29

69 6 0
                                    

Hari ni merupakan off day untuk kami BTSXGTGXYumi dan kami dibenarkan pergi ke mana sahaja tanpa pengawasan. Tapi, risiko atas tanggungan diri sendiri.

Pagi yang indah, udara pun nyaman dan segar, memandangkan malam semalam hujan lebat, sedikit sebanyak memeberi tenaga yang baru untuk meneruskan hari yang indah ni. Aku bejalan ke arah beranda bilik , melihat langit yang masih gelap dengan sedikit cahaya oren' Matahari terbit' bisikku di dalam hati.

Tiba-tiba terdetik di minda aku untuk melihat akaun instagram aku yang lama. Akaun yang aku guna semasa aku masih lagi pelajar biasa, masih lagi manusia biasa. Bukan model Ulzzang atau seorang penyanyi. Aku kemudian masuk ke dalam bilik semula dan mengeluarkan smartphone dari laci. Selepas selesai menaip username dan password, maka muncullah beberapa gambar yang di post oleh kawan2 lama aku yang aku tak berapa nak kenal sehinggalah aku jumpa satu gambar yang menarik perhatian aku.

 Selepas selesai menaip username dan password, maka muncullah beberapa gambar yang di post oleh kawan2 lama aku yang aku tak berapa nak kenal sehinggalah aku jumpa satu gambar yang menarik perhatian aku

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Gambar aku dan Aimin, tahun pertama kami berkawan, dan ini, adalah gambar pertama yang kitorang ambil bersama. Ni.. Adalah gambar bukti , dimana aku berjaya menjadi kepada Aimin, the cold prince kat sekolah dengan cara Video Game. 

Aku membaca caption di bawah 

MintPrince I Miss Her, bila aku boleh jumpa budak kecik ni balik? Dah terlalu lama, terlalu lama aku tunggu kepulangan dia, agaknya bila? Bila boleh kami berjumpa balik?

Aku ketawa kecil, alahai.. budak nii masih degan ayat klise dia. Bila lah dia ni nak moving forward, arap muka je macho.

Dan baru aku sedar sesuatu....

Sejak aku dan Aimin tak dapat hubungi diantara satu saa lain, niadalah kali pertama, aku buka balik akaun instagram aku yang lama. Dan, baru hari ni aku ingat pasal kewujudan Aimin dalam hidup aku sebelum ni. Dah lama aku lupakan dia dari hidup aku, memandangkan aku selalu sibukkan diri sebab aku tak ada banyak kawan. 2 Tahun dah berlalu, 2 tahun aku tinggalkan Malaysia, baru sekarang aku nak ingat dia? Baru sekarang terbit rasa rindu dalam diri aku terhadap dia? Kawaan jenis apa aku ni? Jenis kacang lupakan kulit? 

err... tapi pernah ker dia bantu aku? Kami selalu buang masa je...

Aku stalk akaun instagram Aimin, dan scroll gambar satu persatu. Dan sepnjang 2 tahun ni, gambar tadi adalah satu-satunya gambar kami berdua yang dia post.

"What a coincidence ..." bisikku seorang diri.

Pintu bilik aku terbuka dengan sendirinya, maka muncullah wajah Yumi dengan muka baru bangun tidurnya. "Hwamin, awalnya bangun? Dah hilang penat?" tanya Yumi prihatin.

Aku senyum nipis " Bolehlah, cuma pagi ni segar sikit, semalam kan hujan. Selesa, bangun-bangun je rasa lebih segar dari semalam. "

Yumi mengangguk faham. "Kalau macam tu, cepat bersiap. Bawak baju extra sebab hari ni aktiviti gilasikit. Off day, last day, mesti enjoy!"

Aku mengangguk faham dengan apa yang disampaikan oleh Yumi.

"Kita breakfast kat kafe, lepas tu, terus berangkat ke Rafting resort (?)"

I'm a newbie [BTS] [Complete]Where stories live. Discover now