5

135 10 0
                                    

Jam menunjukkan pukul9:43 dan aku masih duduk di dalam perpustakaan, buat hal aku sendiri. Aku menggeselkan mata pensel dengan kertas tanpa menghiraukan apa2, sama ada jembalang atau toyol, semua aku tak kesah. 

Papa mendekati aku, "You shouldn't do that " katanya.

Aku mengeluh bosan. Aku memandang wajahnya tanpa menunjukkan apa2 riak. Hanya diam sambil memandang tepat pada wajahnya.

"I still not ready...That is the only thing that I want you to know, P.A.P.A" aku berdiri dan meninggalkan perpustakaan dengan tangan kosong. Sketch book dan pensel aku biar di sana sahaja. Aku masuk ke dalam bilik alat muzik dan mencapai ukulele. Aku membawa ia ke bawah. Semasa aku melintasi ruang tamu, aku dapat lihat mereka masih di sana. Aku cuma buat seperti mereka tidak wujud, dan terus menuju ke arah Gazebo di belakang rumah. Aku membuka contact lens aku dan aku campak entah ke mana. Tak apa, aku ada spare.

Aku memetik ukulele tanpa menghiraukan apa2. Suasana malam yang tenang tersebut langsung tidak menenangkan hati aku yang masih bergelora. Aku masih tidak tahu kenapa, dan aku sejujurnya tidak mah ahu sebabnya. Tapi takkan aku nak biar hati aku macam ni sepanjang masa.

Aku teringat kat Min, smirk again.

Aku menyanyikan lagu Lie. Aku tak tahu siapa penyanyi lagu tu memandangkan aku selalu dengar lagu tu dalam phone roommate aku.

Setiap bait lirik lagu tu, aku cuba hayati. Ya, it's quite same with what I feel right now. Aku kebingungan, dan terasa ditipu sepanjang hari ni. Sebelum ni, aku ok je. Kenapa hari ni??

Aku menamatkan lagu tersebut dengan keluhan.

Aku menoleh ke arah kolam renang di tepi gazebo. Aku senyum. " Swimming time, Hwamin??" aku tanpa memerhatikan sekeliling terus terjun.

Aku menenggelamkan diri aku selama yang mungkin. Inilah yang aku selalu lakukan ketika aku kebingungan, atau stres. Aku lemaskan diri aku sendiri. Aku tahu kerja ni gila.

Tak lama kemudia, aku terdengar seseorang teerjun ke dalam kolam. Aku keluark dari dalam air, memerhati sekeliling. Aku mendengus geram. Apa diorang buat kat sini? Aku memandang kepada seorang lelaki yang terjun ke dalam kolam tadi. Aku jeling semua mereka lalu mengeluh. Memang aku tak leh lari dah..

"Ok, aku nyanyi.. Tak perlu tengok aku macam tu" aku mendengus geram. Entah apa yang aku geramkan, atau tak suka? aku pun tak pasti. Aku cuma keliru sekarang.

"Tak perlu. Kitorang dah dengar" ujar papa.

aku tak terkejut langsung memandangkan aku menyanyi di tempat yang terbuka.

Salah seorang daripada mereka menghulurkan tangan kepada aku. Aku menyambut huluran tersebut. Dia menarik aku ke atas. "Jadi kawan jom." ujarnya. Perempuan ni yang duduk dengan manusia 7 orang tadi.

Aku senyum. Selalunya aku yang offer nak jadi kawan, tapi sekarang terbalik. Aku enyambut huluran tersebut. " Hwamin. Son Hwamin, 17  tahun" ujarku.

"Natsuno Sarah, tapi boleh panggil Yumi. 18 tahun. Don't need to call me unnie" ujarnya. Aku mengangguk.

Tapi sekali lagi aku layan diorang macam diorang tak wujud. Aku pergi dari siitu tanpa mrnghiraukan sapa2.

I'm a newbie [BTS] [Complete]Where stories live. Discover now