10

113 10 0
                                    

Usai membersihkan badan, aku berendam dalam bath tub yang airnya aku campurkan dengan beberapa titis rose scent (What does we call that thing?) .Aku dah berpuluh2 kali berfikir tentang benda yang sama, sebab au malas nak ambik risiko. Tapi kedua-dua pilihan akan bagi risiko yang akan mnyusahkan diri aku, dan diri orang yang dekat dengan aku sekarang ni , papa. No, there has no the 3rd choice. I just have 2

Antara aku nak pindah ke high school biasa, antarabangsa, atau kekal di SOPA. Well, kalau aku pindah, budak2 Johny Lover tu akan fikir yang aku ni pengecut sampai nak cabut bagai. Lagipun, urusan perpindahan ni bukan nya setakat sign kat atas kertas, tapi perlu ada reason , perlu ada temuduga (lebih2 sekolah elit) nak kenal orang baru lagi.. Haihh.. Tak ker aku menyusahkana papa? Dahlah dia tu seorang yang berkerjaya. bekerja pula hampir 24 jam. Kalau aku tak pindah, setiap hari baju aku busuk dengan telur busuk yang Johny Lover tu lempar ( atau akan lebih ramai yang lempar aku dengan telur busuk,) Sudahnya, aku sorang je yang harian, tak macam budak2 lain yang stay kat hostel.

Aku keluar dari bath tub dan keringkan badan sebelum keluar dari bilik mandi. Almari aku buka, semua baju yang ada di dalam almari tersebut aku belek elok2. Dan guess what aku jumpa?? Aku jumpa tali pinggang taekwondo aku. Tali pinggang Black tip yang aku dapat baru2 ni lepas exam. Aishh!! Sikit er lagi sebelum aku dapat tali pinggang hitam gred 1. 

Baru aku sedar sesuatu.. Kenapa aku tak terajang je minah2 gila tu tadi? Tak ker senang?

Ehhh... Orang korea kebanyakkan tahu taekwondo, kalau diorang tahu taekwondo jugak, lagi2 diorang tu ramai, nak ganyang aku ramai2.. Mampuihhh...

Apa-apa pun, aku tetap akan lakukan kalau esok diorang serang aku lagi. AKU PASTI AKAN MALUKAN MINAH@SUARA PPECAH TUH TU.

----------------------------------------------

"Pleaase, ambil tindakan tentang hal ni. Saya tak nak tengok anak saya macam tu lagi esok. Pihak tuan sepatutnya peka. Tak ada pengawas ker kat sana?"

"................."

" Haihhh.... Apa2 pn, tolong ambil tindakan"

Papa mematikan panggilan dengan keluhan. Aku memerhati dari jauh sahaja, dan aku tahu dia bercakap dengan sapa tadi. ala.... kalau korang dalam situasi aku, korang pun tahu..

Aku mendekati ruang tamu dan berdiri berdekatan papa. " You don't need to worry about me. I know how to handle this, anyway" ujarku sambil menghirup hot chocolate.

"It's one of my job to protect you" balas papa.

Aku hanya senyum angkuh. " Believe in me, esok tak akan ada sesiapa yang berani sentuh Son Hwa Min tanpa izin Son Hwa Min sendiri. Atau ada yang masuk hospital esok? ahu-tahu je lah, bil hospital di Korea mahal." ujarku sebelum berjalan ke luar.

Semasa enyarung sandal di kaki, sebuah van hitam masuk ke perkarangan rumah. Bukan penculik ok, budak2 BTS tu. Ntah apa yang diorang , setiap hari datang sini.. Naik muak jugak aku sekarang ni.

"Annyeong, Teddy Bear!" tegur Taehyung.

Ok, To be honest, I'm attracted with this guy, since he is super duper friendly and kinda brave to call me anything that he want. Exmple, Teddy bear, bunny, dll.

"Waalaikumsalam, kotak" balasku selamba sebelum terus menuju ke gazebo.

Guitar yang aku tinggalkan hari tu masih di situ. Sengaja aku tinggalkan, kalau boring, boleh aku main kat sini, yerdok???

Aku suumbat telinga dengan earphone sebelum mula menyanyi lagu Stars yang aku dan Aimin tulis dahulu. Perghhh... Rindu gila aku dengan Aimin. Lagu yang kami berdua tulis ni, cuba nak sampaikan satu mesej dimana, kalau kau tak berjaya sekalipun, kau tetap bintang di hati seseorang yang berada dekat dengan kau. Tak kesahlah kau dibenci seteruk mana sekali pun, pasti ada seseorang yang menganggap kau bintang pada diri mereka. 

Bila aku berhenti menyanyi, aku menyentuh rantai di leher aku. Loket tersebut aku buka, maka terpampang wajah kami berdua di situ. Bapak arh.. kau mesti tak percaya kan, Best friend aku lelaki. Kalau kat malaysia, best friend mesti sejantina do.. Tapi aku lain.. Harap jeles.

"Uittt Gambar sapa tuu..."

tetiba suara hantu langsuir muncul

I'm a newbie [BTS] [Complete]Where stories live. Discover now