30: Babe

740 77 5
                                    

Tatkala lutut Skye mencium lantai, badan Skye turut rebah. Red bertindak pantas dan menyambut Skye sebelum dia rebah ke lantai sepenuhnya.

Badan Skye berat, terkulai lemah di dalam pangkuan Red. "Skye?" Bahu Skye digoncang perlahan. Rambut oren Skye yang jatuh ke mukanya diselak ke tepi oleh Red. Wajah Skye kelihatan sepenuhnya.

Tiada respons dari Skye.

Wajah Skye yang putih, halus dan tiada cela itu. Pada waktu itu barulah Red perasan freckles halus di bahagian tulang pipi Skye, selalunya tidak kelihatan dek make up yang dipakai Skye. And also sebab Red tak pernah dapat close up muka Skye macam ni sebelum ni. Skye nampak cantik.

Menyimpang pulak.

"Skye?" Pipi Skye ditepuk perlahan, nadi di leher Skye diperiksa, just in case.

Masih ada nadi.

Kenapa tak check nadi kat pergelangan tangan dia je? Kenapa leher? Red pervert? Yeah well, Skye memang ada tangan betul pun, bukan 2 tangan prosthetic. Huh.

Masih lagi tiada respons dari Skye.

Red risau. Red sentiasa risau. Maka, Red membuat keputusan untuk mengangkat Skye, bridal style, dan diletakkan ke sofa yang sama yang Skye tidur semalam.

Keluhan halus dilepaskan Red tanpa sedar. Segalanya berlaku dengan pantas. Tak sempat dia nak prepare mental dia 100% bila semua benda ni terjadi. Plan pun dijalankan on the go je.
 
Pipi Skye yang dibasahi air mata dikesat Red. Sayu. Kesian. Dia tak tahu pun apa yang menyebabkan Skye jadi macam ni, and dia sangat sangat nak tahu. Tapi perkara yang mendapat priority dari Red adalah kewarasan minda Skye dan juga kesihatan Skye.

Berdasarkan plan yang telah dia rangka bersama Aamy semalam, segalanya masih lagi teratur. Now, for the next step.

Telefon pintar dikeluarkan dari dalam poket seluar, dan skrin di-unlock dengan menggunakan fingerprint. Aplikasi 'contact' ditekan, dan sebaik sahaja papan kekunci nombor muncul, nombor 4 ditekan lama-lama sehingga muncul caller screen.

Speed dial?

"Hello?" Suara feminin muncul di hujung talian.

"Babe, free tak? Tolong Jep jap boleh?"  Red bersuara, tanpa membalas 'hello' yang diberi manusia di hujung talian.

"Right now? Pukul 10 pagi ni? Weekend macam ni?" Wanita di hujung talian menyoal. Dan menjawab soalan sendiri. "Of course la I free baby. Sepanjang masa free kalau untuk you."

Red tersengih. "Then, datang ke location yang Jep hantar kat whatsapp."

"Orait." Wanita tersebut reply, tanpa masalah.

"Thank you, Enes." Red membalas dan terus matikan panggilan apabila "You're welcome!" kedengaran di hujung talian.

PROSTHETIC [HIATUS]Where stories live. Discover now