Indahnya cinta

57.8K 746 17
                                    

Pagi ku indah . Hmmm sedapnya bangun pagi !!Pagi ?? Huhhh dah pukul 1.30ptg . Aduh mama mesti bising . Hmmm .

Aku bangun dan cepat-cepat cuci mukaku di bilik air dan terus pergi ke dapur kerana aku dengar ada suare kentang kentung mama di dapur .

" Mama .. mama masak ape tu ? " tanyaku kepada Mama jadi tak kena marah hehe .

" Hmmm ni hah nak masak ikan betina yang bangun lewat " jawab mama .

Aduhhh mama dah marah lah pulak . Haha

" Hehe sorry lah mama . Kan sekarang holiday hehe !! I love you mama " aku menjawab . Dia sudah tersenyum sinis memandangku .

" hmmm yela i love you not so much " jawab Mama . Kami berdua tersenyum bersama .

Hehehe ini lah yang membuat aku sayang sangat dekat dunia ini kerana aku ada mama . Walaupun aku ada kakak , abang dan papa , mereka tak peduli dengan aku . So orang yang aku ada sekarang ialah mama .

Hmm nk buat ape eh untuk hari ni , semalam maen basikal smpai jatuh . Haish takkan nk jatuh lagi . Hmmm aku ingat nak jalan-jalan dekat taman yang letaknye tak lah jauh sangat dari rumah aku .

" mama , baby nak pergi taman yang dekat daerah road tu boleh ? " aku tanye mama yang sedang sebuk menghiris bawang di dapur .

" hmmm yelaaa . tapi jgn balek lambat . sebelom maghrib mama nk tengok muka baby dekat rumah okay . " mama menjawab . Aku hanya mengangguk lalu tersenyum riang .

yesss uhh mama kasi .. woohooo .. heheh

Aku pun menaiki bus . Sebenarnya boleh jalan kaki tapi aku malas lagypon cuaca tengah panas terik . Aku ni bukanlah manusia yang suka buat activity di panas terik ni .

So i decided to take bus .

...........

Akhirnya dah sampai ...

Seperti biasa aku akan menghirup udara segar dan nyaman disini . Aku tersenyum melihat keindahan yang Allah telah berikan .

Sedang berjalan , tiba-tiba ada sekumpulan gang lelaki duduk di pondok . Macam mane nak elak ? Sebab walau macam mane aku nak elak sekalipun , aku tetap kena tempuh pondok tu baru aku boleh jalan ke tempat taman yang lain . Okay tak ape .

Azira boleh  :-)

Indahnya CintaWhere stories live. Discover now