32

55 4 0
                                    

Dah seminggu berlalu, means aku dan Taehyung tak ada apa-apa dah. 

Free?

No, I miss his smile.

Lepas break tu, dia langsung tak bercakap dgn aku. Sejak balik dari jepun, kitorang mcm stranger 150% tau. Tapi, apa aku boleh buat. Aku bukannya jenis yang suka menggedik. Tapi, leps break ni, aku ada banya free time .

Aku perhati je gelang Gucci kat pergelangan tangan aku. Dan aku mengeluh buat kesekian kalinnya. Frust ada, sedih ada, gembira adda, tenang ada. PFFTT.. perasaan apakah ini? Aku mengambil keputusan untuk mengeluarkan gelang itu dari pergelangan tangan aku, dan menyimpannya di dalam kotaknya dahulu.

"Babai gelang.. Aku bukan officially owner kau dah hahaa" aku gelak awkward . 

Aku anggap masalah ni selesai . Dan sekarang aku perlu hadap satu lagi masalah.

Aku pandang almari baju Hana yang tinggal separuh. Dalam tu cuma baju yang dia jarang pakai. Semua baju dan barang yang diaselalu guna, semua kat bilik sebelah. Bilik Taeri. She coose to leave me. She choose to stop talking with me. She choose to hate me.

Sorry.. It is not 'she' . They. They choose to stay away from me.

Makin lama, aku rasa hidup aku makin 'kelakar'. Makin suram. Makin menyedihkan. Makin sunyi. 

Ni semua sbb masalah Trainee tu. Disebabkan aku sorang je yg tak jadi trainee antara diorang, jadi aku dibenci. Sbb tak adil. Taeri jadi Trainee hampir 11 thun dan dah lama tunggu peluang nak bersinar atas pentas. Aku? Jadi trainee pun tak. Diorang perlu berlatih dan dilatih, sedangkan aku? Terus masuk dan mempopularkan diri. Tetiba teringat kata-kata diorang yang asyik menyindir aku depan2 kat airport hari tu.

FLASHBACK

Taeri mencuit bahu aku. "Kau tau tak berapa tahun aku jadi trainee dan menunggu peluang untuk naik stage dgn nama aku sendiri?" 

Aku menggeleng.

"11 Tahun. Dan kau? Kau ada ke merasa perit jadi trainee?"

Aku terlan liur.

"Bagi aku, ni melampau tau tak." ujar Hana, tetuba menyampuk.

Soyoung mengangguk setuju " Tak adil bila kau tak jadi trainee mcm kitorang. Kau tak sepatutnya ada dalam band ni tau tak? Sedar diri sikit please. Mungkin antara kita ni, yang sedang melonjak naik cuma kau, tapi sedar mana tempat kau." Soyoung menunjak-nunjal kepala ku.

Aku tak berani nak menyampuk. Kpopers everywhere . Dalam masa 1 saat je, apa-apa pun boleh terjadi. Nama GTG bleh buruk dan Big Hit akan terkena sekali. BTS pun akan terkena jugak nanti. Jadi lbih baik aku diam.

Tetiba bahu aku ditolak kasar, sehingga aku terundur ke belakang beberapa langkah.

"Tak sedar diri. Mungkin kau anak si Bang tu, dia bagi kau segalanya tapi dgn kitorang, jangan harap lah.Sebutir nasi pun kitorang takkan bagi dah. Dok hapy sengsorang, menggatal pulak . Mana maruah kau?? Hah??"

Aku diam lagi.

Bahu aku ditolak lebih kasar. "Kau tak dengar ker Naru tanya tu?"

Aku memandang Naehee dgn wajah terkejut. Leader pun?

"Bukan Camera prank, Hwamin" ujar Hana dengan senyuman sinis dia.

Aku memandang diorang satu per satu. Dan senyum " OK" balasku sebelum melangakh meninggalkan mereka.

END FLASHBACK

"Dah berapa hari dah benda ni berlalu. Mmg bukan prank pun" aku engeluh sendirian.

Aku memang dah ambik keputsan dari awal sejak dari airport hari tu. Mungkin kau akan fikir melulu, dan mungkin kau akan membandingkan aku dgn Kim Nam Joon. Tapi kau perlu fikir balik, yang mengharapkan aku keluar bukan fans, tapi member aku sendiri.

Dan sebab tu, aku berada di sini. dalam Practice Room bersama dengan Manager kami.  Aku duduk di hadapannya dengan wajah tak berperasaan.

Manager kami ni pulak asyik memerhati kertas di tangannya.

"Hwamin, awak pasti ker nak leave GTG?" untuk kali ke 8, dia menanyakan salan tersebut.

aku mengangguk

"Solo pun tak nak?" tanyanya lagi.

kali ni, aku menggeleng. Dan manager mengeluh. "Ok fine, sign kat sini dan awak boleh keluar dari dorm hari ni."

Aku menurut sahaja tanpa banyak tanya. Usai menandatangani kertas tersebut aku terus bangun dan menuju ke arah pintu. sempat aku menangkap satu pesnan dari mulut Suunje.

"Big hit is always open for you, Hwamin"

Dan aku keluar dari practice room.

--------skip dalam dorm-----------

Aku ambil keputusan untuk keluar dari sini semasa mereka sedang practice, iaitu pada pukul 8 PM nanti. Jadi tak da sesiapa sedar. Tinggal 10 mint je lagi sebelum pukul 8 . Barang aku, semua aku dah kemas, kecuali barang dapur yang aku beli.. Saja tinggalkan kalau diorang nak buang, lantaklah. 

Aku dah call Jihoon untuk jemput aku, dan sekarang dia tgh menunggu kat bawah. sbb dia kata, dia sampai awal . Sabarlah ye jihoon, kau tunggu je kat bawh nnti aku turun ye.

Bila aku dah rasa dorm ni unyi, aku bingkas bangun dan membawa semua barang aku sekli gus. Aku membuka pintu, dan mereka semua dah tak ada. Aku segera keluar dan berlari ke bawah.

Jihoon terenyum lebar sebaik sahaja melihat aku keluar dari bangunan. "Hwamin! Lama tak jumpa"

Aku senyum. "Rindu aku tak?" tanyaku, sekadar bergurau. Tangaan aku sibuk meletakkan barang-barang ke dalam bonet kereta. Usai itu, aku terus masuk ke dalam kereta.

"Hantar aku ke rumah aku sendiri" pintaku. Jihoon mengangguk.

-------------skip------------

"Wahhh... Dah sampai pun!" Akumengeliat, meregangkan otot badan.

Aku memerhati rumah banglo 2 tingkat yang dikelilingi bunga itu. Ok, rumah ni, aku tak beli, aku tak minta atau aku tak rompak. Ni, adalah rumah yang ditinggalkan oleh mama dgn papa dulu. Mujur rumah ni ada. Kalau tak, terpaksa aku balik rumah papa Bang.

"Nak aku tolong bawak barang masuk ker?" tanya Jihoon.

Aku menggeleng "Tak perlulah, Jihoon. Tinggalkan je kat depan ni dulu. Ada guard kat sini, jadi dia akan tengok--tengokkan dulu. Aku ada call guard tu jugak tadi. Jadi dia tau , aku ada kat sini. Buat masa sekarang ni, kita makan dulu kat luar. Malam ni kau bermalam rumah aku. Lagipun rumah kau jauh dari sini. Rehat dulu, esok pagi kau balik." 

"Ok, aku on je. aku tau kau sbnrnya nak minta aku tolong kemas kan?"

Aku sengih. Macam tau-tau je.

"ok jom!"

Aku masuk kembali ke dalam kereta. "Nak makan mana?" tanyaku.

Dan wajah Jihoon berubah , ketakutan

Soalan ngeri

I'm a newbie [BTS] [Complete]Tahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon