9

105 10 0
                                    

Aku berlari sekuat hati, cuba melepaska diri dari geng2 Johnny Lover. Aku mendengus kasar bila kepala aku terkena sebiji limau yang dilempar oleh mereka. 

"F*ck!" aku mencarut lagi, lagi dan lagi. Rasa marah membuak2 dalam diri. 

"You bastard!!!"

"MURAHAN!!!"

Aku menahan rasa marah mendengar cemuhan dari kumpulan perempuan dikenali sebagai Johnny Lover. Johny ni pun satu, tak ada manusia lain ker yang dia nak puji selain aku?

Ye, budak yang suruh aku nyanyi dalam kelas vokal tadi adalah Johny. Sebaik sahaja aku tamat menyanyi, dia terus ambik tempat duduk kosong di sebelahh aku dan puji aku tak henti2. Tak cukup dengan tu, dia asyik ekori aku sepanjang waktu pembelajaran. Dia pun ada cuba sentuh tangan aku tepis tangan dia. Dan ITULAH SEBAB JOHNY LOVER MARAH!. Kenapa childish sangat? Johny tu bukannya handsome pun. Muka macam beruk !

Aku masuk ke dalam sebuah book store dan menyorok sehinggalah suasana kembali tenang. Aku mencapai satu buku, acah2 macam aku ni pembeli , kononnya. Aku terus menuju ke kaunter pembayaran dan membayar buku tadi. Aku tak tau tu buku apa, sebab aku main capai aje.

Aku berjalan menuju ke rumah dengan kepala yang berbau telur mentah, baju yang penuh dengan tompokan air sirap dan beg sandang yang ada kesan koyakkan. Jangan tanya dari mana aku dapat bahana ni, memang budak-budak sewel tu yang buat.

Aku membuka pintu dan terus meluru masuk. Aku menuju ke ruang tamu untuk mengambil sketch book yang au tinggalkan  di situ semalam, tapi yang aku jumpa adalah budak2 yang selalu lepak kat sini. Budak2 bangtan tu. Naik menyampah jugak aku, sebab asyik nampak muka diorang aje.

"Mcm mana first day?" tanya papa dengan senyuman manis. Hanya memandang aku sekilas.

Aku mendengus kasar. " It was fuckin awesome, papa... Science school in Malaysia is better than this, don't you know that? " Aku merenung mereka tajam.

Papa kembali menoleh ke arah akuu dan ternganga. Aku smrik sebelum berlari ke dalam bilik dan mandi. 

TAk ada masa aku nak layan soalan2 diorang. Tak ada faedahnya... -_-

I'm a newbie [BTS] [Complete]Where stories live. Discover now