BAB 16

2.7K 112 19
                                    

Dash masih lagi tayang muka miang. Makin Shaf gelabah, makin disakatnya si Shaf tu. Muka sengaja dimiangkan padahal dalam hati dah terbahak-bahak. Tak tahan tengok muka ketua mafia tu gelabah binti takut bin nak nangis bin cuak dan bin segala bin.


"M...mana ad...ada... M... Mia ca... cakap n...nak bu... buat ba... baby! Mia ca... cakap na... nanti... a...ada... baby... Mia ber... berhentilah ke...kerja!"

Nafi Shaf. Muka dah merah habis. Tak tahulah merah sebab marah ke malu ke panas ke dan seangkatan dengannya. Dah macam dah nak nangis dah pun ada dan memang dah nangis dah pun. Hik...hik...

Dash menjauhkan badannya daripada Shaf. Tawa yang ditahan dari tadi akhirnya terbebas jua. Terbahak-bahak dia ketawa. Siap dengan pakej berguling-guling lagi di atas katil yang besar lagi maha luas itu. Kesian Shaf kena prank dengan si bapak kucing hutan kanada itu.

Kau kenakan aku?!

Kalau ye kenapa? Dia suami kau, kau kenalah jalankan tanggungjawab kau yang satu tu. Nak kena laknat dengan malaikat sampai pagi ke?

Shaf pantas mencapai bantal yang berada di sebelahnya lalu dihempuk tubuh Dash yang sedang enak ketawa itu sekuat diiringi sepuas hati. Geram sepupu sakit hati punya pasal!

"Hoi! Hoi! Dah la. Aku gurau je kan? Bukan buat betul-betul-betul pun. Ke kau nak aku buat betul-betul? Aku on jer... "

Ujar Dash sambil menggenggam tangan Shaf bagi menghalangnya dari terus memukulnya. Bantal tersebut dirampas dari genggaman Shaf dan dilempar ke lantai. Tapi Shaf tetap Shaf. Diambilnya bantal lain dan dipukul kembali Dash dan Dash pun tak putus asa merampas bantal dari Shaf dan melemparnya ke lantai. Habis bantal atas katil tersebut bercium dengan lantai. Ada yang koyak, ada yang hancur, ada yang macam macam lagi lah! Habis berselerak bilik tu dengan kekabu.

Haih! Tadi kenakan orang. Sekarang main baling bantal pulak. Macam budak-budak!

Dalam pada tu, sempat lagi Dash kenakan Shaf.

"Tapi, sumpah! Sumpah! Muka kau lawak giler masatu, dengan tergagap-gagap lagi... lawak giler tho!"

Ujar Dash seraya dia sambung kembali gelak bertamadun dia tu. Bertambah keruh lah jawabnya air muka si Shaf tu. Tubir mata dia dah bergenang. Bila-bila masa je boleh berderai bagai gelas kaca jatuh menghempas lantai lalu tamatlah riwayat si gelas kaca tersebut. The end.

Muka Shaf yang merah menahan tangis daripada terhambur itu menghentikan gelak Dash yang berhemah tadi.

Haih, sejak bila ketua mafia ni manja plus mengada-ngada terlebih ni?

Perlahan-lahan Dash mendekati Shaf yang berada di hujung kepala katil manakala Dash berada di hujung kaki katil.

"Ala...sorry la. Aku gurau je tadi. Aku saja je nak sakat kau. Kau kan jenis hati kental abangnya hati batu adiknya hati titanium. Takkan Aku usik sikit pun dah nangis?"

Pujuk Dash lembut

Pujuk ke macam tu? Macam tak jer. Lagi nak nangis adalah minah tu. Isy, isy, isy.

Tubuh Shaf yang kaku di kepala katil itu ditarik ke dalam pelukannya. Belakang badan Shaf digosok-gosok lembut tanda memujuk.

"Sorry,okay?"

Pinta Dash lembut apabila Shaf masih diam dalam pelukannya. Tapi tiada lagi kedengaran esak tangis Shaf. Hanya nafas tenang Shaf yang menyapa dada Dash. Dash mengintai sedikit wajah Shaf yang berada di dadanya yang tidak berlapik sebarang alas. Fikirnya Shaf masih malu hendak mengangkat muka.

Mrs. Danish Mayz[H]Where stories live. Discover now