36

78 7 0
                                    

Aku duduk di hadapan laptop aku yang penuh dengan bentuk segi empat kecil di skrin, itu adalah track untuk single baru aku, yang aku bakal persembahkan untuk comeback nanti. Sejujurnya, kerja aku ni lebih mudah dari penyanyi yang lain, walaupun aku bekerja sendirian. Mana aku dapat duit?

Kan dulu semua harta jatuh kat aku.. So, halal lah tu, sbb mamapapa choose me sbgai waris (ada bunyi mcm mata duitan tak???)

Seriously, mmg bersyukur sangat sebab aku dah tulis banyak lagu. Cuma perlu buat ttrack jer lagi. Kekadang, aku tulis lah jugak, sebab nak idea fresh~ Sejujurnya, aku tak mampu nak handle semua benda ni sengsorang. Paparazzi, fans, dan mcm2 lagi. Dah la aku x ada bodyguard. Dan itu adalah salah satu sebab knp aku tak pernah buat concert besar, kat luar negara atau dalam negara. Kalau setakat konsert mini tu ada la. Sbb aku berkerja sendirian, dan duit gaji pun tak ada. Sebab tu, aku jual, sebab tu aku buat sound track untuk other singer, sebab tu aku terima semua jemputan untuk berlakon dan menjadi model. Dalam hidup ni, duit tu salah satu benda yang penting.

Mata aku terhenti pada phone aku yang tiba-tiba sahaja berbunyi.

Mata aku terhenti pada phone aku yang tiba-tiba sahaja berbunyi

Rất tiếc! Hình ảnh này không tuân theo hướng dẫn nội dung. Để tiếp tục đăng tải, vui lòng xóa hoặc tải lên một hình ảnh khác.

"moshi moshi"

Taehyung: Moshi moshi, baby~ Miss me?

"No"

Taehyung : Baby, taetae laparr...

"so?"

Taehyung : (Merungut cm budak kecik) Baby.. janganlah cakap macm tu. Baby ada masalah eyh?

"Tak"

Taehyung: .....

"Helo?"

Taehyung: .... uhuk!uhuk!

"Hello? Taehyung-ssi, gwenchana yo?"

Taehyung: ...

"Yah!! Taehyung'ssi! balaslah soalan saya!"

Taehyung: ....

"Pabo namja!! BALASLAH!!!"

Tut~Tut~tut~

Aku memandang skrin telefon kosong. "Whatta fuck?"

Aku meletakkan phone ke atas meja semula dan berbaring di atas sofa. Penat, sbb aku dah habiskan masa 5 jam depan laptop. Aku dah hasilkan 8 track hari ni alhamdulillah~ Tak lama lagi aku akan buat comeback dengan Album baru aku. Dan itu kan jadi album aku yang ketiga. Berbaloi jugak usaha aku selama ni, ta adalah minat aku terbiar gitu je.

KNOCK KNOCK!

"ISHHH!! Perlu ker skrg?" rungutku dan bangun , berjalan keluar dari studio, menuju ke pintu masuk utama.

sebellum aku membuka pintu, aku melihat manusia yang sedang mengetuk pintu itu melalui cctv yang aku pasang. di tepi pintu, ada satu mesin kecil seperti tv bersaiz sebesar tapak tangan yang akan menunjukkan keadaan di luar rumah.

I'm a newbie [BTS] [Complete]Nơi câu chuyện tồn tại. Hãy khám phá bây giờ