Bab 22

853 55 1
                                    

"Big Bro "

"YES ... What can I help you with, John? Do you know about your Big Sis in missing ?!,"teriak lelaki yang dipanggil 'Big Bro' itu. 

"Yes, Big Bro. Saya tahu Big Bro dan ini apa yang saya ingin beritahu Big Bro . Saya dah tahu di mana lokasi Big Sis di berada ,"balas lelaki bergelar 'John' itu tenang , langsung tidak gentar dengan suara ketuanya yang bernada tinggi . 

"Serious, John ?! Why you don't tell me about this awai - awai ?! Aku lepuk jugak kau nanti ! Baru acah nak cakap sekarang kenapa ?! Kat mana ?!!,"bebel lelaki yang digelar 'Big Bro' itu . 

"Rileks , Big Bro . Saya dapat maklumat yang dia disembunyikan di sebuah villa yang dinamakan 'La casa del diablo ' . Pemilik rumah itu pula ... ,"kata- kata John terhenti di situ . 

"Siapa , John ? Siapa pemiliknya ?,"soal 'Big Bro' , mendesak John memberitahunya dengan segera .

"Dato' Ahmad ?"

"..."

"Big Bro ?"

"Takpelah , John . Sediakan orang , kita akan pergi villa itu malam esok . Oh , don't forget to tell Boss about it ,"kata 'Big Bro' . 

"Okey , Big Bro . Saya akan beritahu Boss pasal ini dan siapkan orang untuk esok ,"balas John sebelum memutuskan talian . 'Big Bro' hanya termenung sebelum telefonnya berbunyi menandakan ada panggilan yang harus dijawab .

Tertera nama 'Boss' di skrin telefon berjenama samsung itu . 

"Hello , Boss ,"sapa 'Big Bro' . 

"Please called me uncle. I am your aunty's husband and your mom's cousin,"kata lelaki yang digelar 'Boss' itu .

"Ok, pak su . Dan cuma gurau je panggil pak su 'boss' tadi . Yelah , terbiasa . Nak buat macam mana kan ?,"kata Dani dengan nada ceria . 

"Dan ... Pak su tahu Dan sedih pasal Minah itu . Pak su pun tahu perasaan bila kita kehilangan perempuan yang kita sayang , macam pak su . Mak su kamu itu , belum sedar lagi . Dahlah your cousin itu masih kat UK ,"luah Azrul dengan kerisauan . 

"Even we are a gangster but with we still have feeling !,"kata Azrul .

"Pak su , let's forget about it! Sekarang, macam mana nak selamatkan Amy? ,"soal Dani . 

"Dan,"kata Azrul . Mendengar suara Azrul yang tadi mesra bertukar menjadi serius , Dani tahu itu bukan lagi pak sunya namun 'boss'nya .

"Dan.. Dan .. Kalau kita di medan perang , dalam pergaduhan , dalam pemasalahan , hampir kalah , kau tak pernah gentar , takut . Kau hebat , gagah , tapi bila sampai bab perempuan ... Kau menangis , takut akan kehilangan . Aku faham perasaan kau sebab itu aku nak tolong kau . Esok , aku ambil kau lepas itu kita gerak dengan budak - budak itu . Kita ambil Aminah dan mungkin kita patut bunuh pembunuh tak guna yang dah bunuh kak sepupu aku itu . Tapi yang penting , kita perlu segera , pantas dan keluar sebelum polis datang . So , 'Big Bro' , are you ready ?,"soal Azrul . Lelaki yang berusia 33 tahun itu tersenyum sinis di hujung talian . 

Azrul atau nama penuhnya Muhammad Azrul Hakim bin Mohd Firdaus , salah seorang jutawan termuda dan terkaya Malaysia . Semua orang tak tahu tapi dia merupakan ketua kongsi gelap yang sebenar di asaskan oleh dua  yang itu Tan Sri Ziyad a.k.a. ayah Zuhayr dan Tan Sri Mohd Firdaus , ayah Azrul yang juga adik - beradik .  Setelah Tan Sri Mohd Firdaus bersara , Azrul mengambil alih kuasa ayahnya .

Manakala bagi Tan Sri Ziyad , ayah Zuhayr juga datuk kepada Danish dan adik - adiknya , beliau telah mengajar cucu sulongnya , Danish , selok - belok perniagaan dan cara - cara menjaga sebuah syarikat sejak kecil manakala cucu keduanya diajar cara - cara menembak , berlawan dan menjadi kuat sekali gus menerapkan selok - belok untuk menjadi ketua kongsi gelap . Setelah permergian ayah Zuhayr , harta dan syarikatnya telah diwariskan kepada Danish tetapi kuasa dan kemahiran dalam kongsi gelap pula diturunkan kepada Dani , menjadikan Dani ketua kepada The Two Captain , kongsi gelap terkuat dan terbesar Malaysia  . 

Tiada siapa tahu hal ini , termasuk Danish . Kerana itu Dani agak pelik . Jika dia bertemu dengan orang yang tidak puas hati dengan Ziyad , datuknya di sebelah ibu , dia faham . Mungkin musuh lama yang tewas di tangan datuknya dahulu namun 'dia' . 'Dia ' tidak puas hati dengan Ahmad , ayah bapanya yang semua orang mengatakan seorang yang baik dan budiman . Kenapa ?

Dani sendiri pun tiada jawapannya . Tapi hanya satu dia tahu ... Selamatkan Aminah !



Dia , Pemutar Belit Fakta (D's #3)Où les histoires vivent. Découvrez maintenant