40

66 5 0
                                    

Comeback Day

Aku berdiri di atas stage yang gelap gelita, Muzik mula memenuhi indaku , dan aku mula membuka mulut dan bernyanyi sepenuh jiwa aku dan menari serentak dengan dancers yang lain. Persembahan aku berjaya menarik perhatian semua penonton dan itu membuatkan aku berasa puas. 

Sebaik sahaja lagu habis dinyanyi, aku berdiri tegak di tengah-tengah stage dengan nafas yang tercngap-cungap. Semua orang bersorak untuk aku, dan aku gembira. Sangat gembira, Tapi, aku ada satu lagi benda yang perlu dipersembahkan. 

MC dan berdiri di tengah pentas dan meminta aku beredar, tapi aku masih berada di situ. Aku mula berbisik kepada MC terebut, dan dia kelihatan keliru, tapi masih juga menuruti permintaan aku. MC kembali ke tepi stage manakala aku menguasai stage itu ketika itu.

Bukan hanya MC yang keliru, penonton da mepnyanyi dari Entertainment lain turut kehairanan.

"So, tadi saya dah nyanyikan main song untuk Album saya Iaitu album Secret : Truth , sekarang sya akan berikan satu suprise untuk peminat-peminat saya. This is the another main song, from the other Album , iaitu album Bye. "

"Maksud awak, 2 album sekali comeback" tanya Jisoo dari Blackpink. 

Aku engangguk, dan dalam masa yang sama, lagu mula berkumandang. Ianya dimulakan denga bunyi yang agak ganas dan kasar, dancers mula masuk ke ats pentas dan melakukan tarian yang kelihatan seperti mereka sedang berlakon sakit di bahagian dada.  Kemudian ia berubah kepada lagu yag slow, dan menenangkan dan ketika itulah, 2 orang dancer menarik zipped sweater yang aku pakai, Dan muncullah pakainan lain, untuk menepati lagu yang bakal aku nyanyikan. Dress berwarna putih suci dengan corak bunga-bunga di baagian perut dan hujung skirt.

Aku mula menyanyi seperti yang sudak dirancang. Aku menyanyi dengan sepenuh perasaan, sehingga air mata aku keluar. Bodohnya aku, kerana menceritakan kesedihan aku di dalam main song. Tapi, ni pilihan aku, dan aku tak ada mesin masa untuk kembali ke masa silam.

Air mata yang mengalir aku biar dan terus menyanyi, dan mengawal suara aku.

Sebaik sahaja tamat, aku terus beredar, walaupun MC memanggil-manggil aku . Banyak soalan yang muncul di minda mereka tapi aku membiarkan mereka,, kerana aku akan menjawab soalan mereka,kelak.

Air mata aku masih tidak berhenti mengalir, hati aku sebak memikirkan perkara ayang bakal aku hadapi..

------skip-----------

Mak Taehyung dan ayah taehyung datang ke rumah untuk berjumpa papa dan mummy , berbincang tentang permintaan aku yang mengejut itu dahulu. Aku hanya dudu di lman belakang rumah dan termenung. Menunggu jawapan dari mummy dan papa.

Aku mengeluh. "Aku baru 20 tahun, dan aku perlu hadap semua ni?"

"Aku tinggalkang dunia persekolahan"

"Demi muzik"

"Tapi sekarang, segalanya bakal tinggal kngan. "

"Everything is goingto be ok, relax.." ujarku lalu memejamkan mata lalu berbaring di atas buaian yang cukup2 untuk badan aku.

Aku memikirkan tentang future aku, apa yang aku bakal lakukan, dan apa yang aku bakal tempuhi nanti.

"Baby..."

Suara itu muncul semula. Dan aku mengeluh "apa?"

"Can you give me a second chance?" 

"I already give you the 2nd chance before, but you betray on me. "ujarku perlahan.

"Another chance? please?" Taehyung melutut di hadapan aku.

Aku memandang taehyung dan sekali lagi, aku mengeluh.

-----------skip---------

Hari ni, akan berlaku sejarah di dalam hidup aku. 

"My first concert " ujarku

"NAE!!" balas STAR , iaitu nama fandom aku

"FOR BOTH OF MY ALBUM"

"NAEE!!"

"Saranghae , STAR" ucapku ikhlas

"Nado NR-ssi!" 

Dan lagu berkumandang. Aku menyanyi dan menari di atas pentas  dengan penuh bersemangat.  Hanya satu di dalam otakku ketika itu. Dan disebabkan itu, aku tidak mahu menyesal.

Sampai di akhir concert, aku ada menyediakan sesi Q&A , soalan-soalan diambil dari internet, iaitu soalan yang paling abanyak disoal tentang diri aku atau mana-mana album aku.

"First Question is~ NR dan V BTS bercinta bermula dari mana? Ok, sebenarny dulu, V BTS tu yang mula suka dengan NR, dulu first2 tingga dgn Bang Shi Hyuk, mana ada kenal BTS, tapi diorang selalu datang rumh Bang Shi Hyuk , jadi kitorang makin rapat, dan akhirnya bercinta. Begitulah permulaannya."

"2nd, biological sibling? I do have one, my big bro, he's not here. Da bertahun kitorang tak jumpa each other , even call pun tak ada. We lost contact. But, kalau dia tengok concert ni sekarang, NR nak bagitau yang NR sayang abang NR ni . Walaupun selepas dia kahwin, dia tak hiraukan NR, NR  bersyukur sebab masih ada saudara sedarah."

"Apa yang inspire untuk tulis lirik? My life, my daily life, apa yang dihadapi dalam sehari,. "

Aku mejawab hampir 20 soalan, dan akhirnya soalan terakhir punmuncul. Segaja disimpan soalan ini untuk yang last sekali sebab semuanya akan terbongkar. Tak, bukan semua, hampir semua.

"Kenapa keluarkan 2 album untuk Comeback tahun ni?"

Aku tersenyum . Nafas ditarik dalam2 . "STAR, Mianhae" ucap ku..

Dan suasana mula riuh. STAR kelihatan risau dan penasaran nak tahu kenapa aku mengucapkan kata maaf.

"I"m going to leave. Saya akan tinggalkan dunia muzik. Keputusa ni diambil secaramendadak sangat. Saya ambil keputusan ni 2 minggu yang lepas dan saya yakin dengan pilihan saya. Saya dah ada benda lain untuk dikejar, jangan risau, saya takkan lupakan kamu semua, you inspire me. Thanks for loving me, STAR. Mianhae.. Jeongmal mianhae..." dan air mata mula menitis.

Walaupun air mata aku sedang enitis, aku tetap tersenyum. 

"Gwenchana.. Gwenchana" ujar mereka serentak, membuatkan aku sebak.

Aku tak pandai berucap, nak bagi ayat2 sedih tapi ni dah cukup untu aku.

"It is the end of the concert. STAR! If you see me in public, call my name, 'Hwamin' . Jangan lupakan saya.!" Ucapku sebelum tirai ditutup sepenuhnya.

"Farewell STAR" ucapku membuatkan mereka kembali bising di luar sana.

Aku berjalan ke bilik persalinan. make up di wajah dicuci sehingga wajah bare face aku terpapar di cermin. Kemudian, aku menukar pakaian dan terus beredar, membiarkan kerja lain diuruskan oleh pekerja.


I'm a newbie [BTS] [Complete]Where stories live. Discover now