I'm a newbie [BTS] [Complete]

By Lauren_Ryu

4.1K 319 3

Aku hilang mak bapak aku waktu aku nak hadap SPM. Aku tahu abang aku tak mampu nak jaga aku, sbb isteri dan a... More

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
Author's

24

76 7 0
By Lauren_Ryu

from now on, kita x anggap yumi tu one of bts lh ye? kita anggap dia one of the k-idol bawah bighit yg bergerak SOLO

FLIGHT TO JAPAN HWAMIN POV

Kami menggunakan kereta papa untk menuju ke Lapangan Terbang, dan menggunakan khidmat Jihoon untuk memandu kami ke sana. BTS? Alaaa, diorang ada kereta sendiri, jadi lantak diorang la nak hidup macam mana. 

Meaanwhile BTS

"O!SA!KA! BUNG!BUNG!BUNG!"

Mereka bersorak gembira di dalam keretaa milik Jin. Masing2 rasa teruja untuk ke Jepun semula, Kalau diikutkan, kali terakhir mereka di Jepun adalah pada 2 bulan lepas, dimana mereka merakam lagu dalam versi jepun. Tempoh 2 bulan itu tidaklah terlalu lama tetapi Jepun dah mencuri hati mereka hehehehe.. Jepun sahaja ya, bukan awek2 jepun!

Aku menyumbat earphone pada telinga dan memejamkan mata.  Akhirnya muncul jugak hari ni. Dah lama aku tunggu. Kenapa? Sebab sebelum hari ni muncul, aku langsung tak dapat tido yang cukup. Kadang2 practice sampai pukul 2 pagi, makan tak menentu, tambahan lagi aku perlu diet.  

Alaaa, biaselah tu, k-idol kan..

Biase ko kate? Ko sanggup tak tido sehari? Asyik nak hadap muka si Taehyung tu, aku pun tak tahan sebab asyik nak memeluk je kerja. Ada yang jealous?

Aku dengan Hana ada sorok ramyeon dalam almari bilik kitorang tu. Kalau lapar , tgh2 malam tu, kitorang makan, siap sediakan air panas lagi hoho. Bilik lain manala aku tahu. Biar lah diorang, aku percaya diorang buat benda yang sama. Sbb hari tu aku nampak Taeri bawak cerek ke bilik hahaha.

Dahh!! Dah!! Tido!! Bukan senang nak cri masa rehat!

-------------Skip Di airport---------

"Ireona, Hwamin  ... Ireona.. " 

"Hmmm... 5 minit,... penat laa"

PANG!!!

Satu tamparan tepat mengena wajah cute mulus Hwamin . Hahahah padan muka!

"Bangun! Kita dah sampai ni!" arahh Taeri dengan muka marah.. 

Aku pun cepat-cepat bangun " Nae,, nae...  " 

Aku teris meluru keluar dari kereta. Jihoon yang sedang menutup pintu kereta aku jeling tajam. "Kenapa tak bangunkan aku tadii? Kalau ak, tak ada aku kena penampar tau tak"

Jihoon hanya tersenyum " alaaa, biase la, sleeping beauty perlukan putera raja untuk bangunkan dia,"

Aku mendengus geram "Puteri raja, kepala hotak engko! Tu Mak tiri cinderella, ko tauk tak? Ih... penat melayan manusia ni.." 

Cehh,, tak sedar diri, sendiri tu manusia jugak!

"Dah, byebye, jaga diri tau!" pesan Jihoon sambil menghulurkan 2 bar coklat dan 2sebungkus waffle kepada aku.

Aku menyambut huluran tu dengan senyuman " Gomawo, nanti aku bawakan ole-ole untuk kau!" 

Aku terus meluru ke arah Manager Suunje, Hana, TTaeri, Soyoung, Naru dan Naehee yang sedang menunggu di pintu masuk.

Sebaik sahaja aku sampai kat pitu masuk tu, Naehee menghulurkan satu face mask kepada aku. Aku terus memakai face mask tersebut sebelum mula melangkah masuk bersama GTG . 

Ahli BTS dan Yumi sudah berada di dalam, menunggu kami . Disebabkan kami perlu masuk ke dalam plane dengan serentak, jadi kami erlu tunggu each other, baru boleh pas ke tempat setersnya, kalau tak, takut ada yang tak terbang ke jepun nanti.

"Ingat tau, kat sna nanti, semasa concert, perlu bercakap dalam bahasa jepun, not hangul not korean" Tegas ManagerSuunje sekali lagi. Aku tak tahu ni kali ke berapa si Suunje ni mengingatkn kami dengan benda ni sahaja. Tak penat ker mulut dia? Asyik nak potpet ja.

Tak lama lepas tu, kitorang jumpa jugak BTS dengan Yumi. Akuu perhatii je budak2 BTS ni, dengan coat, sweater, hoodie, kaa mata hitam, face mask. Doooo... Sungguh menutup aurat hahaha]

Tapi au rasa, GTG tak perlu lagi kot pakai benda alah ni kat muka, sbb GTG tak famous macam BTS pun sekarang ni. Masih dekat belakang . Tak ramai yang kenal kitorang lagi ni.

Jadi, aku dengan selamba badaknya membuka face mask tersebut dan berjalan seara bebas. Kasut Converse berwarna hitam di kaki aku dihentak-hentak engikut rentak lagu yang aku dengar ketika itu. Enjoying myself tho.

-----Dalam plane-------

Aku mengeluh buat kali yang ke 6. Mana Soyoung ni/ Dia kata , aku duduk sebelah dia, tapi sekarang ni, aku tak nampak batang hdung pun.

Sekali lagi aku berjalan di tengah-tengah laluan berjalan tu. I'm annoyed guys, seriously. Dan tak lama lepas tu, abru aku sedar kat mana Soyoung. Aku perhati sahaja manusia-manusia yag duduk bersama soyoung. 

Setiap row ada 3 seat. And Soyoung duduk kat tengah-tengah. Sebelah kanan dia ada Yumi, sebelah kiri dia ada Taeri. Dan I be like. "WTF is this..."

Aku dengan muka tak bersalah , mencari tempat duduk bernombor 49. 

Tetiba tangan aku dtarik oleh seorang stranger . " No. 49?"

Aku mengangguk sebagai balasan. Dia tersenyum sebelum menunjuk ke arah seat no 49 paling hujung sekali, dekat dengan tingkap. Aku senyum sebelum mengucapkan terima kasih dan masuk ke dalam untuk duduk di seat aku. Aku menjeling seat kat tengah yang masih kosong. Ttiba rasa curious nk tahu, sapa manusia yang akan duduk kat tengah ni.

"Excuse me.." 

Aku da stranger tadi mendongak, melihat gerangan yag menegur kami tadi. Stranger tadi terus memberi ruang untu lelaki itu masuk dan duduk di tempatnya, da aku mula, berlakon seperti tiada apa-apa yang berlaku.

------------ Plane dah seimbang kat udara!------

Aku mengeluarkan kamera dari beg aku dan mula merakan beberapa video pendek yang sunyi, tak ada orang yang bercakap, cuma video yang fokus pada satu-satu benda, khas untuk video yang bakal aku edit nanti untuk di upload di youtube. ok, video ni, lebih kepada , video journey aku nant, jadi ko bayangkanlah sendiri macam mana rupa video tu nanti.


"Jagiii.." 

Manusia yang duduk kat tengah-tengah dah menyerang. 

"Mainlah dengan Tae.." ujarnya. 

Aku langsung tidak menoleh, Tak lama kemudian, dia menyumbat earphone [ada telinga aku

Echeheheh... acah2 sweet yer awak.

"Bunny... " Taehyung mula menarik tangan aku dan menggoncang-goncang tangan aku. Maka rosaaklah video yang sedaang aku rakam.

Aku mengeluh. "Tae..." aku mengalihkan tangan Taehyung dari tangan aku dan kembali fokus.

Selepas berpuas hati, aku menyimpan kamera tadi ke dalam beg dan memandang ke arah taehyung yang sedang menyumbat roti ke dalam mulutnya dengan kasar.

Aku ketawa kecil. "Alaa... merajuk ker??" Tanya ku, saja ja tanya, tau dah yang dia tu merajuk.

"Mana ada..." balas taehyung dengan wajah itiknya..

"Taetae.. nak sikit.." tangan aku cuba untuk mencapai roti yang dimakan oleh Taehyung. Tapi taehyung bertindak dengan menjauhkan roti tersebut dari aku. "Taetae...." aku mengerutkan wajah aku padanya.

Aku mendengus kasar. Ceh! Ingat dia sorang je ada makanan? Aku pun adalah..

Aku mengeluarkan coklat yang diberikan oleh Jihoon tadi. aku membuka bungkusan coklat tersebut dan menggigit bahagian paling atas. Sorry, aku tak merajuk, cuma malas nak melayan.

Sedang aku leka dengan smartphone aku, Taehyung mengambil peluang itu untuk mencuri coklat aku. 

Aku memandang Taehyung tajam sbelum memerhati coklat di tangan taehyung.

"Sape bagi ni?" tanya Taehyung dengan muka acah2 detective conan .

Aku diam, tak berkutik

"Sape bagi ni?" ulang taehyung lagi dengan wajah tegas . 

"Jihoon" balasku sepatah.

Mendengar jawapan itu, Taehyung menyumbat semua coklat tu ke dalam mulutnya. aku ternganga.

"WTF Taehyung! You just ate my chocolate!" marahku. 

Aku menjeling taehyung tajam sebelum menjeling ke luar tingkap. hati aku ni, bukan mai lagi arah aku untuk campak taehyung melalui tingkap tu, tapi sayag, sah-sah  tak muat.

Eh.. jangan ingat aku ni merajuk tau, aku cuma malas nak melayan perangai TTaehyung tu, dahla aku ni kelaparan,

sebab tu orang cakap, jangan kacau perempuan yang tengah lapr!


Continue Reading

You'll Also Like

147K 10.8K 60
BOOK #2 They say love heals scars, but Seokmin's scars were lessons-bitter reminders that twisted him into a creature of darkness. His life was a ser...
91.8M 2.9M 134
He was so close, his breath hit my lips. His eyes darted from my eyes to my lips. I stared intently, awaiting his next move. His lips fell near my ea...
2M 57.2K 95
On the twelfth hour of October 1st, 1989, 43 women gave birth. It was unusual as none of them had been pregnant since the first day they started. Sir...
29.1M 921K 49
[BOOK ONE] [Completed] [Voted #1 Best Action Story in the 2019 Fiction Awards] Liam Luciano is one of the most feared men in all the world. At the yo...