26

72 6 0
                                    

"Baiklah untuk GTG Arc episode pertama, aktiviti mungkin agak bosan, tapi, mari kita berkenalan dahulu, saya mulakan dengan diri saya, Saya  Saya Choco a.k.a Naehee Kim,I'm the leader , vocalist and I'm 19 years old. I'm from incheon."

"Nae, annyeonghaseyo, Stage name is 'Tee' , from seoul , Real name is Taeri Lee, I'm 23 years old, the madnae, and also the vocalist for GTG"

"Tajahao (?) , SoYoung Kim imnida, from Ulsan. Stage name, Urmi which means Warmth ,22 years old, the vocalist."

"Hi, I'm Naru Jung , Stage name Violet , from Deagu,  19 years old and I'm rapper."

"Hana Song Imnida, stage name Hana, from Seoul , 18 years old and vocalist"

"Hwamin Son, Busan,  Stage name is SHY, 17 years old and Rapper.  Ouhh.. I'm the maknae!"

Usai memperkenalkan diri, Naehee mengeluarkan beberapa helai kertaas yang dah dilipat-lipat dan meletakkannya di atas meja. "Jadi ini adalah no. bilik anda. Nanti setiap seorang daripada kita akan ambil secara rawak, dan salah seorang diantara kita nanti tak perlu berkongsi bilik dan seorang lagi akan berkongsi blik dengan Yumi Unnie. Kunci bilik akan diberikan selepas tamat GTG Arc Episode pertama" Naehe meletakkan kad yang berlogo GTG di atas meja. "Jadi, dalam kiraan 1,2,3"

6 tangan berebut untuk mengambil kertas yang dah dilipat itu dan membukanya dengan rakus (kehhehe)

Naehee- 309

Taeri-310

Naru- 308

Hana-308

Hwamin-311

"Sekarang, kita teruskan kepada aktiviti seterusnya. Dijemput artis jemputan untuk memunculkan diri!!" laung Naehee dengan suara lantangnya.

Aku pun pelik... Sapa artis jemputan?

"Annyeong!!" Yumi melompat ke belakang kami bersama ahli-ahli BTS yang lain.

"So, our first mission is,,,"

Setiap pasangan yang telah dibahagikan oleh Hitman Bang untuk perfomance di Jepun, akan diberikan 2 sampul surat. Salah satu diantara sampul surat tersebut berisi 6 sampul surat kecil yang lain, yang mengandungi  kuiz anda  iaitu huruf-huruf yang anda perlu susun ikut turutan hingga menjadi satu perkataan. Sampul surat yang satu lagi berisi wang sebanyak --------- untuk membeli barang nanti. Barang yang dibeli, perlu sama dengan jawapan yang anda peroleh dari kuiz.

"Ohh... senangg je tu" ujar Hoseok dengan muka kudanya.

"Sebelum tu, semua duduk dengan pasangan masing-masing" 

Mendengar aarahah tu, aku pun berdiri dan pergi mendapatkan Taehyung. Tak lama kemudian, Naehee menghulurkan 2 sampul kepada setiap pasangan.

"Misi ni mengambil tempoh selama 40 minit sahaja."

"APA?!!" Suga ternganga.

Alaaa... comelnye Suga..

"Nae, 40 minutes, jadi nanti anda akan dapat satu gelang yang boleh menghasilkan elektrik. Jangan risau, elektrik yang diihasilkan tak tinggi pun, mcm gigit  semut je."

"macam mana kau pasti hah?" tanya Jimin yang dah takut-takut.  Naru menjentik dahi Jimin. "Yahh!" marah Jimin.

"Aku pasti sebab aku baru je cuba tadi."

"ooo....ok" balas jimin.

"ok, fungsi gelang ni , bila dan tamat 40 minit, gelang itu akan menyalurkan elektrik pada tangan anda. Jika anda tidak bergerak ke kawasan ini dalam masa 5 minit, anda aku terkena renjatan elektrik sekali lagi, dan akan mendapat hukuman." jelas naehee.

Kami mengeluarkan gelang dari sampul itu tadi dan menggenakannya pada tangan kami.

"Baiklah, semua dah sedia?"

"NAE!" jawab kami serentak.

"3, 2, 1 START!"

-------------------------------Hwamin and V (Hwamin POV)-

"Kau tak perlu pakai gelang tu , biar aku pakai," kata Taehyung sambil cuba mengeluarkan gelang itu dari tangan aku

"Tak perlu, baik kita teruskan game,  mula-mula kita susun dahulu huruf-huruf ni."  aku menepis tangan taehyung dan mengeluarkan helaian-helaian kertas . Taehyung hanya mengeluh dengan kelakuan aku.

"Kita carik dulu semua jawapan kuiz ni, baru kita mula beli, ok?" Taehyung senyum kepada aku, cuba menimbulkan suasana yang lebih selesa.

Aku hanya mengangguk sebagai balasan, dan memberikan 3 sampul keccil kepadanya. Kami berdua terus memikirkan perkataan2 dari huruf-huruf tadi. Aku cuma perlu dapatkan 1 je lagi jawapan, dan kami berdua boleh terus ke step seterusnya. Taehyung memerhati aku , cheh.. mentang-mentangla dia dah siap.

"Tempura.." 

Aku menoleh ke arah ke arah Taehyung , dan engangkat seblah kening. "awak lapar ker?" tanyaku sopan.

"Tak, maksud aku, jawapan dia 'Tempura' " 

Aku meandang huruf-huruf di depan aku, dan aku susun mengikut apa yang Taehyung cakapp.

"Ha'ah laa..." aku tetiba teruja.

Taehyung mengeluarkan satu pen dan menulis semua jawapan yang diperoleh di atas sampul surat tadi.

"Jadi, kta perlu beli dada ayam, Tempura, susu, buah, madu dan anak patung. Jom,, cepat. Kita ada masa 25 minit lagi untuk beli barang-barng ni." taehyung bingkas bangun dan menggengggam tangan aku. Aku pun bingkas bangun dan mengekori Taehyung. Harap camera man kat belakang kami ni tak fokuskan pada tangan taehyung, huhu.

Selepas 5 minit meneroka mall tersebut, aku dan taehyung masih tak menjumpai apa-apa. Mana taknya, Taehyung sempat layan twitter semasa berjalan. 

"taehyung, serius la, kita ada 20 minit je lagi ni.." tegurku, cuba menjaga adab sbb ada camera man. kalau tak, dah lama dh aku cau.

"Masih lama tu, relax lla.." balas taehyung.

Aku mengeluh. Genggaman taehyung pada tangan aku dilepaskan . Kemudian, aku rampas smartphonne taehyung dan masukkan ke dalam poket seluar aku. Lengan taehyung aku genggam kuat dan tarik dia bersama aku.

Destinasi pertama kami adalah kedai anak patung. Aku sibuk memerhati sekeliling aku dan mencari anak patung yang menarik. Kemudian, aku mengambil satu anak patung teddy bear yang berwarna putih gebu, cukup2 untuk dipeluk. Semasa aku nak ke kaunter, aku nampak taehyung membawa satu patung teddy bear berwarna magenta ke kaunter. Aku perhati je, Taehyung tu, nak kata untuk mission, dia guna duit sendiri, duit untuk mission pulak ada je kat tangan aku.

At last, aku buat tak tahu dan membayar anak patung yang aku pilih tadi.

"Sekarang, kita nak pergi mana?" tanya taehyung.

"Family mart" balasku ringkas lalu melangkah keluar dari mall. 

Semasa nak menyeberang jalan, tangan aku digenggam oleh taehyung lagi "Hati-hati.." kata taehyung sebelum memimpin aku.

Aku dan taehyung sibuk memilih barang dan tiba-tiba..

ZZZZTTT!! (bunyi eletrik)

"ARGHH!!" aku cuba tahan sakit. Aku pandang Taehyunng yang turut memegang pergelangan tangannya.

"Palli!" arahnya. 

Aku mengangguk dan terus membayar barang2 yang dah dipilih. Kemudian, kami berdua bersama-sama berlari menuju ke tempat berkumpul.

----------------------------------

"Baiklah, GTG and BTS, jom kita ke hotel sekarang" tetiba muncul driver van kami.

Kami langsung tak membantah dan mengekori driver tersebut menuju ke arah van yang kami naiki tadi. Sebaik sahaja aku duduk di dalam Van, aku meletakkan beg di dada dan menjeling ke arah jam.

9:32 PM

Aku mengeluh sebelum memejamkan mata. 

"Good night..." bisik suara 4d itu pada telinga aku. Dan aku lena ...

I'm a newbie [BTS] [Complete]Where stories live. Discover now