35

7K 319 6
                                    


" Eh apa ni! Sakit lah!"

" Masuk!"

" Lepaskan aku lah! Eh sakitlah tangan aku!"

Tangan Lisya dilepaskan lalu tubuh kecil itu ditolak masuk ke dalam rumah. Pintu dihempas kasar lalu lampu ruang tamu dihidupkan. Lisya yang sudah terduduk jatuh di atas lantai dipandang dengan perasaan benci. Tangan naik mencekak pinggang.

" Apa masalah kau ni Kasyaf!"

" Apa masalah aku tu kau! Kau sedar tak sekarang ni pukul berapa?!" Bergema suara kasar Kasyaf diruang tamu itu.Tajam anak mata Kasyaf mencerlung gadis yang berusia setahun jagung. Dadanya berombak laju menahan amarah. Apa yang dia lihat setengah jam yang lepas membuatkan sifat barannya mendidih dalam diri.

Lisya bangkit. Tangannya yang terseliuh akibat dicengkam kasar oleh abang iparnya dipegang. Jam di dinding yang sudah menginjak pukul 2 pagi dikerling sekilas. Dia mendengus kasar.

" Apa masalah kau ni Kasyaf? "

Kasyaf menapak menghampiri Lisya."Eh kau sedar tak kau masih bawah umur?! Kau sedar tak kau baru 18 tahun?! Kau sedar tak?!"

" Apahal nak kaitkan dengan umur aku!"

"Sebab kau dah melampau kau tahu tak?! Aku boleh bersabar kalau kau dah ubah cara pemakaian kau tapi aku tak akan berdiam kalau kau dah pandai jadi perempuan liar! Usia 18 tahun dah pandai pergi club! Siapa jantan tu!"

"Tu bukan masalah kau lah sial! " Tubuh Kasyaf ditolak kasar membuatkan satu tamparan hinggap di pipi Lisya. Gadis itu jatuh mengerekot di atas lantai.

Kasyaf bungkam di saat perkataan biadap itu meniti di bibir seorang gadis yang masih mentah dengan dunia hiburan. Setiap perubahan gadis itu tak terjangka dek akal. Sumpah dia sendiri terkejut.

"Aku respect kau sebab kau adik ipar aku. Aku respect kau sebab kau budak lagi. Dan aku respect kau sebab kau perempuan. Tapi yang aku tak expect bila kau berubah jadi biadap macam ni! Siapa jantan yang ajar kau semua benda tu!"

Lisya bangkit lalu tubuh Kasyaf ditolak kasar. Dadanya berombak laju menahan rasa sakit di pipi dan rasa sakit di hati. Ditumbuk-tumbuk dada lelaki itu sepuas hati.

"Aku nak berkawan dengan siapa itu hak aku! Aku nak bergaul dengan siapa itu hak aku! Aku nak pergi mana itu hak aku! Kau tak ada hak kau tahu tak! Kau orang asing dalam hidup aku! Kau cuma abang ipar aku! ABANG IPAR!"

"Kalau bukan sebab aku dah janji dengan mak abah kau untuk jaga kau memang dah lama aku halau kau keluar dari rumah ni!"

" Then? Halaulah aku! Kau tunggu apa lagi hah! Aku pun tak hadap duduk rumah ni! Macam neraka!"

Kasyaf menyirap. Dadanya berombak laju menahan rasa hati yang mendidih dalam diri. Tajam anak matanya menentang pandangan adik iparnya."Berambus!"

" JANGAN!"

Statik Kasyaf dan Lisya berpaling ke arah tangga apabila terdengar satu suara yang muncul dari arah situ. Kelihatan figura Risya yang menahan esak tangisnya lalu menapak turun dari tangga.

" Risya naik atas." Arah Kasyaf tegas. Figura adik-beradik itu dipandang tajam. Dia cuba mengawal amarahnya demi isterinya yang sedang mengandung. Takut lain pula yang jadi.

Risya menghampiri Lisya. Lengan gadis itu dipeluknya."Lisya. Lisya jangan keluar dari rumah ni Lisya. Please Lisya akak merayu kat Lisya jangan keluar dari rumah ni."

Lisya tertawa sinis. Figura Kasyaf dan Risya dipandang silih ganti."Kau tengok ni." Pergelangan tangan kirinya ditunjukkan dihadapan Risya. Berbirat merah hasil cengkaman kasar Kasyaf."Ni." Jari telunjuk beralih pada pipi kanannya yang merah akibat ditampar.

Book 1:The Faith's [C]✓Where stories live. Discover now