She's mine (C)

By aynarose-

750K 40.1K 5.4K

TENGKU AREENA ARISYA seorang gadis yang mempunyai rupa paras wanita arab. Hanya melihat rupa paras sahaja sud... More

C a s t
Bab 01
Bab 02
Bab 03
Bab 05
Bab 04
Bab 06
Bab 07
S p e c i a l
Bab 08
Bab 09
Bab 10
Bab 11
Bab 12
Bab 13
Bab 14
Bab 15
Bab 16
Bab 17
Bab 18
Bab 19
Bab 20
Bab 22
Bab 23
Bab 24
Bab 25
Bab 26
Bab 27
Bab 28
Bab 29
Bab 30
Bab 31
Bab 32
Bab 33
Bab 34
Bab 35
Bab 36
Bab 37
Bab 38
Bab 39
Bab 40
Bab 41
Bab 42
Bab 43
Bab 44
Bab 45
Bab 46
Bab 47
Bab 48
Bab 49
Bab 50
Bab 51
Bab 52
Bab 53
Bab 54
Bab 55
Bab 56
Bab 57
Bab 58
Bab 59
Bab 60
Bab 61
Bab 62
Bab 63
Bab 64
Bab 65
Bab 66
Bab 67
Bab 68
Bab 69
Bab 70
Thank You!
Special Chapter : Honeymoon
Special Chapter : Honeymoon 2
Raya AidilFitri : Bertiga
COMING SOON : EBOOK
EBOOK TYK
EBOOK DEAR DALIA

Bab 21

10.1K 525 17
By aynarose-

Dress cantik elok dipakai oleh Areena. Wajah Areena yang pucat kini sudah berseri-seri disebabkan makeup yang berjenama. Lipstick Kylie di ambil oleh Mak Andam lalu dipakai di bibir mungil Areena. Blusher juga dipakai bagi menampakkan kemerah-merahan pipi Areena.

"Done, You cantik hari ni Tengku." puji Mak Andam sambil tangannya lincah mengemas barang makeup yang berterabur. Manakala Areena memberikan senyuman nipis kepada Mak Andam "Thanks," terjengul wajah Tengku Arsyira di muka pintu sempat hati kecilnya memuji kecantikkan Areena yang mewarisi dirinya.

"Cantik," Areena memberikan senyuman manis bak bunga. "Pengantin lelaki dah sampai. Meh turun," tangan Areena dipaut sempat Mama berbisik memberi kata semangat untuk menghilangkan debaran di hati Areena.

Masa yang dinantikan oleh dua pihak sudah tiba. Kaki Areena perlahan menuruni tangga dengan berhati-hati. Dress kahwinnya yang labuh di pegang oleh sepupu baiknya Lessya supaya tidak menyusahkan pengantin perempuan berjalan. Semua sanak saudara sudah hadir di ruang tamu luas itu. Areena terlihat seorang jejaka segak berpakaian baju melayu berwarna putih yang sedang duduk berhadapan dengan tok kadi.

"Tengku Rayyan Ammar bin Tengku Ridhuan,"

"Saya," jawab Rayyan dengan tenang walaupun debaran di hati tidak dapat dikata.

"Aku nikahkan dikau dengan Tengku Areena Arisya binti Tengku Amiruddin dengan mas kahwin sebanyak RM 50 ribu ringgit tunai,"

"Aku terima nikahnya Tengku Areena Arisya binti Tengku Amiruddin dengan mas kahwin sebanyak RM 50 ribu ringgit tunai," Dengan sekali lafaz kini Areena menjadi isteri sah buat Tengku Rayyan Ammar. Setitik demi setitik air mata Areena mengalir di pipi.

"Sah?" soal Tok Kadi.

"Sah,"

Mama yang berada di sebelah Areena memeluk Areena dengan erat bagai tidak mahu lepas. Air mata yang mengalir di pipi mama dilap lembut oleh jari Areena.

"Kenapa ni mama?" Areena memandang mama dengan pandangan redup. Manakala Tengku Arsyira mengelengkan kepalanya.

"Mama tak sangka anak mama yang degil dah sah jadi isteri orang," Walaupun sisa tangisan masih ada di bibirnya mama tetap mengukir senyuman. Hidung Areena dicuit lembut oleh Mama. Areena tergelak kecil.

"Mana ada Reen degil,"

"Ya la Reen tak degil," Selepas mereka berdua membuat drama tidak berbayar. Kini bermulalah sesi menyarungkan cincin yang ditunggu-tunggu oleh tetamu.

Peluh yang mengalir di dahi, di lap lembut. Hatinya debar apabila melihat wajah lembut Areena. Cantik. Areena tersangatlah cantik sampai Rayyan terpegun melihat kecantikkannya. Perlahan-lahan cincin mutiara yang cantik itu disarung di jari manis Areena. Cahaya-cahaya kamera leka menangkap gambar mereka berdua bagaikan mereka berada di dunia mereka sahaja.

Areena pula menundukkan wajahnya, pipi yang putih sudah merah seperti tomato apabila tangan Rayyan menyarungkan cincin dijarinya. Kini giliran dia pulak menyarungkan cincin di jari Rayyan yang sedikit kasar.

Tangan dihulurkan kepada Areena. Areena yang tersentak memandang Rayyan lalu lambat-lambat tangannya menyarungkan cincin di jari Rayyan.

"Reen, salam suami kamu tu," suara mama mengarahnya untuk bersalam lalu tangan Rayyan diambil dan dicium dengan penuh syahdu. Lama dia mencium tangan Rayyan untuk jurukamera menangkap gambar mereka. Kini giliran Rayyan mencium dahi Areena.

"Izinkan aku cium kau," bisik Rayyan lembut lalu bibir Rayyan sudah berada di dahi Areena. Areena yang terkejut dengan pantas memegang tangan Rayyan dengan erat. Mungkin tidak sedar akan perkara itu tapi Rayyan membalas balik pegangan tersebut.

Ciuman di dahi Areena penuh syahdu. Tubir mata Areena sudah dikelilingi dengan air mata. Lalu mengalir juga air mata yang ditahan oleh Areena. Timbul perasaan aneh pada dirinya apabila bibir Rayyan mencium dahinya.

"Sudah-sudahlah tu cium, makan pulak" suara Mummy menyampuk. Rayyan berdehem untuk menghilangkan kekok dan ciuman dilepaskan.

Banyak menu yang berada di meja pengantin. Cukup membuatkan perut pengantin baru berbunyi untuk mengisikan makanan.

Ramai juga sanak saudara yang hadir tak dikecualikan juga dengan tetamu kerabat diraja dan rakan syarikat papa dan daddy. Dato, Datin dan lain-lain juga turut berada di majlis perkahwinan kecil-kecilan Areena dan Rayyan.

"Aku penat la asyik senyum je," kata Areena sambil mengeluh. Tangan kanannya mencapai sudu lalu disuap ke dalam mulutnya. Mata terpejam bagi menikmati kesedapan makanan tersebut. Rayyan pula memandang Areena yang berada di sebelahnya. Muka kosong diberi.

"Tak payah senyum, macam aku." dingin tutur kata Rayyan. Areena membulatkan mata. Mahu membebel mama dan mummy kalau dia tidak senyum. Mana mungkin dia menahan perlian tetamu apabila mengatakan dia seorang yang sombong malah bodoh.

"Aku takut tetamu kata aku sombong pulak sebab tak senyum." Rayyan yang menyuapkan nasi mengelengkan kepalanya. Kenapa dia perlu berkahwin dengan orang yang cerewet seperti Areena?

"Apa kata kau senyum je? bukan ke itu perkara senang Reen?" sinis Rayyan berkata manakala Areena hanya mengeluh. Cakap dengan Rayyan tak ubah seperti dia bercakap dengan robot.

Waktu semakin lama semakin pantas. Tetamu yang hadir sudah beransur pulang. Kini majlis mereka hanya tinggal sanak saudara sahaja. Mama yang melihat Areena yang penat sambil mengurut tumit kaki dipandang kesian."Reen boleh naik atas berehat dulu." tegur Mama manakala Areena menjungkitkan kening.

"Rayyan ada di mana Mama?" soalnya matanya melilau mencari kelibat Rayyan. Dari tadi kelibat Rayyan menghilang. Dimanakah mamat sewel itu berada ya?

"Rayyan awal-awal sudah naik ke atas. Dia penat katanya mahu mandi." Areena menganggukkan kepalanya lalu dia memasuki lif. Apa gunanya ada lif kalau tidak guna? Petang tadi dia saja je buat ala-ala princess yang turun perlahan-lahan menggunakan tangga.

Pintu diketuk walaupun bilik itu sebenarnya milik dia. Katil miliknya dipandang. Cantik. Hiasan kelompak bunga ros elok berada di atas katil. Bau biliknya semerbak dengan wangian bunga ros. Lalu badannya direbahkan di atas katil.

Pancuran air dari kamar mandi cukup mengetahui dirinya bahawa Rayyan sedang mandi. Matanya dilelap sedikit bagi menghilangkan sedikit rasa penat yang bertandang di hati ini.

"Lamanya mamat ni mandi? mandi bunga ke apa ni?" soal Areena di dalam hati sambil matanya ditutup. Bunyi pintu dari kamar mandi dibuka oleh seorang. Areena bangun dari baringan lalu matanya bulat apabila melihat Rayyan yang hanya memakai tuala sahaja. Pantas kedua belah tangannya menutup mata.

"Asal dengan kau ni?" Rayyan menyoal. Rambut yang basah diraup ke belakang. Terserlah kekacakkan Rayyan pada waktu ini tetapi rugi apabila Areena menutupi matanya.

"Kau tak pakai baju tu kenapa? pergi pakai baju." tegas Areena berkata walaupun matanya masih ditutup oleh tangannya. Dia ingat aku terliur dengan badan dia tu? simpang malaikat lah.

Rayyan tersenyum sinis lalu kakinya menuju ke arah Areena perlahan-lahan bau maskulin dari badan Rayyan membuatkan Areena sedikit berdebar. "Asal? kau jatuh cinta dengan body aku ke?" berdesing telinga Areena apabila mendengar soalan Rayyan. Tangannya diturun perlahan dengan sedikit keberanian dia memberanikan diri untuk melawan pandangan mata hazel milik Rayyan.

Perasan,

"Tak ingin aku dengan badan kau ni." jari telunjuknya menolak dada Rayyan. Debaran di hati tak usah dikatakan. Bagai mahu terkeluar jantungnya akibat terkejut melihat betapa dekatnya wajah dia dengan Rayyan. Bau maskulin Rayyan cukup membuaikan Areena tapi cepat-cepat ditepis olehnya.

"Aku tak percaya kata-kata kau Reen," bibirnya mengukir senyuman sinis manakala hidung Areena menjadi mangsa tempat jari Rayyan dicuit. Areena menjeling tajam lalu ditepis tangan Rayyan. Sempat Areena memukul dada bidang Rayyan tu walaupun hatinya berdebar.

"Aku tak suruh kau percayakan aku," satu nafas dia katakan tudung yang berbelit dicabut manakala jarum peniti di cabut satu persatu. Asal banyak sangat jarum ni? nak bunuh aku ke? sempat mulut kecil Areena terkumat-kamit membebel kepada Mak Andam yang menghiaskan dirinya serta tudung.

Skarf dicabut lalu rambutnya yang diikat itu dilepaskan. Terkaku Rayyan apabila melihat Areena. Ini ialah kali kedua dia melihat Areena tanpa memakai apa-apa di atas kepala. Kali pertama semasa Areena lupa akan kehadirannya. Sempat dia memuji kecantikkan Areena tapi dia menghalau perasaan itu.

Mana mungkin dia jatuh cinta kepada Areena. Mungkin disebabkan atas kecantikkan Areena. Disebalik pantulan cermin, Areena memincingkan matanya apabila melihat Rayyan yang terkaku melihatnya. Gatal.

"Aku tahu aku cantik, tapi gaya kau tu macam nak telan aku." slumber Areena berkata manakala tuala berwarna pink miliknya diambil lalu dia memasuki kamar mandi. Manakala Rayyan mengerutkan dahinya. Perasan jugak si Areena ni walaupun kata-kata Areena itu benar tapi Areena tetap perasan.

Areena dan Rayyan selesai menunaikan solat magrib berjemaah. Areena yang memakai telekung mencium tangan Rayyan. Manakala Rayyan mencium dahi Areena. Mungkin itu rutin harian mereka berdua. Mereka tak nak perkahwinan mereka seperti dalam drama melayu. Bosan tahu tak?

"Kau tidur dekat mana?" Areena menyoal sambil badannya direbahkan di atas katil. Empuk. Rayyan yang bermain phone menghentikan aktivitinya lalu iphonenya diletak di atas meja.

"Tepi kau la,"

Areena menganggukkan kepalanya seperti faham kata-kata Rayyan. Manakala Rayyan mengerutkan dahinya. "Kau tak nak bangkang ke seperti dalam drama?" Areena menjulingkan bebola matanya.

"Kau ingat ni drama melayu?" Dia masih ada hati perut ya. Dia tak nak halau Rayyan tidur di atas lantai atau tidur di sofa. Cukuplah atas katil saja.

Rayyan mengelengkan kepalanya "Ni bukan drama," Areena menjungkit kening.

"Hah, memang bukan drama sebab tu aku tak kesah kau nak tidur dekat mana pun."

Rayyan mengangguk kepala lalu badannya direbah di atas katil iaitu di tepi Areena. Areena terus memusingkan badannya iaitu membelakangkan Rayyan.

"Tak baik tidur membelakangkan suami," tegur Rayyan sinis manakala Areena menjulingkan mata. Nak tidur pun tak tenang.

"Fine," Kini mata Areena bertentangan dengan Rayyan. Tidak berkelip mata Rayyan memandang Areena. "Again, aku tahu aku cantik tapi jangan tengok aku macam tu." puji Areena terhadap diri sendiri.

Manakala Rayyan tersenyum sinis. "Sorry, tapi muka kau macam hantu sebab tu aku pandang tak berkelip." Areena membulatkan mata lalu tangannya pantas mengambil bantal kecil lalu memukul Rayyan.

Setelah penat mereka berlawan bantal, akhirnya mereka tidur dengan kepenatan.

tbc

Promote ;

» Kau Yang Ku Pinta by AinAshah03

Btw isnin nanti ayna trial pt3 doakan okey supaya dapat jawab dan enjoy la baca bab ni. Muah.

Continue Reading

You'll Also Like

517K 22.4K 71
๐‘…๐’ถ๐’ฟ๐’ถ ๐ฟ๐“Š๐“‰๐’ฝ ๐ป๐’ถ๐“Ž๐“Ž๐’ถ๐“ƒร—๐’ฒ๐’พ๐’น๐‘’๐“๐’พ๐’ถ ๐ป๐’ถ๐’พ๐“๐‘’๐“ Apabila si gadis ingin menghilangkan stres di pantai di salah erti si jejaka. "Kau gila k...
479K 19.6K 26
RAYYAN RAZIEN, kod nama Boss. Pengarah Jabatan Sumber Manusia merangkap ketua bodyguard di Campbell Corporation. HANA MIKAYLA, kod nama Felocity. Wa...
184K 14.5K 41
[KARYA KEDUA]โ™ก [ Action Romance + Comedy ] Kasih Airish. Nama tidak seindah hidupnya yang sering diuji dengan dugaan. Pelbagai ujian yang perlu dihad...
993K 52.8K 72
TAD series 1 [Completed] ๐Ÿ“ŒAmaran story ini cringe ya, memandang this is my very first story Ayeena Danisha. Seorang gadis berumur 19 tahun. Seorang...