bab 17

5K 44 1
                                    

Sara mulai takut. Hatinya berdebar kencang. Pencuri? Tak mungkin. Tak mungkin perogol?

Tangan sara sudah terketar-ketar. Diselebungi dengan perasaan takut yang tidak dapat dibayangkan. Jantungnya bagaikan jatuh. Dunia terasa seperti sudah berhenti. Badannya terkaku. Tidak bergerak.

Apa yang dia boleh buat kalau ianya adalah orang jahat. Nak ambik barang ketara sangat. Nak pusing takut pula. Karate ? Taekwando ? Apa je lah yang si sara ni reti?

Takkan nak pakai silat kot? Kalaunya dia guna pistol ke pisau ke tak ke naya? Memang kalahlah silat aku.

Dup dap...

Sara  pusing ke belakang dengan menutup matanya. Takut. Dahlah baru kahwin. Darah manis kata orang.

"Sayang... bukak lah mata tu." Satu suara yang amat dikenalinya.

"Apa sayang sayang!" Sara menghentakkan kaki masuk ke tandas. Buat malu je. Marah. Kalau nak diikutkan perasaan memang nak je sara nak marah kat daniel tapi nanti lain pulak cerita bertambah malu pulak. Sikit lagi nak biru muka ni.

Buat malu jelah! Dah berapa kali kau malukan diri dengan dia ni sara? Haish! Yang kau bodoh sangat kenapa? Logik ke ada orang masuk dalam bilik kau tapi bilik berkunci?

"Intan payung ku dah siap ke belum?" Daniel mengetuk pintu tandas.

"Kejap." Okay pulak dia kalini daniel panggil intan payung.

"You okay tak ni?" Daniel bersuara di dalam kereta.

"Okay kenapa?"

"Takdelah dari tadi you diam je. So peliklah. Biasanya you bising nak marah lah nak bebel lah." Sara mejeling daniel dengan tajam yang boleh membawa maut. Over nya ayat ni.

"By the way you look so beautiful today." Puji daniel. Memang tak dapat nak dibantah lagi yang sara kelihatan telalu cantik dengan baju kurung yang simple menampakkan seri pengantinnya.

Simple but nice

"Assalamualaikum"

"Waalaikumsalam. Eh pengantin baru dah sampai!" Nora membalas.

"Opah mana?" Setiap kali menjejakkan kaki dirumah opah memang itulah pertanyaan yang wajib ditanya. Opah Sal dengan Sara kan bff.

"Dekat dapur masak dengan Nek Mah." Nek Mah ni bff Opah Sal dari dulu lagi. Dulu masa kecik-kecik opah Sal dengan Nek Mah ni berjiran. Dari umur 3 tahun sampai lah sekarang. Tak pernah gaduh. Lepastu, mengandung pun sama-sama beranak sama hari! Tulah anak mereka pun bff .

Hasmida kahwin dulu barulah Rokayah. Disebabkan Hasmida kahwin dulu maka Daniel jugalah yang keluar dulu. Memandangkan Hasmida ada anak lelaki Rokayah ada anak perempuan dijodohkan lah mereka dari kecik. Tetapi Daniel dan Sara tidak pernah bertemu dari kecil berkenalan pun tidak. Sebab Rokayah dan Hasmida takut kalaunya mereka berkawan dari kecik memang mereka takkan kahwin punya sebab dah jadi bff . Jadi mereka telah menyusun rancangan baik-baik supaya semuanya akan jadi kenyataan. Pandai kan!

"Amboi opah dengan nek bila jumpa cucu sendiri pun boleh lupa" sara acah-acah merajuk. Dia pun sama jugak dah tua pun ada hati nak merajuk. Merajuk manja.

"Ala nek dengan opah bukannya selalu jumpa pon. Apa salahnya. Hehehe" yeke tak selalu jumpa kan berjiran?

"Umi dengan mama mana?"

"Ala budak berdua tu kalau dah balik kampung depa pergi ronda satu kampung lah. Mengembalikkan kenangan lah katakan."

"Yeke... tapi bukan ke umi tak tahan panas? Kata hitam lah apalah" umi ni dengan sara copypaste je kuat merungut.

Doktor CintaTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang