35

69 5 0
                                    

3 Years Later (Hwamin POV)

Aku menuju ke pintu keluar sambil membawa beg laptop aku. "Pa! Hwamin balik rumah Hwamin sendiri. Papa take care. Mummy, tengok-tengokkan papa tau!" laungku sambil mengenakan sneaker pada kaki. 

"Take care, dear! Hati-hati bonceng motor besar kamu tu. " balas Mummy dari dapur.

Papa pula berlari ke arah aku dan memeluk aku erat. Kemudian Mummy turut join sesi pelukan keluarga tersebut. " Jaga diri tau, rehat jangan lupa." pesan papa. Aku hanya mengangguk 

Sebaik sahaja aku keluar, aku terus meluru ke arah Big Bike aku yang setia menunggu aku di hadapan garaj. Aku memakai helmet dan duduk di atas big bike itu. Bunyi motor berderum memenuhi corong telinga. 

--------SKIP-Di rumah---

Sebaik sahaja aku masuk ke dalam rumah, aku terus meluru ke studio aku. Dalam studio itu, ada pelbagai jenis alat muzik, dan dipenuhi dengan board yaang digunakan untuk compose lagu. Ya, aku berkecimpung dalam dunia muzik. Sudah 2 tahun, aku menjadi seorang penulis, penyanyi, composer dan producer. Dan ramai jugak penyanyi yang datang ke sini dan bergabung dengan aku untuk mencipta lagu yang terbaik.

Ya, aku bangga. tiada sesiapa yang mmengganggu aku, tiada sesiapa yang membuat aku tertekan seperti beberapa tahun yang lepas. 

Amnesia?

Hahahaha.. Aku ucap berbanyak-banyak terima kaih la dekaat doktor tu. Kenapa?

Sebab sanggup bantu aku. aku amnesia? Tak sampai setahun , ingatan aku pulih balik. Dan di hospital itu, aku merayu-rayu bagai nak rak dengan doktor tu, supaya rahsakan, dan berlakon dengan aku. Selama 3 tahun, aku berlakon seperti orang yang tidak tahu segalanya, tak tahu kisah silam, aku berlakon seperti orang bodoh. Seronok jugak an??

Contact lense di mata aku dikeluarkan, dan membiarkan mata aku yang berwarna kabur-kabur itu . Sejujurnya, aku jarang pakai contact lens di atas pentas. Tapi, yang bodohnya, semua fikir aku menggunakan contact lens. No one ever believe it, except those who know my story, abang kandung aku dengan isteri dia. Aku rabun? taklah.. rabun aku dah hilang lepas operate mata. Tapi warna mata aku tak dapat nak kembalikan. sedih huhuhu..

Akumembuka ikatan rambut aku, dan membiarkannya mengurai melepasi bahu. Stuudio aku ni sejuk~~ Aku tak pernah tutup aircond haha. 

BING~

Satu mesej mask ke dalam smartphone aku.

Taehyung: Hei, jom pergi jalan-jalan, sambil makan street food! Yang lain pun akan join jugak. Sekarang tau, nanti aku jemput kau. 

Aku membiarkan mesej itu tidak berbalas. 

BING~ 

Taehyung : Kau kat rumah kau sendiri kan?Aku dah minta izin  Appa Bang  tadi. Siap-siap cepat! Don't waste your summer holiday!

Aku mencebik "Aku manalah ada summer holiday, Aku bukannya bekerja bawah mana-mana entertainment pun. Aku kerja sendiri lah. Pabo!"

KNOCK KNOCK!

"Dah sampai dah? Gila cepat do, baru je dia hantar mesej tadi." aku terus bangun dan keluar dari studio. Bila aku pergi ke ruang tamu, aku dapati Taehyung dan Armin sedang bersenang-lenang di atas sofa.

"Hamboi kau! Suka hati je masuk" Aku menarik tellnga kedua-dua lelaki tersebut.

"Appo!! Omo! Mianhae, Hwamin ahh!!

"Omma, tolong!!"

Aku melepaskan telinga mereka berdua dan beredar masuk ke dalam bilik untuk menukar pakaian. Aku menolak pintu almari ke tepi dan aku membelek baju-baju yang aku ada. Semuanya..

I'm a newbie [BTS] [Complete]Where stories live. Discover now