34

61 5 0
                                    

Armin duduk di sebelah Hwamin, dan membantu Hwamin mengemas barang-barangnya. bang Shi Hyuk pula berada di kaunter unntuk bayar bil perubatan Hwamin. Dan Taehyung menyuap bubur untuk Hwamin.

Wajah Hwamin langsung tidak menunjukkan apa-apa reaksi. Hari ni, dia tak banyak bercakap, hanya menurut sahaja apa yang disuruh. Hari ni, Hwamin akan pulang, kerumah Bang Shi Hyuk. 

Barang-barang Hwamin di rumah Hwamin turut dibawa ke rumah Bang Shi Hyuk, Jihoon juga sudah sedia maklum tentang Hwamin. Malah dia offer diri untuk jadi bodyguard Hwamin nnti. Friendship never dies hohoho.

Hwamin terkejut apabila Taehyung tiba-tiba mencium dahinya lembut dan memberi senyuman manis kepadanya. "Nak bubur lagi?"

Hwamin mula gugup, dan menggelang

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Hwamin mula gugup, dan menggelang. Tangan kirinya mencapai gelas berisi air kosng di tepi katil dan meneguk air tersebut. Kepalanya diusap lembut oleh Taehyung. "Bogoshippoe" ujar taehyung, membuat Armin dan Hwamin tersentak.

Armin memandang Taehyung tajam. "Hwamin, jom kita gerak sekarang. Tadi Papa ada mesej saya, dia kata, kereta dah sampai." lengan kiri Hwamin dicuit.

Hwamin senyum "Nae.." balas hwamin. Tangannya encapai tongkat di tepi katil. 

"Meh saya tolong" ujar Taehyung lalu menahan badan Hwamin .

"kamsahamnida" ucap Hwamin.

Tapi itu membuatan Taehyung tidak selesa. Sebab, Hwamin melayannya dan bercakap dengannya dgn bahasa formal. Taehyung mengeluh lagi.

"Hwamin, cepat" panggil Armin. Hwamin terus bergerak ke arah Armin. Armin pula sabar menunggu di depan pintu.

Tiba di pintu keluar utama, Armin mendukung Hwamin piggy back dan berlari menuju ke arah van.

Hwamin kelihatan keliru, apabila hampir semua orang yang ada di hadapan hospital itu memegang mikrofon dan membawa kamera. Semua mereka memanggil namanya berkali-kali dan mengajukan soalan yang dia tidak faham dan tidak tahu knp soalan itu boleh muncul.

Terdetik di hati Hwamin untuk mengetahui siapa dirinya yang sebenarnya.

-----------SKIP---------------

Hwamin ternganga melihat biliknya yang sangat luas, mengalahkan bilik Najib, siap ada ruang tamu lagi.

"Hwamin, papa dah mintak ahjumma Soo untuk kemas baju-baju Hwamin. Rehat  je dalam bilik, jangan keluar, nanti ahjumma soo akan hantar makanan. Petang nanti, tukang urut akan datang, untuk urut tangan dan kaki Hwamin. REst dulu, ya. Papa nak tengok anak papa ni sihat dan ceria."

Hwamin hanya tersenyum, dan mengangguk .

Bila Bang Shi Hyuk hendak keluar, Hwamin memanggilnya lagi "Pa..."

Bang shi Hyuk menoleh dan mendekatinya. Kepala Hwamin yang masih berbalut di dahi diusp lembut. 

"Siapa , Hwamin ni dulu? Kenapa ada ramai wartawan kat depan hospital, seut-sebut nama hwamin? Siapa mereka yang selalu denagn papa tu? Kenapa Hwamin tak rasa selesa dengan mereka?"

Bang shi hyuk hanya diam. Kemudian , dia tersenyum semula " cari sendiri jawapannya. Hwamin yang dulu tak pernah berharap kat papa. Jadi, kalau Hwamin nak sembuh cepat, hwamin perlu cari sendiri jawapannya dan berusaha . eyh.." bang Shi Hyuk bangun semula dan keluar.

Hwamin termenung. Kemudian tersenyum sinis.

"Bodoh" sebutnya sepatah sebelum membaringkan badan dan berehat.


I'm a newbie [BTS] [Complete]Where stories live. Discover now