Sudah dua hari kami disini namun ingatan ku masih lagi sama . Susah untuk ku ingat apa yang telah terjadi di sini antara ku dengan dia . Hari ni kami akan pergi ke taman . Taman yang pernah aku lawat dahulu . Taman yang pernah Dzul katakan bahawa aku lari jauh darinya lalu datang ke taman itu .
" Mama !! Jom !! " Puteri memanggilku . Aku tersenyum lalu mengiakan katanya .
" Sayang !! This is the garden yang sayang pernah datang dengan Puteri . " Dzul berkata . Aku memandang muka Puteri pelik . Aku bawa Puteri sekali ke ?
" Yesss mama !! Mama ingat tak kita main-main dekat sini sampai jantung Puteri sakit . Terus mama sad lepas tu Mama bawa Puteri pergi hospital . Mama cry . " Puteri berkata . Aku tersenyum mendengar keletahnya tatkala berbicara . Benarkah begitu ?
" And if sayang want to know before sayang kahwin dengan Abang pun , sayang selalu pergi sini . " dia berkata lagi . Yeke ? Argh kenapa susah sangat ni untuk ku ingati kesemuanya kembali ? Hais .
" Okay sayang i know you cant remember but insyallah sayang akan ingat balek semuanya . Anak papa lapar tak ??!! " Dzul bertanya keriangan ke arah Puteri . Puteri tersenyum .
" Yesss Papa !! Puteri lapar sangat !!! " dia menjawab keriangan .
" Okay sayang lets eat okay . Nanti kita datang sini balek . Kita makan dekat tempat favourite sayang okay ! Tu restaurant dia dekat je . " dia menunjukkan ke arah hadapan yang ada restaurant . Aku tersenyum lalu mengangguk .
Sesudah makan kami ke bilik untuk berehat selepas kepenatan berjalan . Puteri lepas ku mandikan dengan cepat dia tertidur di pelukan Papanya . Aku hanya duduk melihat mereka .
Melihatkan Puteri sudak nyenyak tidur , Dzul pun meletakkannya di katil bersebelahan dengan ku duduk . Aku mengusap rambut Puteri . Comelnya anakku ini .
" Sayang .. Heyy kenapa tak tidur ni ? Sayang tak penat ke ? " Dzul bertanya lalu berjalan ke arahku . Kini dia sedang duduk di hadapanku .
Aku tersenyum .
" Tak ngantuk lagy abang . Abang pergilah tidur . Abang mesti penat kan dahlah baru balek lepas tu nak tidurkan Puteri lagi . Abang tidur dulu ye . " aku berkata ke arahnya .
Dia menggeleng .
" Abang tak akan tidur kalau sayang tak tidur dengan abang dekat sini . " dia melirik kan matanya sambil menepuk-nepuk bantal . Aku terketawa melihatnya . Aku memukul perlahan badannya .
" Ishhh abang ni . Nampak tu anak kita tengah tidur . Ishhh . " aku berkata . Lalu aku bangun ke bilik air .
" Sayang nak pergi mane tu ? " dia bertanya .
" Nak main masak-masak !! " aku menjawab dengan mukaku mencengit ke arahnya .
" Nak pergi toilet lah abang ni " aku menjawab lagi . Dia sudah membuat muka sedih .
" Wahhh nak pergi toilet . Hehe jom " dia bangun dari katil lalu berjalan ke arahku .
" Eee abang ni ape ni . Sebok je . Saya nak ke toilet dulu . Abang stay sini . " aku memarahinya .
" Maksud abang jom kita pergi sama-sama " lalu dia mengenyitkan matanya . Mataku terbeliak . Hah no tidak !!!
Dia sudah pun menutup lampu bilik . Hanya lampu bilik air yang masih terang-menerang . Aku berjalan ke belakang mengelakkan dia datang ke arahku .
Ya allah apa dia nak buat ni !!! Ya allah aku tak mungkin buat kerja ni semua !! No tidak !!
Tapi aku ni isterinya . Tak tak mungkin !! Erghh nak lari ke mane ni erghh !!
YOU ARE READING
Indahnya Cinta
RomanceKahwin tanpa rasa cinta .. Wanita yang menghidapi cancer .. Lelaki yang membenci kannya .. Namun walaubagaimanapun , wanita itu tetap mencintainya walau dicaci , dihina dan dipukul bertalu-talu . Tapi dia tahu , insya'allah suatu hari suaminya pa...