Part 11

19.1K 366 2
                                    

Hari ini lah harinya .. Hari perkahwinan ku .. Ya allah kuatkah aku ..

" azira awak okay ke ? kenape muka awak pucat ? dah makeup kn awak pun tetap muka nmpak pucat .. awak btol okay ? " tanya mak andam tu kepadaku ..

" eh tkde pape lah mak andam . saya sihat aje .. mungkin saya tk makan lagy kot sebab tu saya pening sikit " sambil tanganku memegang kepalaku ..

" la yeke ? okay lepas makeup nnti saya bawakan makanan ye .. dah kejap saya ambilkan makan .. "

aku terseyum melihat prihatin nya mak andam itu kepadaku .. lalu aku berjalan ke arah cermin .. ya allah memang btol mukaku pucat teramat .. kuatkan aku ya allah ..

* tot tot tot tot *

" masuk .. "

" babe lawanya kau !! hahah " kata lisa .. ini sahabat bff ku jugak ..

" uh uh lah babe lawa giler babe kau hari nie . " sambung zara ..

" ya allah korg nie .. alah nnti klau korg kahwin pon korg akan lawa jugak mcm aku . hahah tapy aku tak tahu lah aku kuat ke tk .. " kataku kepada mereka ..

" babe i know everything already .. babe kiteorg tahu kau kuat .. sejak dulu lagy aku dah tahu .. so aku tahu kau maseh kuat harungi ni semua .. " kata lisa .

" haishh thanks babe for the support .. "

" makan sudah smpai !!! azira meh makan !! " mak andam memberi kan makanan kepadaku ..

" hehe terima kasih mak andam .. "

sesudah semuanya siap ..

aku didengari oleh mak andam bahwa aku sudah sah menjadi isteri kepada lelaki yang bernama dzulfikah bin ramli .. alhamdulilah ya allah ..

Dzul , suamiku dtg ke arahku dan aku pun menyalami nya dan dia mencium dahiku dan fotographer pun mengambil gambar kami ..

ya allah sebab tu org berkata hari perkahwinan itu memang bahagia nikmatnya .. tapy adakah bahagia ku ini hanya sementara ? atau selamanya ?

aku berbual dengan keluarga sanak saudara .. sedang aku berbual , dzul datang ke arahku dan memelukku di pinggang dan berkata " jom sayang i nk cakap dengan you benda " .. aku tersenyum sinis pabila beliau berkata begitu ..

aku meninggalkan tetamu dan ikut dzul yang sedang memimpin tangan ku dan menarikku ke arah tempat yang ingin kami bincang .. aku tersenyum riang ..

" abang nak ape ? " aku bertanya kepada suamiku ..

" haha kau takyah nk panggil abang abang sngt .. kau tetap kene panggil aku encik awak saya .. " katanya kepadaku

" Tapi tady awak ... - " dia memutuskan kata - kataku ..

" itu tady ini sekarang . " katanya

Dia datang ke arahku dan menarik tudung ku hingga nampakkan rambut ku dan dia retap rambutku dengan kuat . dia langsung tidak mengendahkan tangisanku dan dia berkata ..

" kau kene ingat eh yang aku takkan pernah anggap kau sebagai isteri aku smpai bila bila sebab bagi aku kau hanyalah hamba abdi aku yang aku inginkan bila aku penat , malas , ambekkan air ke makan ke untuk aku dan maybe puaskan nafsu bila gf aku tkde .. " dia tersenyum sinis ke arahku lalu melepaskan rambutku yang ditariknya lalu meninggalkan aku keseorangan ..

' ya allah apakah ujian yang engkau mahu uji aku ya allah .. ya allah sesungguhnya aku sudah mula menyintai dia .. aku akan buat ape yang beliau menyuruh aku kerana aku tahu aku ada tanggungjawab ke atasnya .. ya allah kuatkan semangat aku ini ya allah .. ' aku mengesat airmataku dan meleraikan rambut ku yg kusut ditarik tadi ..

Indahnya CintaWhere stories live. Discover now