24. Jaspers theorie

49 4 5
                                    

Alice liep dansend het huis uit Chris en Eva volgde hand in hand. Alle informatie wat ze vandaag hadden gehoord zouden ze vanavond wel bespreken. 'Jasper en ik zijn net thuis, hij wil graag met jullie praten.' Huppelend liep ze achteruit en keek Chris aan. 'Niet boos zijn op mij. Ik wist het niet. Als Jacob erbij is, is mijn visioen onscherp.' Eva fronste. 'Alice bedoelt dat ik het niet leuk vindt dat ze de verrassing heeft verraadden.' Legde Chris uit. 'O, dat maakt niets uit hoor. Ik weet nog steeds niet welk restaurant en ik had al zo'n voorgevoel.' zei Eva en voelde dat ze nu ook wel iets kon eten. 'Hier!' zei Alice en gooide met een boog een mueslireep naar Eva toe die ze uit de auto moet hebben gehaald. Eva lachte een beetje, dit was een hele andere gave dan gedachtenlezen en kon er niet aanwennen.

Ze liepen naar de rivier toe en met een glimlach op gezicht keek Eva Chris aan. 'Je begint het leuk te vinden hè?' zie Chris met een lach en zakte door de knieën zodat Eva op zijn rug kon klimmen. 'Zal ik zo hard gaan als ik kan?' vroeg hij aan Eva. 'Is goed, ik ben wel benieuwd wat je in huis hebt.' Stemde Eva toe. 'Niet zo goed idee.' zong Alice en ze vervaagde toen ze wegliep in vampiersnelheid. 'Gaan we naar haar luisteren?' vroeg Chris aan Eva in gedachten. 'Nope, ik wil het wel meemaken. Blijf wel in mijn hoofd voor het geval dat ik flauwval of zo.' Eva had haar gedachte nog niet afgemaakt of Chris sprintte ervandoor. Eva kon haar ogen bijna niet openhouden en hield ze daarom maar dicht. Toen Chris afzette om over de rivier te springen gilde ze het uit. Niet van angst maar van opwinding. Zodra hij landde haalde hij haar van zijn rug en droeg haar in zijn armen in een positie wat Eva herinnerde aan de film 'The bodyguard'. Ze voelde zich en beetje duizelig waarschijnlijk omdat ze vergat adem te halen. Eva was nog steeds aan het lachen en Chris rende naar het grote witte huis van de Cullens. Zodra ze bij de veranda waren, zette hij Eva voor de trap af. Beide waren nog aan het nagenieten en kwamen lachend het huis binnen waar Emmett, Jasper, Alice, Carlisle en Esmé in de woonkamer waren.

'Hoi iedereen.' Zei Eva en ze voelde zich beter op haar gemak dan dat ze gisteren had gedaan. Chris begroette ook de rest en ging bij Jasper en Emmett staan die een plattegrond voor zich hadden liggen op de tafel. Het was dezelfde plattegrond die Carlisle liet zijn aan Chris waar zij beter niet zouden komen. 'Een trip aan het plannen jongens?' vroeg Chris en keek naar de plattegrond. Emmett knikte: 'Ondanks onze eetlust is er nog steeds een lichte beeroverschot in Olympiapark. We maken plannen om er mogen heen te gaan. Waarom kom je niet mee?' vroeg Emmett erachter aan. Chris keek naar Eva. 'Ik kan haar niet alleen achterlaten. Niet nu ik zeker weet dat er anderen in de buurt zijn.' Eva zuchtte: 'Ga maar mee, ik red me wel. Je moet sowieso nog jagen je ogen beginnen donker te worden.'

Eva vergeleek de ogen van Chris met Jasper en Emmett die bijna zwart waren. Het zou te gevaarlijk voor haar worden als Chris het zover liet komen. Chris twijfelde. 'Bella wilde nog met mij alleen afspreken dus misschien kan ze morgen.' bracht Eva als argument. 'Ik blijf ook thuis.' zei Esmé en glimlachte uitnodigend naar Eva. 'Zie je wel.' zei Eva. 'Ik ben bij Bella en anders bij Esmé, je hoeft je geen zorgen te maken dat er iets met mij gebeurd. De kans is groter dat jij een gevaar voor mij bent als je de komende tijd je jachttripjes uitstelt.' Carlisle knikte instemmend. 'Ik ben in de ochtend thuis. Alice heeft voorspeld dat tot de middag de zon er af en toe doorkomt dus ga ik pas 's middags naar het ziekenhuis.' Chris leek nog te twijfelen en Eva irriteerde zich daar aan. 'Kom op zeg. Je neemt gewoon je mobieltje mee en je krijgt toestemming om in mijn hoofd te raken wanneer je maar wil.'

Chris leek nog steeds niet in staan om daarmee in te stemmen. Ze deed een paar stappen naar hem toe en ging voor hem staan met haar handen in haar zij en probeerde autoritair over te komen. 'Christiaan, jij weet net zo goed als ik dat je dit nodig hebt. Probeer er maar niet onderuit te komen. Je bent bereikbaar wanneer ik je nodig heb en je mag wanneer je maar wilt in mijn hoofd komen kijken. Wat kan er misgaan als ik omsingeld ben door meerdere vampierbodyguards? ' ze probeerde serieus te kijken maar Chris maakte het haar moeilijk. 'Je wilt mij maar graag weg hebben. ' hij was even stil. 'Mag ik echt wanneer ik maar wil bezit van je nemen?' hij trok zijn wenkbrauwen omhoog. 'Ja dat mag. Maar houd je aan de afspraken.' Ze gaf hem een por en Chris moest lachen.

Apart samen zijn. Twilight wereldOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz