Bab 35

5.6K 297 0
                                    

Happy birthday to me... almost 14 years old. Hope enjoy triple update...

Hari ini Humaira sudah dapat keluar dari hospital. Lara yang datang menjmputnya. Iman tidk dapat menjemputnya kerana ada urusan yang tidak dapat dielakkan jadi Lara lah yang menjmputnya.

"Kak... Iman mint maaf sebab tak dapat jemput akak. Dia ad urusn apa entah. Kejap ya kak, Lara nak ke tandas kejap". Kata Lara lalu berlari menuju ke tandas. Humaira hanya mengangguk perlahan.

"Humaira Natasha?" Sapa seseorang. Humaira memandang gerangan tersebut. Humaira terkejut lalu berundur ke belakang. Ya, itu Izza Nabila.

"You takut kat I ke?" Tanya Izza sambil melirik ke arah perut Humaira. Tangan Humaira sudah ketar.

"Izza.. jangan apa apakan aku". Ketar suara Humaira. Dia berharap agar Lara cepat cepat ke sini. Izza tergelak kuat.

"Apa? Takkan apa apakan kau. Kalau bukan sebab kau aku dah dapat bersama Iman kau tahu. Tapi kau muncul. Iman pilih kau dripada aku. Kau tak harusnya hidup lepas kemalangan tu tapi nyawa kau ni liat sangat. Tetap juga hidup". Sinis kata kata Izza membuatkan Humaira makin takut. Izza kelihatan seperti orang yang kurang siuman.

"Aku bunuh kauuu". Jerit Izza lalu maju ke arah Humaira. Leher Humaira dicekik kuat. Humaira sesak. Mata ditutup. Tiba tiba dia berasa tngan itu sudah tiada. Mata dibuka. Dilihat Lara di hadapannya. Air mata Humaira menitis lalu memeluk Lara. Purdahnya tidak dipakai kerana Lara terlupa. Sebab itu Izza dapat mengecamnya. Lara terkejut.

"Why? Are you okey?" Tanya Lara. Humaira tetap menangis.

"Masuk kak". Humaira masuk ke dalam kereta. Dia masih trauma dengan semua ini. Harris, Izza.. semuanya mahu membunuhnya. Ya Allah, berat dugaanmu ini.

HARRIS tersenyum sinis. Kata kata anak buahnya membuatkan hatinya berbunga bunga.

"Bos, bos nak jumpa perempuan yang cekik perempuan tu ke?" Tanya salah seorang anak buahnya.

"Kau cari data tentang perempuan tu dulu". Ujar Harris.

"Kami dah cari bos. Ni". Sampul dihulurkan kepada Harris. Harris menyambut dengan senyuman sinis.

"Bagus. Cepat. Aku suka". Ujar Harris lalu membuka sampul itu.

Gambar Izza

"Okey, terangkan". Arah Harris kepada anak buahnya.

"Nama dia Izza Nabila. Umur 23 tahun. Dulu Humaira dan Iman pernah berpisah kerana satu kemalangan. Izza lah yang rancang semuanya bos. Dia potong wayar brek kereta milik Humaira dan Humaira kemalangan. Di situ ada keratan akhbar kemalangan tu." Ujar anak buahnya. Harris memandang keratan akhbar itu.

Mayat hilang? Disahkan dimakan binatang buas.

"Bravo.. sambung". Ujar Harris sambil meneliti gambar gambar yang tersedia.

"Izza ni bos dia gila sikit. Dia macam ada gangguan mental. Mungkin sebab terlalu gilakan Iman. Dulu Iman pernah jatuh cinta dengan Izza ni tapi Izza tolak mentah mentah sebab dulu Iman nerd and dia menyembunyikan identitinya sebagai anak dato. Frust bos. Itu saja. Bos ada apa apa nak suruh kami lakukan?" Tanya Jans merupakan konco dan anak buah Harris.

"Bawa dia jumpa aku. Aku nak gunakan dia untuk jatuhkan sepupu dan keluarga aku". Arah Harris tegas. Semua anak buahnya sudah pergi. Harris tersenyum sinis apabila menatap keluarga sepupunya itu.

Sret..

Gambar itu hancur menjadi cebisan cebisan halus.

"Humaira.. aku akan pastikan kau menderita dahulu baru kau lenyap. Aku nak kau rasa macam mana aku dan papa aku merempat. Mati slow slow baru baik". Sinis kata kata Harris.

IMAN terkocoh kocoh berlari masuk ke dalam rumah Humaira. Setelah mendapat tahu Humaira menangis tanpa sebab membuatkan Iman membatalkan mesyuarat pentingnya dengan Syarikat terbesar di Malaysia ini. Dia tidak kisah jika projek ratusan juta itu tidak dia dapat asalkan Humaira selamat. Humaira segala galanya baginya. Harta, nyawa dan segala galanya bagi dia.

"Laraa.. mana Mai? Dia okey? Kenapa jadi macam ni?" Tanya Iman. Lara mengeleng kepala.

"I don't know. Masa tu I ke tandas dan bila balik je dia nangis sambil peluk I. I tak thu sebab apa". Terang Lara.

"Mana Mai sekarang?" Tanya Iman.

"Tidur. Mybe letih. Klau you nak tengk dia I rasa tak perlu lagi kut. Sebab dia tak pakai tudung. Bila dia dh sedar nanti I cakap la kat you. You nak stay kat sini ke?" Soal Lara.

"Dia okey ke? I stay kat sini la. You pergi masak la untuk lunch nanti. I makan kat sini. Sementara tunggu Mai sedar". Ujar Iman.

"Dia okey. Okey, I pergi masak jap. You duduk la kat sofa tu. Kejap lagi Kak Mai bangun la tu". Ujar Lara lalu menghilang ke dapur. Iman melepaskan keluhan berat. Dia terfikir kenapa Humaira menangis. Takkan menangis tanpa sebab. Pasti ada sebab.

'Kenapa ya? Adakah dia jumpa Harris? Arhh.. aku harus tanya dia nanti'. Bisik hati kecil Iman tidak tenang. Dia risaukan Humaira sebenarnya.

"Woiii... you nak makan apa?" Tanya Lara.

"Apa apa je la. Asal boleh dimakan". Jawab Iman malas. Gedik la sepupu aku sorang ni. Tiba tiba ada idea untuk mengenakan Lara. Telefon diambil lalu laju saja dia menaip sesuatu.

Beberapa minit saja, bunyi ketukan membuatkan Iman tersenyum.

"Iman.. tolong bukakan pintu. I pakai kain batik je ni. Mungkin postman je tu hantar barang or surat". Jerit Lara dari dapur. Iman ketawa kecil. Postman err..

Pintu dibuka...

"Ouhh Haziq.. masuk la.. Lara tengah masak untuk lunch kita nanti". Jemput Iman. Dalam hati memang ketawa jahat.

"Terima kasih Im.." ujar Haziq lalu masuk.

"Siapa yang da... arhhh". Jerit Lara. Dipandang dirinya yang hanya berkain batik dan t shirt lusuh. Haziq ternganga melihat Lara sebegitu. Lara seorang gadis yang menjaga penampilannya tapi sekarang Lara di hadapanya Lara yang amat..... urhh, versi kedua.

"Biy.. kenapa datang tak cakap.. arh, kejap ya. Saya pergi tukar baju". Ujar Lara.

"Bukan ke honey yang jemput biy lunch sini?" Tanya Haziq. Lara menjeling Iman dengan jelingan maut.

"Tanya la sepupu honey tu. Kejap ya, nak tukr baju". Ujar Lara lalu naik ke atas. Iman sudah ketawa besar tergolek golek dah. Haziq masih blurr. Tak percaya yang tadi itu tunangnya.

"Im.. betul ke tadi tu tunang aku. Lain gila kut". Ujar Haziq masih tak percaya. Iman hanya ketawa.

"Betul la tu.. dah, baik tengak tv". Ujar Iman. Tetapi perbuatannya terganggu apabila satu orang yang dia sayangi mnyapanya.

"Iman.. awak buat apa kat sini?" Tanya Humaira tiba tiba.

"Eeh.. awak dah bangun. Mari sini." Ajak Iman. Haziq masih tidak pandang ke belakang.

"Hah.. sayang, kenalkan ni Haziq Narash.. tunang Lara". Ujar Iman. Haziq memandang Humaira dannn.....

"Abang"..

"Adik"..

Serentak mereka berkata..

What? Adik abang apa pula ni? Apa hubungan dorang agaknya? Humaira ad abang ke? Bukannya Humaira anak tunggal? Haha.. jeng jeng jeng...

Mr Vs Miss InstaFamous✔Wo Geschichten leben. Entdecke jetzt