam gaung ta--tapi-" mencerlung matanya memandang Jessica, jadi memang benar tekaannya selama ini. Jessica merupakan orang yang bertanggungjawab dalam kejadian yang menimpa Vy.

"Kau apa?!" nafas tercungap-cungap memandang wajah pucat si gadis, pengakuan yang di buat membuatkan dirinya semakin tidak mampu menahan sabar, bila-bila masa sahaja pistol yang berada di dalam genggamannya, bakal melepaskan tembakan membuatkan peluru menembusi tengkorak si gadis. "Tapi tu semua Evie yang rancang! I-- i cuma ikut arahan Xander! Sumpah! I di ugut. Dan-"

"Dan apa?! Sebelum aku tembak kepala kau sampai bersepai, baik kau cari alasan yang boleh buatkan aku tak lepaskan tembakan dekat kau!" sedikit pun rasa simpati pada si gadis tidak wujud di dalam dirinya, hanya amarah yang membuak untuk membunuh si gadis memenuhi segenap ruangan minda.

"Dan malam game kita dekat sini, Evie yang buat Vy jadi macam tu. Dia paksa aku set game untuk hancurkan Vy. Aku cuma ikut arahan, dia kata kalau aku tak ikut arahan, Dia akan pastikan kau bunuh aku dulu. Aku cuma takut masa tu sebab aku penyebab kenapa Vy boleh jatuh dekat gaung. Aku tak ada niat Xander." suara merayu yang meminta simpati sedikit pun tidak mampu menembusi hatinya yang telah di selaputi marah.

"Aku dah jumpa!" suara Shadow membuatkan dirinya beralih memandang Shadow yang menahan tubuh seseorang. Tubuh segera di bawa mendekati gerangan yang cuba untuk melepaskan diri dari pegangan Shadow. "Firash?"

"Xander!" suara Jovian yang berada di sisi segera mematikan lamunannya sebentar tadi. Wajah Firash yang hampir tidak sempurna di kerjakan Shadow tidak mampu membuatkan dirinya bersimpati.

"kenapa?" wajah Jovian yang berada di sisi Damien di pandang sekilas. "kita nak serang bila? Aku tengok dia ni pun nak mati dah" dia yang di maksudkan Damien ialah Firash yang tidak bermaya sehingga membuatkan senyuman nakal shadow mula tergaris di wajahnya.

"Kau buat apa dekat budak ni shadow? Aku suruh kau pukul sikitkan? Yang kau bagi patah jari, toreh muka belah kanan ni dah kenapa? Sampai macam tak ada muka dah budak ni" Jovian yabg membebel hanya dj balas dengan kedua bahu yang terangkat. Siapa yang tidak kenal dengan shadow, si gila yang licik.

"Aku tak sengaja, siapa suruh dia buat aku marah. Ni nasib baik aku tak buang alat kelamin dia. Kalau tak, membuang guna straw lah budak ni" Dahi Firash di tunjal-tunjal kuat seakan anak patung tidak bernyawa. Kepala hanya mampu di gelengkan perlahan sebelum mengatur posisi mereka.

"Shadow Fighter, kau walk alone. Damien Ikut Alpha. Jovian kau left wing dengan Beta. George right wing dengan group lain.Also yang tinggal follow arahan aku. Apa-apa perubahan nanti aku inform, Ray dan Evie tinggalkan untuk aku." wajah-wajah yang berada di hadapannya segera mengangguk perlahan. Saat tubuh ingin berlalu pergi wajah Shadow di pandang dengan tajam.

"jangan cuba-cuba nak letupkan bangunan ni Shadow. Aku tahu gila kau macam mana, lepas ni kau rekrut orang baru dalam kumpulan aku. Dah banyak yang terkorban sebab kau bunuh diorang tanpa sebab. Dan jangan cuba-cuba nak bawa bom tangan dalam baju kau tu, dan bazuka dalam kereta kau. Sebelum mayat kau yang aku letupkan better kau ikut arahan aku"

Terdengar carutan kasar dari Shadow saat dirinya menyedari bahan-bahan letupan yang di bawa. "Ergh! Kenapa nak berlembut? Tak syoklah pergi fight tak ada letup-letup ni! Aku nak ada letup-letup!" Shadow yang geram segera melepaskan amarahnya kepada Firash yang tidak bermaya sebelum di tahan yang lain.

Jovian yang geram segera menepuk kuat kepala Shadow. "kau ni! Kita still perlukan budak ni, dia kunci kita nak hancurkan kumpulan Fabio. Satu lagi, yang kau nak letupkan bangunan ni kenapa? Kau ingat aku tak tahu ke, last mission hari tu gudang lama William mati tu kau yang letupkan guna bazukakan? Habis semua bukti terhapus sebab kau! Kau nak ke Xander tu letupkan otak kau? Bini dia ada dalam tu."

Yang lain hanya mampu melongo mendengar kenyataan yang di keluarkan Jovian, wajarlah mereka kehilangan sebilangan bukti selain tulang rangka William yang rentung terbakar bersama yang turut terkorban. Semua disebabkan Shadow! "past is past. Yang aku nak sekarang, pastikan Raymond hidup dan Evie. Shadow, kau jangan sentuh mangsa tu sebelum kau yang jadi mangsa aku. Yang lain bunuh seberapa banyak yang korang boleh. Go!"

Setiap salah seorang dari mereka mula berpecah memasuki kawasan musuh, alata pendengaran di pasang sebelum terdengar suara Ivan yang bertuga sebagai hacker. "Kau ikut jalan yang aku bagi, line tu clear. Shadow dah ambil line bahaya, si gila tu memang tak reti duduk diam."

"Bini aku dekat mana?" meskipun pergerakannya di jaga rapi Ivan namun setiap saat dirinya perlu peka untuk menghadapi musuh. " dia dekat bilik atas. Kau kena ikut jalan Alpha atau kau ikut jalan Shadow. Tapi aku sarankan kau ikut jalan Shadow, sebab si gila tu tak berhenti bunuh musuh dari tadi. He's crazy as fuck dude!"

Bicara dari Ivan tidak di hiraukan apabila berkaitan dengan Shadow. Meskipun Shadow merupakan orang yang berbahaya namun di sebalik tindakan dirinya yang mengambil langkah untuk merekrut jejaka tersebut, dirinya mendapat keuntungan mengambil si jejaka menjadi orang terkuat buat dirinya.

"Wait, Xan. Alpha dah dapat kesan yang lain. Evie dengan Ray memang dah ada dalam line kau, diorang bergerak dekat dengan tempat bini kau di sorok." mendengar bicara dari Ivan langkah yang tadinya berjalan mula berlari laju. Beberapa das tembakan yang di lepaskan ke arah dirinya tidak di hiraukan.

Jalan yang di penuhi darah kerana Shadow membuatkan dirinya sukar untuk bergerak. "Damn! Kau buat apa ni Shadow?!" mayat-mayat bergelimpangan bersama wajah yabg hancur. Setiap satu mereka tidak sempurna, senjata yang di gunakan terlalu kuat sehingga menghancurkan beberapa wajah.

Beberapa langkah berjaga-jaga di ambil saat menghampiri ruangan tengah rumah tersebut. Setiap pelusuk rumah di penuhi dengan bauan hanyir sebelum suara nyaring seseorang yang di kenali membuatkan jantungnya berdegup kencang. "Vy!"

"i'll be the soldier"

________________________________________

Don't forget to vote♥️


Continue Reading

You'll Also Like

39.3K 578 11
Mengisahkan hidup seorang isteri yang belum mempunyai cahayamata, sering ditinggalkan suami kerana terlalu sibuk berkerja..mencari kemewahan hidup. N...
301K 19.3K 44
[ ON- GOING] Dia... Leftenan Zar Uzair, pemegang amanah yang teragung, pada fikiranya ini jalan yang dipilih, tanggungjawab yang dipikul asbab mengap...
336K 6.9K 55
( 1st story ) Tengku Zhafril Irfan vs Anisa Sofea Dia, anak yang dibuang oleh keluarga. Kecantikannya terserlah. Bertubuh kecil molek dan berlesung p...
370K 13.4K 80
1𝓼𝓽 𝓼𝓽𝓸𝓻𝔂 𝓫𝔂 𝓯𝓵𝓸𝓵𝓮𝓼𝔂𝓪 𝐀𝐋𝐄𝐄𝐒𝐀 𝐙𝐔𝐋𝐀𝐈𝐊𝐇𝐀 Mempunyai masa silam yang teruk. Dia seumpama iblis bertopengkan malaikat. Namu...