Bab 34

6K 293 1
                                    

Iman menggenggam tangan Humaira erat. Pertama kali dia melihat wajah Humaira tanpa purdah. Indah sekali wajahnya. Dengan bertudung. Humaira nampak lebih cantik.

"Mama". Panggil Humaira dalam tidur. Iman menggenggam erat tangan Humaira. Sungguh tidak percaya gadis yang ceria seperti Humaira mempunyai kisah silam sebegini.

"Maira tu kuat. Tapi dia mudah buat keputusan terburu buru. Aku tahu Humaira lari 5 bulan dari kau sebab dia ingin kan masa. Sewaktu di sana pun, dia sentiasa rindukan kau. Aku tahu itu".

Kata kata iskandar memang ada betulnya. Iman memandang perut Humaira. Kadang kadang dia ragu apakah benar itu anaknya. Tetapi dia percayakan Humaira.

"Iman". Panggil Humaira lemah. Iman tersentak.

"Mai.. sayang dah bangun?" Tanya Iman. Humaira mengangguk lemah.

"Nak air". Pinta Humaira. Iman mengangguk lalu memberikan segelas air kepada Humaira. Iman hanya membisu.

"Mai.. Im nak tanya sikit ni. Erm, about Harris". Ujar Iman ragu ragu. Humaira berhenti minum air. Dipandang Iman sayu.

"Harris Rayyan... my cousin and he want to kill me.." Ujar Humaira lalu menyambung minum air.

"Apaaa? Bunuhh????" Jerit Iman membuatkan Humaira tersedak.

"Uhuk uhuk". Terbatuk batuk Humaira dibuatnya.

"Ma maaf... saya terkejut". Ujar Iman kalut. Humaira mengangguk. Perit hidungnya.

"Ya, Harris pernah cuba bunuh saya.. I was in coma 5 month and ammesia. Sebab tu saya tak ingat pun awak masa first time kita jumpa sedangkan dulu saya demam panas akibat rindukan awak tau. Harris memang berdendam dengan saya. Dengan papa pun disebabkn harta. I have no idea for this. I hope he got the change." Ujar Humaira. Iman sedikit terkejut dengan penyataan yang dikatakan Humaira.

"Kill you??? Mai, you have to...." kata kata Iman dipotong Humaira.

"Tak.. he is my cousin. Report polis takkan membantu. Iman, itu dah lama. Masa umur saya 13 tahun lagi. Tak perlu la ungkit. Kita sama sama berdoa dia akan dapt hidayah". Ujar Humaira lembut. Iman tidak puas hati.

"Dia bahaya Mai. Macam mana kalau dia cederakan awak. You must be careful Mai. Saya taknak awak cedera. Cukup la dulu Izza buat kita berpisah. I don't want that anymore. It hurt me Mai". Ujar Iman sayu. Humaira terdiam.

"Jangan bagitahu papa yang saya ada kat hospital". Ujar Humaira. Iman menatap wajah Humaira.

"Why? Papa tahu tak pasal Harris cuba bunuh awk dan papa Harris bunuh mama awk?" Tanya Iman. Gelengan Humaira membuatkan Iman meraup mukanya kasar. Ini masalah besar yang ada kaitan dengan hidup dan mati. Dia takut kehilangan Humaira lagi.

"Mai, ini masalah besar dan bukan mainan. Ini ada kaitan dengan hidup dan mati awak Mai. Mulai sekarang, Mai.. awak kalau nak ke mana mana kena bagitahu saya. Be careful honey. And jaga baby ni." Pesan Iman. Humaira menitiskan air mata. Kata kata Iman kedengaran sayu padanya.

"Iman.. kalau saya tinggalkan awak.. awak cari isteri yang jauh lebih baik ya. Jangan sedih. Saya akan sentiasa bersama awak. Dalam hati saya, hanya ada awak sorang je. Iman Adrian.. saya Humaira Natasha... cintakan awak dan sayangkan awak. Saya kenal Harris. Dia.. dia.. dia.. merbahaya. He want to kill me. Kill you. Dia cakap kat saya tadi Iman. Saya takut. Saya takut Imann.." Tangis Humaira. Luahan Humaira itu membuatkan Iman menarik Humaira ke pelukannya.

"Iman.. saya taknak awak cedera sebab saya. Saya taknak dia sakiti awak. Saya rela... saya rela gantikan tempat awak. Iman... saya sayang awak." Luah Humaira lagi. Iman terkelu.

"Takpe Mai.. saya selalu ada. Kita akan selamat Mai. Harris bukannya tuhan untuk menentukan takdir kita berdua. Ingat Allah sentiasa ada bersama kita." Ujar Iman. Humaira diam. Iman melihat Humaira sudah terlena di pelukannya. Diletakkan Humaira di atas katil perlahan lalu menarik selimut menutupi tubuh Humaira.

Telefon diambil lalu menelefon rakannya.

Tit tit tit.. talian bersmbung.

"Apahal kau telefon aku malam malam ni Im. Anything yang boleh aku tolong?" Faris(penyiasat persendirian/kawn Iman)

"Aku nak minta kau siasat pasal Harris Rayyan. Pemilik Syarikat Ray Holdings." Iman.

"Apa? Dia ke? Kau ada masalh dengan dia ke? Wei, cari nahas la kau ni Im". Faris.

"Kau kenal ke?" Iman

"Gila tak knal. Dia ketua gangster kut. Gangster kuat kat KL la. Banyak jugak kawasan dia pgang. Asal?" Faris

"Aku nak kau siasat sikit sikit pasal dia. Aku ada urusan sikit dengan dia". Iman

"Okey la bro.. aku cuba cari. Esok ptng kita jumpa. Pukul 5". Faris

"Okey.. deal. Satu lagi aku nak suruh kau cari bodyguard dalam 5 orang untuk aku." Iman.

"Buat apa?" Faris.

"Banyak tanya la kau ni. Esok aku cerita la. Okey la, chaw dulu". Iman

Tit tit tit.. talian terputus.

Iman memerhatikan sekelilingnya. Dia merasakan ada seseorang memerhatikannya. Tapi siapa? Hospital ini sudah sunyi. Maklumlah, dah pukul 1 pagi. Menyeramkan. Iman segera masuk ke dalam bilik wad Humaira.

SEPERTI yang dijanjikan semalam, pukul 5 petang Iman dan Faris berjumpa.

"Macam mana Ris?" Tanya Iman. Faris mengeluarkan satu sampul koko dan diserahkan kepada Iman. Iman mngambil lalu membuka dengan laju.

Nama penuh: Muhammad Harris Rayyan bin Tengku Aril.

Merupakn ketua gangster kumpulan FlyTwo dan CEO Ray's Holding.

..
..
..
..
..
..

"Okey, seperti yang kau tengak. Gambar nama dn pangkat semua. Harris bukan calang calang orang. Di situ aku sediakan gambar mayat dan orang yang dia sudah bunuh. Memang pihak polis kabur dengan semua ini. Ya la kan, orng kaya. Ayah dia sekarang dah ada kat penjara. Ayah dia ada seorang abang. Erm, nama dia Tengku Aqil. Pemilik GRs holding dn aku rasa kau tahu kan dia tu kiranya adik kepada bapa mertua kau". Terang Faris. Iman memerhati sahaja kertas yang ada.

"Apa maksud kau dengan LifeDie?" Tanya Iman.

"Ouh.. maksud aku dia ni tak ada belas kesian. Kalau nak bunuh, bunuh tanpa belas kesian. Dato Shafi yang mati tu, dia la yang bunuh sebenarnya sebab syarikat Dati Shafi buat syarikat dia rugi besar. Gambar mayat Dato Shafi yang kedua tu.". Ujar Faris.

Iman melihat gambar itu. Menyeramkan. Kaki sudah dipotong dan kepala sudah tak nampak bentuk kepala. Keratan akhbar itu tertulis.

Mayat pengusaha terkenal dijumpai dalam sebuah beg..

See.. menyeramkan. Iman mengeluh kasar. Betul kata Humaira. Harris Rayyan bukan calang calang orang.

"Kau ada hal apa dengan dia Im". Soal Faris. Iman mengeluh lalu menceritakan semuanya pada Faris.

Harini.. sis update satu je erhh.. ada banyak dah siap sebenarnya tapi untuk esok la erhh.. thnks yg sudi baca.. vote and comment. Ada banyak suprise yang akan mendatang.. enjoyy.. abaikan typo yaa..

Mr Vs Miss InstaFamous✔Where stories live. Discover now