24

76 7 0
                                    

from now on, kita x anggap yumi tu one of bts lh ye? kita anggap dia one of the k-idol bawah bighit yg bergerak SOLO

FLIGHT TO JAPAN HWAMIN POV

Kami menggunakan kereta papa untk menuju ke Lapangan Terbang, dan menggunakan khidmat Jihoon untuk memandu kami ke sana. BTS? Alaaa, diorang ada kereta sendiri, jadi lantak diorang la nak hidup macam mana. 

Meaanwhile BTS

"O!SA!KA! BUNG!BUNG!BUNG!"

Mereka bersorak gembira di dalam keretaa milik Jin. Masing2 rasa teruja untuk ke Jepun semula, Kalau diikutkan, kali terakhir mereka di Jepun adalah pada 2 bulan lepas, dimana mereka merakam lagu dalam versi jepun. Tempoh 2 bulan itu tidaklah terlalu lama tetapi Jepun dah mencuri hati mereka hehehehe.. Jepun sahaja ya, bukan awek2 jepun!

Aku menyumbat earphone pada telinga dan memejamkan mata.  Akhirnya muncul jugak hari ni. Dah lama aku tunggu. Kenapa? Sebab sebelum hari ni muncul, aku langsung tak dapat tido yang cukup. Kadang2 practice sampai pukul 2 pagi, makan tak menentu, tambahan lagi aku perlu diet.  

Alaaa, biaselah tu, k-idol kan..

Biase ko kate? Ko sanggup tak tido sehari? Asyik nak hadap muka si Taehyung tu, aku pun tak tahan sebab asyik nak memeluk je kerja. Ada yang jealous?

Aku dengan Hana ada sorok ramyeon dalam almari bilik kitorang tu. Kalau lapar , tgh2 malam tu, kitorang makan, siap sediakan air panas lagi hoho. Bilik lain manala aku tahu. Biar lah diorang, aku percaya diorang buat benda yang sama. Sbb hari tu aku nampak Taeri bawak cerek ke bilik hahaha.

Dahh!! Dah!! Tido!! Bukan senang nak cri masa rehat!

-------------Skip Di airport---------

"Ireona, Hwamin  ... Ireona.. " 

"Hmmm... 5 minit,... penat laa"

PANG!!!

Satu tamparan tepat mengena wajah cute mulus Hwamin . Hahahah padan muka!

"Bangun! Kita dah sampai ni!" arahh Taeri dengan muka marah.. 

Aku pun cepat-cepat bangun " Nae,, nae...  " 

Aku teris meluru keluar dari kereta. Jihoon yang sedang menutup pintu kereta aku jeling tajam. "Kenapa tak bangunkan aku tadii? Kalau ak, tak ada aku kena penampar tau tak"

Jihoon hanya tersenyum " alaaa, biase la, sleeping beauty perlukan putera raja untuk bangunkan dia,"

Aku mendengus geram "Puteri raja, kepala hotak engko! Tu Mak tiri cinderella, ko tauk tak? Ih... penat melayan manusia ni.." 

Cehh,, tak sedar diri, sendiri tu manusia jugak!

"Dah, byebye, jaga diri tau!" pesan Jihoon sambil menghulurkan 2 bar coklat dan 2sebungkus waffle kepada aku.

Aku menyambut huluran tu dengan senyuman " Gomawo, nanti aku bawakan ole-ole untuk kau!" 

Aku terus meluru ke arah Manager Suunje, Hana, TTaeri, Soyoung, Naru dan Naehee yang sedang menunggu di pintu masuk.

Sebaik sahaja aku sampai kat pitu masuk tu, Naehee menghulurkan satu face mask kepada aku. Aku terus memakai face mask tersebut sebelum mula melangkah masuk bersama GTG . 

Ahli BTS dan Yumi sudah berada di dalam, menunggu kami . Disebabkan kami perlu masuk ke dalam plane dengan serentak, jadi kami erlu tunggu each other, baru boleh pas ke tempat setersnya, kalau tak, takut ada yang tak terbang ke jepun nanti.

"Ingat tau, kat sna nanti, semasa concert, perlu bercakap dalam bahasa jepun, not hangul not korean" Tegas ManagerSuunje sekali lagi. Aku tak tahu ni kali ke berapa si Suunje ni mengingatkn kami dengan benda ni sahaja. Tak penat ker mulut dia? Asyik nak potpet ja.

I'm a newbie [BTS] [Complete]Where stories live. Discover now