Part 71

12.1K 208 8
                                    

Sudah dua hari kami disini namun ingatan ku masih lagi sama . Susah untuk ku ingat apa yang telah terjadi di sini antara ku dengan dia . Hari ni kami akan pergi ke taman . Taman yang pernah aku lawat dahulu . Taman yang pernah Dzul katakan bahawa aku lari jauh darinya lalu datang ke taman itu .

" Mama !! Jom !! " Puteri memanggilku . Aku tersenyum lalu mengiakan katanya .

" Sayang !! This is the garden yang sayang pernah datang dengan Puteri . " Dzul berkata . Aku memandang muka Puteri pelik . Aku bawa Puteri sekali ke ?

" Yesss mama !! Mama ingat tak kita main-main dekat sini sampai jantung Puteri sakit . Terus mama sad lepas tu Mama bawa Puteri pergi hospital . Mama cry . " Puteri berkata . Aku tersenyum mendengar keletahnya tatkala berbicara . Benarkah begitu ?

" And if sayang want to know before sayang kahwin dengan Abang pun , sayang selalu pergi sini . " dia berkata lagi . Yeke ? Argh kenapa susah sangat ni untuk ku ingati kesemuanya kembali ? Hais .

" Okay sayang i know you cant remember but insyallah sayang akan ingat balek semuanya . Anak papa lapar tak ??!! " Dzul bertanya keriangan ke arah Puteri . Puteri tersenyum .

" Yesss Papa !! Puteri lapar sangat !!! " dia menjawab keriangan .

" Okay sayang lets eat okay . Nanti kita datang sini balek . Kita makan dekat tempat favourite sayang okay ! Tu restaurant dia dekat je . " dia menunjukkan ke arah hadapan yang ada restaurant . Aku tersenyum lalu mengangguk .

Sesudah makan kami ke bilik untuk berehat selepas kepenatan berjalan . Puteri lepas ku mandikan dengan cepat dia tertidur di pelukan Papanya . Aku hanya duduk melihat mereka .

Melihatkan Puteri sudak nyenyak tidur , Dzul pun meletakkannya di katil bersebelahan dengan ku duduk . Aku mengusap rambut Puteri . Comelnya anakku ini .

" Sayang .. Heyy kenapa tak tidur ni ? Sayang tak penat ke ? " Dzul bertanya lalu berjalan ke arahku . Kini dia sedang duduk di hadapanku .

Aku tersenyum .

" Tak ngantuk lagy abang . Abang pergilah tidur . Abang mesti penat kan dahlah baru balek lepas tu nak tidurkan Puteri lagi . Abang tidur dulu ye . " aku berkata ke arahnya .

Dia menggeleng .

" Abang tak akan tidur kalau sayang tak tidur dengan abang dekat sini . " dia melirik kan matanya sambil menepuk-nepuk bantal . Aku terketawa melihatnya . Aku memukul perlahan badannya .

" Ishhh abang ni . Nampak tu anak kita tengah tidur . Ishhh . " aku berkata . Lalu aku bangun ke bilik air .

" Sayang nak pergi mane tu ? " dia bertanya .

" Nak main masak-masak !! " aku menjawab dengan mukaku mencengit ke arahnya .

" Nak pergi toilet lah abang ni " aku menjawab lagi . Dia sudah membuat muka sedih .

" Wahhh nak pergi toilet . Hehe jom " dia bangun dari katil lalu berjalan ke arahku .

" Eee abang ni ape ni . Sebok je . Saya nak ke toilet dulu . Abang stay sini . " aku memarahinya .

" Maksud abang jom kita pergi sama-sama " lalu dia mengenyitkan matanya . Mataku terbeliak . Hah no tidak !!!

Dia sudah pun menutup lampu bilik . Hanya lampu bilik air yang masih terang-menerang . Aku berjalan ke belakang mengelakkan dia datang ke arahku .

Ya allah apa dia nak buat ni !!! Ya allah aku tak mungkin buat kerja ni semua !! No tidak !!

Tapi aku ni isterinya . Tak tak mungkin !! Erghh nak lari ke mane ni erghh !!

Indahnya CintaWhere stories live. Discover now