Bab 15

5.5K 608 28
                                    

Tangan kanan digenggam kuat apabila rahangnya terasa kebas akibat dilibas oleh lawannya. Dada berombak dengan pantas untuk menyedut udara dengan cepat.

Seluruh badan yang dibasahi peluh menyebabkan badan Firja kelihatan berminyak.

Kaki belakang dipersiapkan sebelum matanya membalas pandangan sinis oleh lawannya itu. Geraham diketap kuat.

Langkah besar diambil ke arah lelaki itu sebelum dia berpusing lalu kaki belakangnya diangkat tinggi.

Bukkk!

Lawannya jatuh terlentang ke belakang apabila mendapat side kick yang tersangat kuat di bahagian pipi. Firja cepat-cepat menaiki tubuh lelaki itu lalu penumbuknya dihayun berkali-kali dibahagian muka.

Peluh yang menitis turun daripada dahi hingga ke dagu hanya dibiarkan. Anak-anak rambut yang basah dan melekat juga tidak dapat menghalangnya daripada terus memukul pasukan lawan.

Kedua-dua lengan diangkat untuk menghalang wajahnya yang sudah berdarah itu dibelasah dengan teruk oleh wanita berbadan kecil itu.

Tenaga gadis ini tidak boleh dibuat main. Tumbukan di pipinya itu seakan-akan membuatnya terasa seperti terbang ke alam kayangan.

Semangat lelaki itu seperti telah dicas kembali apabila tumbukan Firja semakin berentak perlahan.

Dada Firja ditolak sebelum mereka berubah posisi. Firja bernafas kuat. Dia letih.

Kini, Firja perlu melindungi wajahnya daripada dihentam oleh lawannya. Lama-kelamaan dia mendiamkan diri dan tidak mempertahankan diri lalu lelaki itu turut memberhentikan tumbukannya.

Muka yang tadinya dibasahi dengan peluh kini bertukar merah. Mulut separa terbuka untuk menyedut udara dengan lebih banyak.

Jai dan Juan di tepi gelanggang hanya menekup muka masing-masing sebelum menggelengkan kepala.

Juan mengeluh kuat sebelum berjalan keluar daripada tempat itu. Dia sudah malas untuk menonton perlawanan yang dia sudah tahu kesudahannya itu.

Mereka kalah.

Terang lagi bersuluh, mereka akan kalah.

Rambutnya diraup kasar sebelum pandangan dihalakan ke langit yang hitam.

Mendung.

Jai hanya memerhati pemergian Juan dengan hujung matanya. Dia sudah faham dengan perangai bosnya itu.

Seorang yang tidak mudah untuk menerima kekalahan. Apa yang Firja lakukan ketika ini, mungkin telah membakar jiwa Juan yang inginkan kemenangan.

Daripada menunduk, Jai kini memandang terus ke dalam gelanggang sebelum matanya membulat besar. Dia tidak percaya dengan apa yang berlaku di hadapan matanya.

Matanya digosok berkali-kali untuk mendapatkan kepastian sebelum bibir yang masam menarik senyum lebar sehingga ke telinga.

Firja yang terlentang di atas gelanggang itu hanya memerhati lawannya yang berdiri bergembira serta mengangkat kedua-dua tangannya.

Tanpa aba-aba, Firja bangun dengan pantas sebelum tengah belakang lelaki itu ditendang sekuat hati sehingga menyebabkan dia jatuh tersungkur. Belakang lelaki itu dipijak dengan penuh semangat.

Lehernya dikunci kuat menggunakan kaki Firja. Bibir dikertap berkali-kali untuk menahan kakinya daripada terlepas untuk mengunci pergerakan lawannya.

"Okay! Saya akan kira daripada lima hingga satu. Jika Shark masih tidak bangun, kemenangan akan menjadi milik Adi! " Pengacara itu berkata dengan penuh semangat sebelum berlutut di sebelah kedua-dua pihak lawan.

Malaikat Tak Bersayap [✔]Where stories live. Discover now