Xander's Mine: Queen For Him

By imoutt

68.9K 4.9K 369

Disebabkan satu kejadian hitam yang berlaku dirinya hilang separuh nyawa, air mata sering menjadi teman di ka... More

XM: prolog
XM:1
XM:2
XM:3
XM:4
XM:5
XM:6
XM:7
XM:8
XM:9
XM:10
XM:11
XM:12
XM:13
XM:14
XM:15
XM:16
XM:17
XM:18
XM:19
XM:20
XM:21
XM:22
XM:23
XM:24
XM:25
XM:26
XM:27
XM:28
XM:29
XM:30
XM:31
XM: 32
XM:33
XM:34
XM:35
XM:37
XM:38
XM:39
XM:40
XM:41
XM:42
XM:43
XM:44
XM:45
XM:46
XM:47
XM:48
XM:49
XM:50
XM:51
XM:52
XM:53
XM:54
XM:55
XM:56
XM:57
XM:58
XM:59
XM:60

XM:36

928 65 4
By imoutt

Setiap wajah yang melangkah bersama suara yang riang membuatkan dirinya menarik nafas lega sebelum mata terpandangkan si jejaka yang bersuit hitam berwajah pucat merenung dirinya. 'kenapa dengan dia?' semakin lama diamati semakin jelas langkah si jejaka yang kian longlai.

Saat tubuh mendekat ke arah si jejaka dengan tidak semena sebuah pelukan menghalang pergerakannya dari terus mara ke hadapan. "Xander!" suara nyaring dari Mel membuatkan pelukan terlerai sebelum pandangan mata dihiasi dengan susuk tubuh lesu yang tidak bermaya sedang terlantar di kerumuni yang lain.

"George angkat Xander dan letak dia dekat bilik, Mathilda call Doctor Vlad. Now Mathilda!" selesai arahan di berikan tubuh yang kaku tanpa sebarang pergerakan mula dialihkan. Dirinya segera ingin meluru mengikuti yang lain sebelum sebuah lengan kekar menarik pantas pinggangnya membuat belakang tubuh melekat pada susuk tubuh si jejaka.

"get off your hand from me, i need to see him" pelukan yang erat sedaya upaya di leraikan sebelum tubuh yang membelakangi si jejaka ditarik agar berhadapan. "kenapa you nak kisahkan pasal orang lain? I ni boyfriend you, i baru je balik. Tapi bila nampak dia macam tu, you terus nak pedulikan dia. I ni siapa dengan you, Zyra! Kenapa nak kisah sangat pasal orang lain?! I ni tak penting ke?!"

Suara Jovian yang nyaring sambil merenung tajam dirinya membuatkan jantung berdegup kencang. "you memang boyfriend i. Tapi orang yang jatuh terlentang tu sepupu you, and orang yang selamatkan i pada malam kejadian tu. At least dia selamatkan i dan bukannya jadi boyfriend yang tak kisah pasal girlfriend dia!"

Usai berbicara tubuh si jejaka segera ditolak kasar, langkah segera di atur mengikuti yang lain. "sebab malam tu je you nak salahkan i? Sampai bila? I dah cakap dekat you yang i tak tahu pun pasal semua tu" hayunan langkah segera terhenti sebelum sekali lagi wajah si jejaka di tatap tajam.

"macam mana pulak dengan i yang macam orang bodoh merayu dengan you? I malas nak gaduh dengan you, cukuplah malam ni" tanpa melihat wajah Jovian yang merenung dirinya dengan pantas langkah di atur menaiki lift. Saat pintu lift terbuka dengan tidak semena wajah yang lain mula menghiasi pandangan.

Setiap langkah di atur mendekati sebelum berhenti di sisi Dwaine. "apa yang jadi? Kenapa korang tak masuk?" wajah Dwaine yang jelas keletihan segera mengusap kepalanya. "diorang tak benarkan sesiapa pun untuk masuk. Cuma Doctor Vlad, Mel dan Evie. Kita kena tunggu kat sini"

Hanya anggukan sebagai jawapan sebelum langkah di atur meninggalkan yang lain. Bilik beradu di tuju, nafas di hela perlahan sebelum tombol pintu di pulas meninggalkan yang lain menanti si jejaka. 'kau bukan sesiapa' Langkah kaki di atur ke birai katil dan melabuhkan duduk. Tangisan yang sedaya upaya di tahan mula pecah membasahi pipi.

Bayangan si jejaka yang merenung dirinya sejak tiba bersama yang lain mula memenuhi ruangan minda. Sekiranya hubungan mereka tidak sesulit ini sudah lama tubuh kekar tersebut di sambut dengan pelukan yang hangat bagi meraih kepulangannya.

Ketukan pada pintu menghentikan lamunan sebelum susuk tubuh Mel segera menghampiri dirinya. "dia nak jumpa kau" bicara dari Mel membuatkan dirinya tersentak. "tapi macam mana yang lain? Evie?" air mata yang mengalir laju di seka menggunakan hujung jari.

"diorang semua dah balik dekat bilik masing-masing. Pasal Evie, Xander tak nak jumpa sesiapa pun lagi. Dari tadi dia sebut nama kau, pergilah jumpa dia. Dia demam tu. Racun tu tak sempat merebak ke badan dia. Cuma sakit sikit maybe lepas ni dia akan okay." wajah Mel yang tersenyum manis ke arahnya membuatkan tubuh si gadis segera di dakap erat.

"eh? Apa pulak peluk aku? Pergilah jumpa dia. Dia dah lama tunggu kau tadi. Lepas ni peluk dia puas-puas, bukan lepaskan pelukan rindu tu kat aku" usai mendengar bicara dari si gadis dengan tidak semena sebuah tamparan kecil di hadiahkan ke lengan.

" aku pergi dulu" saat melihat anggukan dari si gadis sebagai jawapan dengan pantas langkah kaki di atur mendekati ruangan bilik beradu si jejaka. Tombol pintu di pulas sebelum susuk tubuh yang kaku di hampiri. Birai katil di tuju dan melabuhkan duduk menghadap si jejaka.

Lengan yang berbalut di usap perlahan sebelum rengekkan kecil dari si jejaka membuatkan usapan yang diberikan terhenti. Saat dirinya terleka memerhatikan wajah si jejaka, pandangan mata mula tersedar akan susuk tubuh tersebut yang tidak mengenakan sebarang baju hanya ditutupi dengan selimut tebal di bahagian pinggang mempamerkan tubuh kekar si jejaka.

"nice view huh? So how? Penuhi cita rasa kau ke?" suara yang menegur dirinya membuatkan pandangan mata yang sedang asyik melihat tubuh kekar tersebut beralih ke wajah nakal, si jejaka yang menyeringai memandang ke arahnya.Wajah yang terasa memerah segera di alihkan dari menjadi tatapan si jejaka.

Belum sempat dirinya berbicara wajah segera di tarik perlahan agar memandang si jejaka. " i love to see you blushing like this, you make me fall everytime i see you with that red chicks" usapan pada pipi membuatkan dirinya tersedar akan bahang pada tangan si jejaka. "kenapa tak pakai baju? Dah tahu demam nak tunjuk hero lagi ke?"

Wajah sedaya upaya di garangkan, tubuh kekar yang awalnya berbaring mula bersandar pada kepala katil sambil merenung dirinya. "salah ke nak jadi hero? Aku tengok kau pun suka dengan apa yang kau nampakkan? Apa salahnya aku bagi kau 'free show'?"

Suara husky yang sedang tersenyum nakal sambil merenung dirinya membuatkan dirinya melopong melihat si jejaka. Berbeza dari sikap keras dan kejam kini si jejaka bersikap 360 darjah dari yang sepatutnya.

Tanpa berlengah tubuh segera di tegakkan bersedia untuk mencari pakaian bagi menutupi tubuh kekar tersebut, namun tanpa dirinya sedar dengan pantas tangan di rentap kuat membuatkan dirinya jatuh ke riba si jejaka. Mata segera membulat melihat wajah si jejaka yang sayu melihat dirinya. "nak pergi mana? Takkan nak tinggalkan aku macam ni? Jangan pergi"

Belum sempat dirinya berbicara tubuh segera di peluk erat si jejaka. Tangan kekar yang erat memeluk pinggang rampingnya di usap perlahan. "siapa kata aku nak pergi? Aku nak cari baju kau, dah lepas. Aku nak cari baju untuk tutup badan kau, kan sejuk ni. Cepat lah"

Usai berbicara si jejaka segera menggelengkan kepala,sambil wajah masih di sembunyikan di sebalik pelukan. seakan anak kecil yang enggan di tinggalkan si ibu. "tak nak, kau tipu" semakin lama pelukan yang di berikan semakin erat. "mana ada, dah lepaslah. Kau kan demam, aku nak ambil baju je"

Rambut kusut si jejaka segera di usap perlahan. Semakin lama dirinya dapat merasakan bahang dari tubuh yang melekap dengannya. "tak nak, nanti kau pergi. Duduk je lah macam ni, tak sejuk. Betul tak sejuk" sedaya upaya pelukan dierat membuatkan dirinya menggelengkan kepala melihat telatah Xander yang manja.

"habis tu takkan nak duduk berpeluk macam ni sampai esok pagi? Kalau kau dan aku sakit macam mana? Dengan kau yang tak berbaju macam ni" wajah yang di sembunyikan mula mendongak melihat dirinya sebelum sekali lagi di sembunyikan ke dalam pelukan. "tak tahu" mendengar bicara si jejaka lengan yang memeluk pinggangnya segera di tepuk perlahan.

"okay, kalau tak nak dua-dua sakit. Let's go and get a shirt for you, now. Or stay here i'll take it for you" pelukan segera di leraikan namun lengan yang memeluk pinggangnya tidak mampu di leraikan. "nak ikut. Ambil baju" wajah menundukkan di tarik memandangnya sebelum sebuah kucupan di hadiahkan ke pipi si jejaka. "okay, come"

Langkah di atur sambil tubuh tidak lepas dari di peluk erat si jejaka. 'macam budak kecil, melekat je dari tadi' sehelai hoodie berwarna hitam tanpa corak di ambil sebelum di sarungkan ke tubuh si jejaka. "okay, done" saat tubuh melangkah ke arah katil bunyi perut yang seakan kelaparan membuatkan dirinya memandang ke arah si jejaka yang tersengih kecil.

"lapar ke?" anggukan yang di terima membuatkan dirinya tergelak kecil. "let's get some food for you" tangan si jejaka segera di tarik sebelum terhenti di hadapan pintu. "kenapa berhenti?"

"takkan kita nak keluar macam ni?" wajah berkerut si jejaka membuatkan dirinya menarik nafas berat. Pandangan di alihkan memandang tangan yang tidak beralih dari tadi memeluk pinggangnya. Badan yang berbahang sedari tadi menempel pada belakang tubuh. "biar je lah keluar macam ni pun"

Wajah selamba dari si jejaka membuatkan dirinya melopong. 'gila nak keluar macam ni?! Dah la dia tunang orang, aku pulak girlfriend orang' wajah segera di gelengkan laju. "no! Kita panggil je Mathilda untuk hantar makanan"

"fine, tak nak makan" tubuh yang awalnya melekap pada tubuh mula beralih ke arah katil sambil membungkuskan tubuh dengan selimut tebal. 'damn! Jaga yang ni lagi teruk dari jaga yang beku' pelipis di urut perlahan sebelum pintu bilik di hampiri. "tunggu sini, i'll be right back"

Langkah kaki diatur pantas menuju ke arah bilik beradunya. Baju yang di kenakan di tukar kepada sehelai hoodie Putih dipadankan dengan seluar hitam. Sekali lagi tubuh di atur perlahan ke arah si jejaka. "jom turun, kata tadi nak makankan? Jomlah" rambut kusut tersebut di usap perlahan. "kalau macam ni takkan ada yang sedar pasal kita"
 
Tubuh si jejaka yang mula berdiri di hadapan memandang dirinya dengan pelik. "kenapa tukar baju? Takkan ada yang bangun pukul 2 pagi macam ni. Kecuali pekerja" dahi segera di tepuk kuat mengingati tindakannya. "it's okay, jom turun" tangan Xander segera di tarik pantas meninggalkan bilik.

"i wish that we will always being like this. You need me and i need you"

______________________________________

Dont forget to vote!♥️

Continue Reading

You'll Also Like

285K 18.6K 44
[ ON- GOING] Dia... Leftenan Zar Uzair, pemegang amanah yang teragung, pada fikiranya ini jalan yang dipilih, tanggungjawab yang dipikul asbab mengap...
55.2K 3.4K 58
"You drive me crazy, Yara Alyssa. Most people say that the cure for falling in love is marriage. And now I'm in love. Do you want to be the cure for...
909K 29.6K 62
Pertemuan yang tidak disengajakan antara Damian dan Kaisara telah merubah hidup mereka berdua. "Do i look like a murderer to you?" Soal Damian. "To...
79.9K 9K 16
"Airis dah terlanjur dan sekarang Airis mengandung." Siapakah yang menanggung semua ini jikalau bukan gadis muda ni. Belum sempat Airis memberitahu p...