Jesuit Di Tanah Melayu ?

546 5 0
                                    

Tahun 1534 pengasasnya Ignatius Loyola telah menubuhkan Pertubuhan Illuminati bagi memerangi reformasi. Ketua Jesuit dan Jesuit tertinggi mereka adalah ahli-ahli sihir di mana mereka ini adalah pakar-pakar LUCIFERIAN dan mereka menyembah apa yang mereka panggil Lucifer.

Apa yg mereka pegang, ikuti dan percaya adalah Lucifer. Mereka ini kuasa di belakang Presiden seluruh dunia. Jesuit ini lah yg telah menulis ‘Protocols Of The Learned Elders Of Zion’ dan mereka ini sentiasa membawa ke mana saja apa yg telah mereka tuliskan. 

Weishaupt adalah seorang Profesor Jesuit yang terlatih daripada Canon Law, mengajar di Universiti Ingolstadt, ketika dia membelot dari Kristian untuk merangkul konspirasi Luciferian, pada tahun 1770. Dia mula menulis rencana induk yang dirancang untuk memberikan Synagogue Iblis sehingga ianya disebut sebagai Jesus Christ dan mereka boleh memaksakan ideologi ini melalui cara kuku besi syaitan.

Weishaupt menyelesaikan tugasnya pada tanggal 1 Mei 1776. (Kebanyakkan negara-negara terus meraikan setiap tahun pada tarikh 1 Mei untuk menghormati acara besar) Itu adalah hari Weishaupt selesai rencana rasminya yang diperlukan penghancuran semua kerajaan yang ada dan agama .. Tujuan itu disebarkan agar rakyat terjerumus ke dalam kancah ini dengan kuatnya pada politik, sosial, ekonomi, dan isu-isu lain dan pada hari ini keadaan sangat meruncing di seluruh dunia. Insiden-insiden mengangkat senjata disediakan yang akan menyebabkan mereka melawan dan melemahkan diri, secara berperingkat menghancurkan kerajaan kebangsaan dan institusi-institusi keagamaan pada masa itu.

Plot perancangan setan mereka ini telah di atur dan dilancarkan semula pada 1760 dengan pertama kalinya muncul secara terang-terangan dengan nama Illuminati. Illuminati ini sepertimana yg telah diketahui diasaskan oleh Adam Weishaupt salah seorang paderi Katolik. Kemudian atas permintaan dari Perancangan Kewangan ia membelot dari Gereja Katolik dan meng-organisasikan Illuminati yang dibiayai oleh Bahagian Kewangan Antarabangsa.

Ciri-ciri utama dari perencanaan operasi Weishaupt untuk melakukan hal-hal berikut untuk membantu mereka untuk mencapai tujuan mereka:

1. Kewangan dan rasuah seks digunakan berpandu kepada mereka-mereka yang berjawatan tinggi di pelbagai bidang di dalam kerajaan dan bidang usaha yang lain. Setelah orang-orang yang berpengaruh telah jatuh ke dalam penipuan dan godaan dari Illuminati, mereka akan diadakan dalam perhambaan oleh penerapan bentuk-bentuk politik dan lain pemerasan, ancaman kehancuran kewangan, pendedahan awam dan kerosakan fizikal, bahkan kematian bagi diri mereka sendiri dan juga yang mencintai ahli keluarga mereka.

2. Illuminati menyebarkan fahaman di fakulti dan universiti perguruan tinggi adalah untuk menumbuhkan mental pelajar yang memiliki kemampuan luar biasa dan yang memiliki keluarga baik dibesarkan dengan kecenderungan antarabangsa, dan mengesyorkan mereka untuk latihan khusus di peringkat antarabangsa. Latihan semacam itu harus diberikan dengan memberikan biasiswa kepada mereka yang dipilih oleh Illuminati. Semua sarjana seperti itu menjadi yang pertama dipujuk dan kemudian yakin bahawa orang bakat khas mempunyai hak untuk memerintah mereka yang kurang berbakat dengan alasan bahawa rakyat tidak tahu apa yang terbaik bagi mereka secara fizikal, mental dan spiritual.

3. Semua orang berpengaruh yang terjebak dan berada di bawah kawalan Illuminati, ditambah dengan pelajar yang secara khusus dididik dan dilatih itu harus digunakan sebagai agen dan ditempatkan di belakang layar dari semua kerajaan sebagai ahli yang spesialis. Mereka akan menyarankan para eksekutif yang tinggi agar menggubal dasar yang dalam jangka panjang dan mereka dipilih atau dilantik untuk berkhidmat melayani rencana secara rahsia satu konspirasi dunia Illuminati yang membawa kepada kehancuran kerajaan dan agama.

4. Mereka mendapatkan kawalan mutlak media sehingga semua berita dan infomasi boleh condong untuk meyakinkan bahawa kerajaan dunia adalah satu-satunya yang boleh memberi penyelesaian kepada masalah yang banyak dan pelbagai.

RAHSIA & KONSPIRASIWhere stories live. Discover now