30

64 6 0
                                    

"Lompat je!  Taetae tunggu kt bawah, nanti Taetae sambut!" jerit Taehyung dari bawah.

Aku mendengus marah. Kaki aku mula menggigil . Takut kalau jatuh dan tercedera. "Tipu!" balasku lalu cuba turun dengan sendirinya, seperti sdang menuruni tangga. Tapi kaki aku tak dapat capai rock kat dinding tu. Aku gelabah. Tangan aku pun dah mula lemah. Aku tarik nafas dalam-dalam dan hembus.

"LOMPAT JELAH!" jerit Taehyung kuat, membuatkan aku terkejut sekali gus aku melepaskan genggaman aku pada rock. Aku mula jatuh turun perlahan-lahan sehinggalah ada satu tangan memeluk aku erat. "Kan Taetae dah kata tadi, tak bahaya pun, takkan baby lupa yang baby dah pakai tali ni tadi.." taehyung menarik-narik tali yang melingkar pada pinggangku.

Aku tersengih-sengih "Hehehe, lupe"

Seorang staff datang dan membantu aku membuka tali keselamatan yang melingkar di badan aku, sementara Taehyung mengambil air dari dalam beg aku. Selepas semuanya selesai, aku berlari ke arah Taehyung dan menyambut air yng dihulurkan.

"Wah!! Penat gila daki wall tu. " rungutku 

"Tu sebab badan baby berat. Banyak sangat lemak kot, perlu diet lagi ni. Cuba contohi Jimin hyung, tengok, slim je sekarang."

Mulut aku mula tarik muncung. Asyik-asyik diet. Asyik-asyik slim. Aku perempuan dah cukup slim dah..

"Nah, roti." Hulur taehyung..

"Durian?" aku pandang wajah taehyung . "like, seriously? Awak bagi saya perisa durian? Awak suka makan durian? Mana awak dapat ni?"

TAehyung buat muku geli. "Durian? Sapa ssuka durian? Hari tu tersalah beli kat airport."

"Ceh!"

Aku membuka bungkusan roti tersebut dn mula makan sambil berjalan menuju ke arah pantai. "Rasa roti ni tak adalah teruk macam yang awk fikir tu, biasa je rasanya. Sedap!" aku terus mengunyah, ssempat aku enjeling ke arah Taehyung yang assyik memerhati aku. "Saya tahulah yeojachin awak ni cantik, tak payah la tengok macam tu" tegurku.

"Nak rasa sikit" belum sempat aku memberi keizinan, tehyung menarik tanganku dekat pada mulutnya. Bukan makan tangan tau, makan roti. "Hmm... Boleh tahan." komennya.

"Taehyung! Hwamin!!" 

Kami berdua menoleh ke arah datangnya suara itu tadi. Maka muncullah Namjoon berlari-lari ke arah kami berdua sambil menghulurkan sesuatu di atas telapak tangannya. "Crab, baby crab!" ujarnya teruja.

"Kawaii! Mana awak jumpa?" tanyaku.

"Kat sana, Jom!" Namjoon terus menarik lengan aku menuju ke kawasan dimana dia menjumpai ketam kecil itu tadi. 

"Yah! Jangan bawak lari yeojachin aku!" 

Aku hanya membiarkan Taehyung di belakang dan mencari anak ketam bersama Namjoon. Dan mata aku menangkan seekor anak ketam yang hendak masuk ke dalam lubang di atas permukaan pasir. Aku pun, terusmengorek pasir tersebut dan dibiaran di atas telapak tangan aku, menunggu anak ketam itu keluar dengan sendiri.

Aku tengok tapak tangan aku ni macam ada pulau je, sebab lubang tu masih elok lagi. Kemudian, anak ketam itu keluar perlahan-lahan. "Namjoon!" panggilku.

"Omo! Kyeopta~!"  Namjoon mengambil anak ketam tersebut dan diletakkan di telapak tangannya.

"Ehh...?"  namjoon mula kehairanan. "Kenaa ketam ni tak bergerak??"

Aku pulak tercengang, "Takkan dah mati kot?" Aku memerhati anak ketam di atas telapak tangan Namjoon. Kaki sebelahnya dah tak ada, dan anak ketam tu nampak penyek. "Apa kau dhah buat Namjoon?" Aku memukul-mukul belakang namjoon dengan beg sandang yang ajy bawa.

"Killer! God of destruction~" ejekku.

"Yah.. tak segaja " ujarnya dengan wajah bersalah.

Sedang aku dan Namjoon bergaduh di trpi pantai tu, muncul seorang lelaki, berlari seperti budak kecil kehilangan mak, menuju ke arah aku.

"Hwamin!!" lelaki tersebut memeluk aku erat, tanpa aku sempat meliht wajahnya.

"Er...sapa ni?" tanyaku.

Lelaki tersebut berdiri tegak di hadapan aku sekarang, da kau ternganga.

"Aimin..." Aku menyebut namanya dengan nada berbisik. Masih terkejut dengan kemunculannya.

"Lama tak jumpa, Son Hwamin.."

Dan ketika itu, Taehyung terus menarik aku ke dalam pelukannya. "Sapa kau? Kenapa kau peluk perempuan aku? Hah!"

I'm a newbie [BTS] [Complete]Where stories live. Discover now