Part 29

11.6K 213 2
                                    

Aku bangun dari tidurku . Aku meraba-raba di sebelahku namun aku bangun dan lihat Dzul tiada di sebelahku . Aku pelik kemanakah dia ? Hmmm .

Aku bangun dan mencarinya di bilik . Di dalam bilik air , tak ada . Di balcony lagi lah tak ada . Ya allah kemanakah dia ? Aku cuba untuk tidak fikir bukan-bukan .

Aku bersiap-siap dan kemaskan diri untuk mencarinya di luar . Aku bertanya kepada receptionist namun hampa dia tidak ada juga . Lalu kemanakah dia ?

Aku berjalan menuju ke hall yang berada dekat dengan receptionist . Ya allah lawanya . Di hall itu dipenuhi dengan bunga-bunga ros . Lilin yang tersedia ada . Tapi kan masih siang takkan dia nak pasang sekarang kan ? Agaknya malam kot . Tapy ya allah lawanya .

Aku teringatkan masa aku kahwin dulu . Oleh kerana dipaksa kahwin , nikmat nya pelaminan itu tidak terasa . Aku terasa hiba tiba-tiba . Titis airmataku . Pasti hall ini akan digunakan untuk reception for tonight wedding agaknya ? Or suprise for someone ? Naww sho shweet . Hehe

Oppps aku lupa . Suamiku !! Dimana dia ??!! Grrr boleh lupa pulak . Aku cari sekeliling tiada juga .

"Ouchh ouchh !! Arghh shit !! " kepalaku berdenyut kuat . Shit aku lupa nak makan ubat . Aku tengok jam di hall sudah pukul 12.35 tengahari . Ya allah ubat . Aku berlari ke bilik . Namun langkah ku bergerak dengan perlahan kerna penglihatan ku sudah kabur .

' Abang ... tolong Ira abang . Abang dekat mane .. abang ' bisik hatiku sambil menangis . Ya allah kepalaku sakit .

Aku tidak kuat . Aku jatuh namun aku dapat rasa ada yang menyambutku .

' Abang .. ' kali terakhir aku melihatnya selepas itu pandanganku semuanya gelap tiba-tiba .

...

" Sayang .. bangun sayang .. Sayang .. " aku membuka mataku perlahan-lahan . Abang !!

" Abang !! Abang pergi mane ? Ira cari abang tadi . Abang pergi mane ? Jangan hilang lagi abang please . Ira sayangkan abang . " lantas aku bangun dari pembaringanku lalu memeluknya sambil menangis meraung .

" Sayang .. heyy sayang . Abang minta maaf sayang . Abang jalan-jalan ke bawah tadi nak ambil angin . Sayang . Maafkan abang sayang . " dia memelukku dengan erat . Lalu dia melepaskan pelukan kami lalu mengesat airmataku . Dia mencium dahiku .

Sesudah adegan sedih semua itu , kami beredar untuk makan di bawah . Sedang berjalan , tiba-tiba aku ternampak hall itu lagi . Aku memanggil Dzul untuk melihatnya .

" Abang lawakan ? Dipenuhi dengan ros pelbagai . Best kan . Siapa agaknya perempuan yang dapat kan abang ? " aku memberitahunya .

" Alaaa sayang ni . Biarkanlah perempuan mana pun . Dahlah jom " lalu Dzul menarik tangan ku ke restaurant .

' Kenapa dengan laki aku ni ? Dia tak suke ke aku cakap pasal hall lawa tu ? Atau sebab dia lapar ? Hmm silap aku juga sebab tiba-tiba berkata begitu '

Sudah larut malam ...

Aku sedang mengemas baju untuk pulang besok . Pasti aku akan rindukan tempat ini . Sedang aku kemas baju-baju , aku melihat Dzul dengan handsomenya memakai baju kemeja dengan bow tie . Aku pelik .

" abang nak pergi mane ni ? " aku pelik

" Sayang . Sayang pakai baju ni please . Abang baru tahu hari ni ada guest nak datang jenguk kita . Sayang pakai baju ni eh " dia memberi aku dress hitam putih yang berlengan . Cantik nya . Hmmm .

Dia menarikku bangun lalu menyuruhku tukar . Aku turuti sahaja . Dia tersenyum .

" Abang tunggu sayang dekat receptions nye tempat eh ! " dia memekik tatkala aku sedang tukar baju .

Indahnya CintaTahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon