Xander's Mine: Queen For Him

By imoutt

68.9K 4.9K 369

Disebabkan satu kejadian hitam yang berlaku dirinya hilang separuh nyawa, air mata sering menjadi teman di ka... More

XM: prolog
XM:1
XM:2
XM:3
XM:4
XM:5
XM:6
XM:7
XM:8
XM:9
XM:10
XM:11
XM:12
XM:13
XM:14
XM:15
XM:16
XM:17
XM:18
XM:19
XM:20
XM:21
XM:22
XM:23
XM:24
XM:25
XM:26
XM:27
XM:28
XM:29
XM:30
XM: 32
XM:33
XM:34
XM:35
XM:36
XM:37
XM:38
XM:39
XM:40
XM:41
XM:42
XM:43
XM:44
XM:45
XM:46
XM:47
XM:48
XM:49
XM:50
XM:51
XM:52
XM:53
XM:54
XM:55
XM:56
XM:57
XM:58
XM:59
XM:60

XM:31

1K 73 2
By imoutt

usapan pada lengan membuatkan dirinya tersedar daripada lamunan. Wajah dialihkan ke sisi sebelum pandangan mata di hiasi dengan senyum Jovian yang melabuhkan duduk di sisinya.

"are you sure that you are okay, honey?" wajah Jovian yang risau memandang dirinya membuatkan dia segera menggelengkan kepala seraya tersenyum manis kepada si jejaka. "yeah, im fine"

Usai berbicara terasa usapan halus pada rambutnya yang beralun sebelum terasa tubuh didakap erat si jejaka. "if you're not feeling well please tell me okay? I tak nak you sakit tapi you tak inform kat i, remember that you already promise to me that you will never hiding something from me, right?"

Usapan hangat dari si jejaka beralih ke belakang tubuh seakan memberi kekuatan buat dirinya. 'i can't let you hurt because of my past that still want him'

Air mata mengalir perlahan sebelum pelukan di lepaskan. "eh? Kenapa nangis ni honey? Don't cry my girl." deraian air mata yang di seka bersama senyuman si jejaka semakin membuatkan dirinya rasa bersalah.

"stop crying" usapan pada kepala membuatkan dirinya teresak perlahan sebelum tubuh kembali di tarik ke dalam pelukan hangat si jejaka. "wonderful views" untuk seketika tubuh seakan mengeras mendengar bicara dari seseorang yang berada di belakang mereka.

Pelukan segera di leraikan sebelum pandangan mata menangkap beberapa pasang mata yang melihat adegan mereka. "Damn! Jovian become charming again" suara Kyra gadis yang di kenalinya 5 tahun lalu kini berada di hadapan mata.

"Jovian is always Jovian. But when he fall for his beautiful angle he is totally different. Right brother?" suara Fir yang berada di sisi Kyra turut menarik perhatiannya sebelum masa seakan terhenti melihat kesemua mereka yang berada di hadapannya.

"yow dude! Did she's real?" mata menangkap kelibat Haikarl sebelum sebuah pukulan di hadiahkan Damien kepadanya. "dude! Seriously dia cantik" pukulan pada kepala hanya di gosok perlahan sebelum susuk tubuh seseorang menapak kearahnya.

"hye beautiful, have we meet before? It's seems like i've been totally know you but i can't remember about you" wajah Vian yang memandang kearahnya membuatkan dirinya tersentak. 'jangan cakap Vian ingat aku, apa yamg diorang semua buat kat sini?!'

"damn! Another lacoste, stop it Vian. Dia tak kenal kau pun" Adam yang berada di sisi Vian hanya menggelengkan kepala melihat telatah rakannya. "aku tahu lah! Tapi kalau tengok muka dia macam muka kawan yang Sya bawa dulu. Ingat tak Fir?"

Mata terbuntang luas mendengar bicara dari Vian 'damn! Dia ingat aku' wajah kesemua mereka mula berkerut memandang Vian sebelum tatapan mata beralih ke arah si jejaka yang hanya mendiamkan diri melihat dirinya.

"kau dah gila ke Vian? Berapa banyak kau minum tadi?" Vian yang menghampiri dirinya semakin dekat di halang Haikarl. "kau tak nampak ke Jovian kat sebelah dia? Yang kau nak dekat dengan girlfriend dia kenapa? Tak cukup ke makan kaki si Harith tu?"

Usai mendengar bicara dari Haikarl tubuh si jejaka segera terhenti. "kau diam boleh tak karl, no need to flashback was has happend on that night. You spoil my mood already. Bastard" wajah cemberut Vian membuatkan semua mata mula tertumpu ke arahnya.

"apa yang jadi? Kenapa Si tak guna tu pukul kau?" suara maskulin yang sekian lama memerhatikan mereka mula bersuara sehingga menarik perhatiannya. "that woman huh?" kepala Vian yang tertunduk merenung lantai segera di dongakkan Damien memandnag Xander.

"how many time should i told you Vian Lewis, do not too close to that woman. She is one of Harith slave" suara Xander yang dingin hanya membuatkan Vian mendiamkan diri. "but i love her Xander. Kau sendiri cakap. If you love someone you need to fight for what you should fight"

Suara Vian yang membalas bicara si jejaka membuatkan mata turut beralih, sebelum bertemu dengan tatapan sayu si jejaka yang melihat dirinya namun di sembunyikan di sebalik wajah yang dingin. "if that so, i need to fight too right? Fight for what should be mine huh?"

Wajah segera menunduk apabila terasa bahawa ayat tersebut di tujukan buat dirinya. Untuk seketika dirinya berasa sayu sebelum suara seseorang membuatkan dia mendongak melihat mereka semua. "well, memandangkan kita semua ada kat sini dengan 'orang baru' sekali. Apa kata kita main satu game untuk celebrate 'orang baru' dalam group kita. Right?"

Gadis berambut blonde yang menekankan perkataan 'orang baru' di sisi Damien di perhatikan sebelum mata terbuntang luas mengingati gadis tersebut. 'jessica lawrence' senyuman sinis si gadis membuatkan jantungnya berdegup kencang.

"nice, ada game! So kita nak main apa?" suara Haikarl yang riang di sambut dengan gelengan dari yang lain. "hurm, macam mana dengan pagar sesat? Right abang?" senyuman manis si gadis di balas dengan gelengan dari Adam.

"are you nuts? Nak main pagar sesat pagi buta macam ni? Tak ada 'feel' nak main. Lagi pun nak cari dekat mana pagar sesat?" Adam yang tanpa bersalah segera membantah sebelum menerima tamparan kecil pada bahunya. "siapa kata aku nak main pagi buta macam ni? Just shut your mouth Draco's."

Balasan dari si gadis hanya menerima gelakkan dari yang lain. " let's play the game on this night. Kita jumpa kat sini malam ni. Ok?" suara riang si gadis hanya mendapat gelengan dari yang lain. " i'm out of this game" suara si jejaka yang membantah sambil berlalu segera di halang Jovian.

"oh! Come on Xander. Don't be like this" anggukkan dari yang lain hanya mendapat jelingan dari si jejaka sebelum satu suara yang dapat menghentikan langkahnya dari berlalu. "Zyra, you will join this game right?" suara Jessica yang menyapa dirinya segera menerima anggukan tanpa sedar.

"great!" usai mendengar tawa riang si gadis tatapan mata tajam si jejaka segera menyedarkan dirinya. 'damn! Aku salah langkah, great Vy! Now your dead' kepala di tundukkan me bawah kerana kesilapannya. "fine! I'll join"

Kesemua mata mula tertumpu ke arah si jejaka. Pandangan mata sayu Mel dan Alesya hanya mendapat senyuman yang sengaja di ceriakan sebemum terpandangkan tatapan mata Jovian yang melihatnya. "are you sure you will join this game honey?" kepala hanya mampu di anggukan sebagai jawapan. 'dah tak boleh patah balik pun'

Setelah selesai perbincangan tentang 'game' yang bakal di jalankan, kesemua mereka mula mengaturkan langkah semula ke bilik masing-masing. Lengan yang di tarik Mel hanya mampu di pandang sekilas sebum tubuh di labuhkan pada birai katil.

"dah putus wayar ke Vy?!" suara menyinga dari Alesya hanya di balas dengan helaan nafas berat. "kau tak sedar ke cara si gila tu tengok kau? Dia sengaja nak cari pasal tahu tak?! Yang kau gila pergi ikut apa yang dia cakap tu kenapa?"

Mel yang berada di hadapan turut menggelengkan kepala melihat sikap baran Alesya. Saat Mel yang ingin berbicara, pandangan mata Alesya segera menghentikan bicaranya. "kau diam Mel, tak payah nak susah-susah backup perempuan ni"

Kepala segera di tundukkan mendengar leteran dari Alesya. "are you done princess? Can i?" suara dari Mel membuatkan dirinya mendongakkan wajah sebelum menerima dengusan kasar dari Alesya yang tajam melihat Mel. "aku bukan apa, tapi aku pelik je. Aku tak sedap hati pasal 'game' malam ni, macam dia rancang sesuatu"

"see?! Aku pun rasa macam tu. Aku tak rasa 'game' malam ni just for fun. Tapi boleh pulak si gila ni setuju nak join" jelingan Alesya yang melirik ke arahnya hanya mampu di balas dengan wajah yang di tundukkan. "stop it Sya. Kesian Vy, dia tak sengaja kot. Dah perempuan tu pergi terjah dia macam tu,mana dia boleh fikir dengan betul. Kau macam tak kenal Vy ni"

Helaan nafas berat Alesya hanya di sambut dengan gelakkan kecil dari Mel. Terasa usapan pada belakang tubuh membuatkan dirinya berpaling melihat rakannya. "aku just risau pasal kau Vy. Aku tak nak perempuan sihir tu buat benda yang sama dekat kau masa 5 tahun lepas. Kau tahukan apa yang jadi dulu?"

Dirinya hanya mampu mengangguk perlahan tanpa mengeluarkan sebarang suara. Kejadian 5 tahun lepas yang turut melibatkan Xander sedikit sebanyak membuatkan dirinya trauma. "aku harap perempuan sihir tu tak buat kerja gila macam dulu. Kalau tak, aku sendiri akan bunuh dia dengan tangan aku"

Pandangan di halakan ke arah luar tingkap menikmati keindahan alam sebelum dirinya turut melepaskan helaan nafas yang berat. "i hope so"

"fate for us"

_____________________________________

Don't forget to vote guys! Untuk Next chapter akan publish if you guys vote sampai 20 kali ni. See you guys! Mwah♥️

Continue Reading

You'll Also Like

366K 13.3K 80
1๐“ผ๐“ฝ ๐“ผ๐“ฝ๐“ธ๐“ป๐”‚ ๐“ซ๐”‚ ๐“ฏ๐“ต๐“ธ๐“ต๐“ฎ๐“ผ๐”‚๐“ช ๐€๐‹๐„๐„๐’๐€ ๐™๐”๐‹๐€๐ˆ๐Š๐‡๐€ Mempunyai masa silam yang teruk. Dia seumpama iblis bertopengkan malaikat. Namu...
1.3M 62K 38
"Jangan paksa perasaan aku, Maira. Aku tak boleh cintakan kau sama macam aku cintakan arwah Zaharah. Kau bukan dia."-๐Š๐€๐‘๐‹ ๐€๐™๐‘๐ˆ๐„๐‹ Mana mungk...
122K 8.1K 32
Adam Hirdy | Azalea
51.8K 5.2K 27
Qaleef Akhtar x Aireen Qaisara To be honest, cikbunga tak fikir lagi sinopsis dia. Tunggu separuh cerita baru cikbunga up sinopsis dia okay! Sekarang...