BAB 1

4.4K 143 9
                                    

6 tahun kemudian

6 tahun berlalu, kini Shaf bergelar seorang doktor pakar setelah menamatkan pengajiannya dalam bidang perubatan di U of Edinburgh. Shaf bekerja di hospital yang dihadiahkan oleh daddy nya seperti yang diinginkan oleh daddy nya.Hospital tersebut merupakan cawangan bagi Northem Hospital yang bertapak di Malaysia. Northem Hospital ialah hospital yang dihadiahkan oleh daddy nya yang terletak di UK.Tiada yang tahu bahawa pengarah Northem Hospital ialah Shaf kerana Shaf tidak mahu identiti nya sebagai pemilik serta pengarah hospital tersebut terbongkar.

Sejak daddynya meninggal, Shaf tak pernah menjejakkan kaki ke Malaysia kecuali semasa menduduki SPM kerana dia masih belum boleh menerima bahawa orang tersayang dia sudah pergi meninggalkannya buat selama-lamanya.
Hanya Qira yang pulang ke Malaysia apabila cuti semester. Shaf pula akan membuat 'kerja' nya yang satu lagi. Shaf tinggal di apartment yang dibeli oleh grandpanya bersama Qira.

Kini, hanya tinggal Shaf sahaja yang tinggal di apartment tersebut kerana Qira sudah pulang ke Malaysia untuk menguruskan DHS dan QHS selepas tamat pengajiannya dalam bidang perubatan dua tahun lepas. Tambahan lagi dia sudah berkahwin dengan kekasih begitu juga dengan Iry. Hanya Shaf yang sendu disini. Huhuhu.

Shaf memikirkan akan permintaan mummynya yang ingin dia pulang ke Malaysia kerana ada perkara yang ingin dibincangkan. Hati Shaf masih belum kuat untuk pulang ke Malaysia.

Namun untuk menghampakan permintaan syurganya itu tidak sesekali walaupun dia seorang yan kuat melawan dan memberontak. Dia masih tahu syurga seorang anak di bawah telapak kaki ibu nya.Sebelum ini mummynya tidak pernah menyuruhnya untuk pulang ke Malaysia kerana dia tahu bahawa anaknya masih belum dapat menerima pemergian ayahanda tersayang.

Di Malaysia

"Aku nak kau cari pembunuh sebenar Master TLC sampai dapat atau kepala kau yang berlubang. Jangan lupa aturkan perjumpaan aku dengan Mister TLC. Pastikan tiada siapa pun tahu pasal perjumpaan ni..."- arah si dia

"Baik, bos"

Perbincangan dua orang tersebut terganggu dengan kehadiran tetamu yang tak diundang. Pintu pejabat di dia dirempuh dari luar oleh seseorang yang tidur masa kelas sivik dekat sekolah. Hairanya, dia yang rempuh pintu,dia yang tersungkur depan pintu.

"Kau boleh keluar."- arah si dia kepada orang suruhannya.

"Kau nak apa?"- soal si dia sebaik sahaja kelibat orang suruhannya tidak kelihatan.

"Relax lah bro...tak chill lah marah-marah"- ujar seseorang itu

Siapa tak marah kalau ada orang sesuka hati mak bapak dia jer rempuh pintu bilik orang."- sindir si dia

"Baran kau memang tak boleh buang eh?"- tanya seseorang itu selamba

"Kau pun dua kali lima jer... tak payah nak mengata aku "- kata si dia

"Don't care. Bye The way, how your wedding preperation?"- tanya seseorang itu

"Kau!!!"

"Tak ada soalan lain ke nak tanya?"- berang si dia dengan soalan yang dilontarkan lelaki di hadaan dia tu.

"Ada... Bila kau nak jumpa bakal bini kau?"- tanya seseorang itu

"Babun, kalau tak ada soalan nak tanya...sila keluar dari bilik aku...pintu kata sana..."- marah si dia sambil menghalau seseorang itu

"Kalau aku babun, kau tu abang babun..."- sindir seseorang itu

"Sorry to say because my family not from 'babun' legacy..."- bidas si dia

"Whatever...by the way, if you don't like her, why you accepting want to marrying her?"- tanya seseorang itu

Mrs. Danish Mayz[H]Where stories live. Discover now